ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلگرام
نرم افزار و اپلیکیشن

تلگرام در برزیل به‌دلیل عدم همکاری با دولت مسدود شد

تلگرام همچنین تا زمان عدم ارائه اطلاعات، باید روزانه 200 هزار دلار جریمه پرداخت کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

تلگرام یک بار دیگر از فروشگاه‌های اپلیکیشن در برزیل حذف شده است. دادگاه فدرال این کشور پس از اینکه پلتفرم این پیام‌رسان محبوب از ارائه اطلاعات برخی کاربران خود خودداری کرد، فعلاً به‌طور موقت، استفاده و دانلود تلگر‌ام در برزیل را ممنوع کرده است.

طبق گزارش بلومبرگ، قاضی «ولینگتون لوپس داسیلوا» به گوگل و اپل دستور داده تا تلگرام را از استورهای خود حذف کنند و همچنین اپراتورهای موبایل نیز دسترسی به آن را به‌دلیل عدم ارائه اطلاعات دو کاربر مربوط به یک گروه نئونازی، مسدود کنند. علاوه‌بر‌این، تلگرام باید روزانه 200 هزار دلار جریمه پرداخت کند تا زمانی که بتواند اطلاعات این گروه‌ها را که گفته می‌شود با حملات به مدارس برزیل ارتباط دارند، به مقامات ارائه کند.

اتهام ارائه‌شده و پاسخ تلگرام

برزیل

قاضی داسیلوا توضیح می‌دهد که تلگرام فقط اطلاعات مربوط به مدیر کانالی به نام «جنبش ضد یهودیان برزیل» را ارائه کرده و از ارائه اطلاعات درباره اعضای آن گروه و داده‌های مربوط به کانال دیگری با نام «جبهه یهودی ستیز» خودداری کرده است. در مقابل، تلگرام ادعا کرده که این گروه‌ها اکنون حذف شده‌اند و نمی‌تواند هیچ اطلاعاتی را بازیابی کند؛ دلیلی که برای دادگاه کافی نیست!

همان‌طور که نیویورک تایمز اشاره می‌کند، در گوشی یک نوجوان متهم به دو تیراندازی در مدارس برزیل که سه کشته و 13 زخمی برجای گذاشته است، شواهدی از این گروه تلگرام پیدا شده. به گفته مقامات، علاوه بر محتوای مربوط به نازی‌ها، آموزش قتل، دستورالعمل ساخت بمب و ویدیوهای خشونت‌آمیز دیگری نیز در این گروه وجود داشته است.

البته این اولین‌باری نیست که تلگرام در کشور برزیل ممنوع می‌شود. دادگاه عالی این کشور چند سال قبل نیز سرویس این پیام‌رسان محبوب را به‌دلیل انتشار اطلاعات نادرست توسط کاربران و عدم پاسخگویی فیلتر کرده بود. بااین‌حال این ممنوعیت در عرض چند روز لغو شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

    نشان از عملکرد حرفه ای تلگرام دارد
    همین برای مردم اهمیت داره که به هیچ قیمتی اطلاعات کاربران به دست حکومت نرسد
    حتی در این مورد حساس!

مطالب پیشنهادی