ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

درآمد 3200 میلیارد تومانی همراه اول در فرودین سال 1402

بیش از 90 درصد درآمد این شرکت از کارکرد مشترکین خطوط دائمی و اعتباری بوده است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۰

همراه اول در فروردین ماه سال 1402 حدود 3266 میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است که بخش اعظم آن از کارکرد مشترکین اعتباری و دائمی حاصل شده است.

شرکت ارتباطات سیار ایران همچون سایر شرکت‌های بورسی، گزارش عملکرد ماهانه خود را در کدال منتشر کرده است. این شرکت طی یک ماه گذشته درآمد 3266 میلیارد تومانی داشته که نسبت به اسفند ماه سال 1401 حدود 200 میلیارد تومان کاهش یافته است. این در حالی است که اسفند ماه 29 روزه و فروردین 31 روزه است.

اما این افت درآمد نه از کاهش کارکرد مشترکین بلکه بابت نصف شدن درآمد استفاده از امکانات شبکه توسط سایر شرکت‌های تلفن همراه است.

درآمد فروردین 1402 همراه اول

برخلاف صورت‌های مالی سال گذشته که درآمد کارکرد مشترکین دائمی و اعتباری به صورت تفکیکی اعلام می‌شدند، همراه اول این آمار را به صورت تجمیعی در گزارش خود درج کرده است. بر این اساس درآمد این شرکت از سرویس‌های ارتباطی شامل مکالمه، پیامک، اینترنت و پیام کوتاه انبوه طی فروردین 1402 حدود 2951 میلیارد تومان است. این رقم در اسفند 1401 چیزی در حدود 2998 میلیارد تومان بوده است.

این اپراتور تلفن همراه از استفاده از امکانات شبکه توسط سایر شرکت‌های تلفن همراه نیز درآمدی 281 میلیارد تومانی داشته که نسبت به اسفند ماه سال گذشته، حدود 31 درصد کاهش یافته است.

همراه اول درآمد فروش خطوط جدید تلفن همراه را حدود 6.2 میلیارد تومان و سایر درآمدها همچون درآمد دفاتر خدماتی، آوای انتظار، هواداری و… را حدود 27 میلیارد تومان گزارش کرده است.

گفتنی است مجموع درآمد این شرکت در مقایسه با فروردین سال 1401 نشان از رشدی 28 درصدی دارد. همراه اول در آن بازه زمانی درآمد حدود 2545 میلیارد تومانی داشته است که اکنون به بیش از 3200 میلیارد تومان رسیده است. درآمدی که شاید اگر فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ نبود، با رقمی بالاتر از اینها به ثبت می‌رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی