ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

انتقال خودکار بلوبانک چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

در این مطلب می‌خواهیم نحوه استفاده از قابلیت انتقال خودکار بلوبانک را به شما آموزش بدهیم.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۱۵

بلوبانک به عنوان یکی از نئوبانک‌های پیشرو در ایران، قابلیت‌های کاربردی مختلفی را برای کاربرانش درنظر گرفته است. یکی از این ویژگی‌ها، انتقال خودکار نام دارد. اما انتقال خودکار چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مطلب می‌خواهیم شما را به‌طور کامل با این ویژگی بلوبانک آشنا کنیم.

امروزه اکثر ما برای انتقال پول یا پرداخت اقساط به‌جای اینکه به بانک یا عابربانک مراجعه کنیم، از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنیم. تمام اپ‌های بانکی امکان انتقال پول را برای شما فراهم می‌کنند، اما بلوبانک قابلیت مخصوصی را برای کاربرانش در نظر گرفته است که انتقال خودکار نام دارد و فرایندهای تکراری انتقال پول را برای شما بسیار ساده‌تر می‌کند.

انتقال خودکار بلوبانک چیست؟

انتقال خودکار یک سرویس جدید است که به کاربران بلوبانک این امکان را می‌دهد تا با یک برنامه‌ریزی دقیق و معین، پرداخت‌های خودشان از به‌طور خودکار انجام دهند. این پرداخت‌ها می‌توانند برای هر کاری باشند، مثلاً پرداخت بدهی‌ها مانند اقساط وام‌. برای استفاده از این قابلیت باید از نسخه 2.2 و جدیدتر اپلیکیشن بلوبانک استفاده کنید.

گزینه انتقال خودکار در بخش انتقال قرار دارد. در بخش انتقال پس از اینکه کارت مدنظر و همچنین مبلغ را انتخاب کردید، به صفحه‌ای می‌روید که دو گزینه انتقال و انتقال خودکار دارد. با انتخاب انتقال خودکار، گزینه‌های مختلف نحوه انتقال پول در اختیارتان قرار می‌گیرد و سپس باید تاریخ‌ها و تعداد دفعات را انتخاب کنید تا پرداخت‌ها به‌طور خودکار انجام شوند. در ادامه نحوه استفاده از این قابلیت کاربردی بلوبانک را به‌طور کامل به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه از قابلیت انتقال خودکار بلوبانک استفاده کنیم؟

برای استفاده از قابلیت انتقال خودکار باید ابتدا به منوی انتقال بروید. با ورود به منوی انتقال، باید گزینه «انتقال جدید» در پایین صفحه را انتخاب کنید. در ادامه باید شماره کارت یا شبا (بدون IR) فرد موردنظرتان را وارد اپ کنید، البته امکان اسکن کارت بانکی هم وجود دارد. با گرفتن دوربین گوشی هوشمندتان مقابل کارت بانکی، شماره آن در چند ثانیه برداشته و وارد اپلیکیشن می‌شود.

پس از واردشدن شماره کارت، باید مبلغ مدنظرتان برای انتقال را وارد کنید و سپس گزینه ادامه در پایین صفحه را بزنید. اینجاست که به منوی انتقال می‌روید که شامل گزینه‌های انتقال و انتقال خودکار در بالای صفحه می‌شود. هر کدام از این گزینه‌ها، چندین روش را برای انتقال پول در اختیارتان قرار می‌دهند که شامل کارت به کارت، بین بانکی (پل)، بین بانکی (پایا)، بین بانکی (سانتا) و بلو به بلو می‌شود که البته برای انتقال و انتقال خودکار همه آن‌ها فعال نیستند.

یکی از گزینه‌های فعال برای انتقال خودکار مانند بین بانکی (پایا) را انتخاب کنید. یک پیام در رابطه با قوانین و شرایط استفاده از انتقال خودکار پیش روی شما قرار می‌گیرد که باید در پایین این پیام، گزینه «قوانین و شرایط را خواندم و قبول می‌کنم» را فعال کنید. حالا به صفحه جدیدی می‌روید که در آن باید نحوه انتقال خودکار پول را مشخص کنید. درحقیقت در بالای صفحه گزینه‌های یکبار، روزانه، هفتگی و ماهانه قرار گرفته‌اند و نام‌شان، عملکردشان را نشان می‌دهد.

با انتخاب گزینه یکبار، انتقال پول فقط یکبار انجام می‌شود و باید تاریخ این انتقال را از طریق تقویمی که در بخش پایینی صفحه باز می‌شود، انتخاب کنید. با انتخاب گزینه روزانه، انتقال‌ها در چند روز انجام خواهند شد. شما باید تاریخ اولین انتقال را انتخاب کنید و سپس مشخص کنید که می‌خواهید این انتقال برای چند روز ادامه پیدا کند.

گزینه‌های هفتگی و ماهانه هم عملکرد یکسان با گزینه روزانه دارند. یعنی باید تاریخ اولین انتقال را وارد کنید و سپس مشخص کنید که می‌خواهید این کار برای چند هفته یا ماه انجام شود. براساس تعداد هفته یا ماه، زیر گزینه تعداد روزها/هفته‌ها/ماه‌های تکرار، تاریخ آخرین پرداخت به نمایش گذاشته می‌شود.

پس از انتخاب تاریخ شروع و تعداد روزها/هفته‌ها/ماه‌ها، گزینه ادامه را بزنید تا یک صفحه به‌عنوان درخواست شما شامل تاریخ شروع، مدت زمان و تاریخ آخرین پرداخت پیش روی‌تان قرار بگیرد. اگر همه چیز طبق خواسته‌تان بود، گزینه ادامه در پایین صفحه را بزنید. در ادامه صفحه پرداخت پیش روی شما قرار می‌گیرد که در آن مبلغ مدنظرتان، شماره کارت و نام فرد مقابل و حساب بلوبانک خودتان به چشم می‌خورد.

در این صفحه گزینه‌ای با عنوان «بابت» هم در اختیارتان قرار می‌گیرد که شامل چندین گزینه برای علت انتقال پول می‌شود. از این گزینه‌ها می‌توان به مواردی مانند واریز حقوق، امور درمانی، امور سرمایه‌گذاری و خرید کالا اشاره کرد. در پایان گزینه تأیید و ذخیره پایین صفحه را انتخاب کنید تا انتقال خودکار انجام شود.

با همین چند قدم ساده بالا، می‌توانید از قابلیت کاربردی انتقال خودکار بلوبانک استفاده کنید.

سؤالات متداول درباره انتقال خودکار بلوبانک

ویژگی انتقال خودکار بلوبانک چیست؟

ویژگی انتقال خودکار همانطور که از اسم آن مشخص است، امکان انتقال خودکار را برای کاربران فراهم می‌کند. درحقیقت کاربر می‌تواند زمان مدنظرش برای انتقال پول را انتخاب کند و سپس اپ بلوبانک به‌طور خودکار فرایندها را انجام می‌دهد و نیازی نیست در ادامه کاربر کاری کند.

چگونه از قابلیت انتقال خودکار بلوبانک استفاده کنیم؟

برای استفاده از این ویژگی باید به منوی انتقال بروید و پس از مشخص‌کردن مبلغ و واردکردن شماره کارت یا شبا، در صفحه مربوط به انتقال، گزینه انتقال خودکار را انتخاب کنید. در ادامه تنها کافیست تعداد دفعات انتقال خودکار مشخص و فرایند تأیید شود.

ویژگی انتقال خودکار بلوبانک شامل چه بازه‌های زمانی می‌شود؟

شما با استفاده از ویژگی انتقال خودکار بلوبانک می‌توانید فرایند انتقال پول را تنها برای یکبار، به‌صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی