ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت اج
نرم افزار و اپلیکیشن

مایکروسافت اج ظاهراً اطلاعات گشت‌وگذارهای شما در وب را به بینگ می‌فرستد

گزارش‌ها نشان می‌دهند که مرورگر مایکروسافت اج آدرس سایت‌هایی را که از آن‌ها بازدید می‌کنید، به سرورهای بینگ ارسال می‌کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت قابلیتی را به مرورگر اج اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تولیدکنندگان محتوا را دنبال کنند. اما به‌نظر می‌رسد این قابلیت که به‌صورت پیش‌فرض هم فعال شده است، ایراد دارد و آدرس تمام سایت‌هایی را که از آن‌ها بازدید می‌کنید، برای سرورهای بینگ می‌فرستد.

در شرایطی که افزوده‌شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی بینگ به مرورگر اج باعث توجه بیشتر کاربران به این مرورگر شده بود، حالا مشکلی پیش آمده است که می‌تواند برای مایکروسافت دردسرساز شود. به گزارش کاربران ردیت، مرورگر اج ظاهراً آدرس سایت‌ها را به سرور بینگ API می‌فرستد.

کاربران ردیت می‌گویند نتوانسته‌اند متوجه شوند که چرا مایکروسافت دست به انجام چنین کاری زده است. بااین‌حال، مهندس نرم‌افزاری به نام «رافائل ریورا» دریافته که این ایراد به‌خاطر پیاده‌سازی نامناسب قابلیت جدید مرورگر اج رخ داده است.

ریورا در گفت‌وگو با خبرگزاری ورج می‌گوید: «مایکرووسافت اج قابلیتی برای دنبال‌کردن محتواسازان دارد که به‌صورت پیش‌فرض فعال شده است. به‌نظر می‌رسد که هدف توسعه‌دهندگان این قابلیت این بوده است که وقتی به صفحات خاصی نظیر یوتوب، ورج و ردیت می‌روید، این اتفاق به اطلاع بینگ برسد. اما ظاهراً این ویژگی درست کار نمی‌کند و در‌عوض آدرس تمام سایت‌هایی که از آن‌ها دیدن می‌کنید، به بینگ فرستاده می‌شود.»

قابلیت دنبال‌کردن محتواسازان را در مایکروسافت اج غیرفعال کنید

گفتنی است که اگر این ویژگی را غیرفعال کنید، مشکل ارسال آدرس سایت‌ها به بینگ برطرف می‌شود. مایکروسافت می‌گوید از انتشار این گزارش‌ها آگاه است و به بررسی ماجرا می‌پردازد. بااین‌وجود، فعلاً اطلاعات بیشتری درباره علت ارسال این آدرس‌ها به بینگ ارائه نشده است.

بنابراین تا زمانی که تحقیقات این شرکت تکمیل و این مشکل برطرف شود، بهتر است این ویژگی را روی مرورگر خود غیرفعال کنید. برای انجام این کار کافی است به بخش Settings بروید. وارد زبانه Privacy, Search and Services شوید و به قسمت Services مراجعه کنید. سپس گزینه Show suggestions to follow creators in Microsoft Edge را غیرفعال نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی