ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاخ سفید بیت کوین
کریپتوکارنسی

کاخ سفید طرح دریافت مالیات 30 درصدی از برق مراکز استخراج رمزارز را پیشنهاد کرد

دولت آمریکا در طرح بودجه 2024 خود می‌خواهد عرصه را بر استخراج‌کنندگان رمزارزها تنگ‌تر کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

دولت آمریکا در طرح بودجه سال مالی 2024 پیشنهاد دریافت مالیات 30 درصدی از برق مصرفی استخراج‌کنندگان رمزارز را مطرح کرده است. کاخ سفید می‌گوید این افراد باید هزینه آسیبی را که به مردم و محیط‌زیست وارد می‌کنند، بپردازند. البته این مالیات درصورت تصویب به‌صورت پله‌ای اجرا خواهد شد.

دولت آمریکا در مطلبی در وب‌سایت کاخ سفید رسماً از طرح مالیات انرژی استخراج دارایی‌های دیجیتال (DAME) رونمایی کرد. این طرح می‌گوید استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال باید بابت اثر منفی خود بر محیط‌زیست و قیمت انرژی هزینه بیشتری بپردازند.

البته اگر این طرح به قانون تبدیل شود، دولت اخذ مالیات را به‌صورت پله‌ای آغاز خواهد کرد. بر این اساس، استفاده از برق برای استخراج در سال نخست 10 درصد مالیات، در سال دوم 20 درصد مالیات و از سال سوم به بعد 30 درصد مالیات خواهد داشت.

مزرعه استخراج بیت کوین

کاخ سفید مدعی است که آلودگی ناشی از مصرف برق برای استخراج رمزارزها به‌شکلی ناعادلانه به محله‌های کم‌درآمد و جوامع رنگین‌پوست فشار می‌آورد. به‌علاوه، این فعالیت‌ها می‌تواند موجب افزایش قیمت برق در برخی مناطق شود و در شبکه اختلال ایجاد کند.

مخالفان طرح مالیات از استخراج رمزارزها چه می‌گویند؟

مخالفان این طرح ادعا می‌کنند که دولت با این پیشنهاد به‌دنبال آسیب‌زدن به صنعت ارزهای دیجیتال است. مجله فوربز می‌گوید یک راهکار بهتر می‌تواند اخذ مالیات از آلودگی گازهای گلخانه در مراکز استخراج باشد. با این سازوکار، این مراکز نه‌تنها به‌دنبال کاهش مصرف از شبکه برق خواهند بود، بلکه به‌دنبال منابع پاک‌تر انرژی می‌روند.

بااین‌وجود، بعید به‌نظر می‌رسد که هدایت دولت آمریکا برای حرکت در این مسیر کار آسانی باشد. کاخ سفید در وب‌سایت خود می‌گوید اثرات محیط‌زیستی استخراج رمزارزها حتی در شرایطی که ماینرها از انرژی پاک استفاده می‌کنند هم وجود دارد.

ظاهراً استفاده از انرژی برق‌آبی در استخراج ارزهایی مثل بیت کوین موجب کاهش استفاده از انرژی پاک توسط سایر کاربران می‌شود. درنتیجه، این اتفاق قیمت‌ها را افزایش می‌دهد و حتی باعث افزایش مصرف برق توسط منابع انرژی غیرپاک می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی