ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرفیس
کامپیوتر و سخت افزار

مایکروسافت احتمالاً تمام محصولات سرفیس را به واحد پردازش عصبی مجهز می‌کند

مایکروسافت با این تصمیم قصد دارد سرعت پردازش برنامه‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را افزایش دهد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۰

در گزارش جدیدی گفته شده است که مایکروسافت قصد دارد تمام دستگاه‌های نسل بعدی سرفیس خود را به یک NPU (واحد پردازش عصبی) داخلی مجهز کند.

طبق گزارش‌های منتشرشده، مایکروسافت می‌خواهد در تمام محصولات سرفیس بعدی خود از NPU استفاده کند تا سرعت پردازش برنامه‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را افزایش دهد. همان‌طور که از گزارش‌های چند ماه قبل مشخص شد، مایکروسافت با خدماتی مانند بینگ چت، تمرکز زیادی را روی هوش مصنوعی گذاشته است.

افزایش سرعت دستگاه‌های سرفیس با NPU

در این گزارش همچنین اشاره شده است که رایانه‌های شخصی سرفیس از پردازنده‌های ساخته‌شده توسط اینتل، AMD و تراشه SQ 3 مبتنی بر ARM مایکروسافت استفاده خواهند کرد که تراشه ردموندی‌ها براساس چیپست اسنپدراگون 8cx Gen 3 کوالکام ساخته شده است. درواقع نسخه SQ 3 سرفیس پرو 9 درحال‌حاضر دارای یک NPU است که ظاهراً به سایر محصولات سرفیس مایکروسافت راه پیدا می‌کند.

مایکروسافت این هفته در مقر خود واقع در ردموند، واشنگتن، میزبان رویداد سالانه MVP Global Summit است. این احتمال وجود دارد که گزارش‌های بیشتری در مورد برنامه‌های آینده مایکروسافت از این رویداد منتشر شود.

در همین رابطه، اخیراً در گزارش دیگری گفته شده بود که مایکروسافت ظاهراً روی تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود کار می‌کند. درحال‌حاضر این شرکت از تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا استفاده می‌کند و ظاهراً مایکروسافت برای کاهش وابستگی پرهزینه خود به انویدیا، درحال تولید تراشه‌های جدیدی است که امکان آموزش مدل‌های زبانی بزرگ را خواهند داشت.

غول فناوری در مهرماه سال گذشته از سرفیس پرو 9 و سرفیس لپ‌تاپ 5 با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل رونمایی کرد. حالا باید دید مایکروسافت در سال 2023 چه برنامه‌ای برای سری سرفیس دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی