ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لکسوس RZ
اخبار خودرو

نسخه آفرودی و برقی لکسوس RZ در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد

RZ450e دارای دو موتور برقی است که در مجموع توان ۳۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۱ نیوتن متر تولید می‌کنند.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۵

کانسپت لکسوس RZ اوتدور به عنوان نسخه‌ای خشن‌تر از شاسی بلند برقی این برند در نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش گذاشته شد. در حالی که فقط یک نسخه از این مدل تولید شده است، این شرکت در واقع می‌خواهد قابلیت ارتقای این مدل برای ماجراجویی‌های آفرود را به رخ بکشد.

کانسپت اوتدور از یک لکسوس RZ450e به عنوان مدل پایه بهره برده است. این نسخه نورپردازی‌های اضافی زیادی دارد، از جمله یک نوار نوری در قسمت پایین نمای جلو، چراغ‌های KC در لبه‌های بیرونی دماغه، و یک نوار LED در بالای شیشه جلو. کاپوت و درب عقب روکش براق دارند. بیشتر بدنه به رنگ بژ شنی درآمده که لکسوس آن را رگولیث می‌نامد و بخش پایینی مشکی مات است.

لکسوس RZ از چرخ‌های مشکی هشت اسپوک با تایرهای بزرگ آل‌ترین BFGoodrich بهره می‌برد. در بخش زیرین قسمت جلو و عقب اسکید پلیت‌های سفارشی قرار دارد. قالب پنجره‌ها از جنس فولاد ضدزنگ مشکی است. همچنین می‌توان چند دوچرخه را در قسمت عقب آن حمل کرد.

مشخصات فنی لکسوس RZ برقی

RZ450e دارای دو موتور برقی است که در مجموع توان ۳۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۱ نیوتن متر تولید می‌کنند. شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت این مدل ۵ ثانیه است و سرعت نهایی آن به ۹۹ مایل در ساعت محدوده شده است.

لکسوس RZ دارای پک باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی است که حداکثر برد ۲۲۰ مایلی را فراهم می‌کند. این مسافت با چرخ‌های ۲۰ اینچی موجود به ۱۹۶ مایل کاهش می‌یابد. این سیستم می‌تواند از شارژ سریع ۱۵۰ کیلووات DC استفاده کند. توان شارژر AC برای اتصال در خانه ۶.۶ کیلووات است.

قیمت RZ450e مدل ۲۰۲۳ در ایالات متحده از ۵۹۶۵۰ دلار شروع می‌شود و نسخه لاکچری ۶۵۱۵۰ دلار قیمت دارد. اگر تمام آپشن‌ها و لوازم جانبی را برای این مدل برقی بخواهید، قیمت آن به ۷۲۲۰۹ دلار می‌رسد.

لکسوس پیش از این با رونمایی از کانسپت لکسوس RZ اسپرت در نمایشگاه خودروی توکیو، نقطه مقابل کانسپت اوتدور را به نمایش گذاشت. بدنه آن دارای گلگیرهای برجسته، سپرهای بازنگری‌شده و یک اسپویلر فیبرکربنی بود. سیستم تعلیق آن ۳۵ میلیمتر پایین‌تر از نسخه استاندارد بود. آن کانسپت به جای موتور برقی استاندارد ۱۰۷ اسب بخار در عقب، از یک موتور ۲۰۱ اسب بخار بهره می‌برد.

بلوبانک اسپانسر ویژه دیجیاتو در نمایشگاه شانگهای | بانک ولی دوست‌داشتنی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی