ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل واچ
گجت ها

اپل واچ ممکن است در آینده بتواند سلامت روان کاربران را ارزیابی کند

در این روش از مدل‌های یادگیری ماشینی استفاده شده است تا یک دستگاه پوشیدنی بتواند اطلاعاتی درباره انعطاف‌پذیری و آرامش انسان‌ها جمع‌آوری کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۰

دستگاه‌های پوشیدنی مانند اپل واچ می‌توانند داده‌های مربوط به سلامت که شامل مواردی ازجمله تعداد قدم‌ها، کالری سوزانده‌شده، زمان خواب و ضربان قلب را جمع‌آوری کنند. اکنون در مطالعه جدیدی دانشمندان اثبات کرده‌اند که در آینده می‌توان از این دستگاه‌های پوشیدنی برای ارزیابی سلامت روان نیز استفاده کرد.

دانشمندان «مدرسه پزشکی آیکان» در مانت ساینای، نیویورک، با کمک مدل‌های یادگیری ماشینی و داده‌های جمع‌آوری‌شده غیرفعال توسط ابزارهای پوشیدنی مانند اپل واچ موفق شده‌اند تا انعطاف‌پذیری و آرامش ذهنی افراد را ارزیابی کنند.

نحوه اندازه‌گیری سلامت روان با اپل واچ

محققان در مطالعه خود که برای درک تأثیرات همه‌گیری بر سلامت روان طراحی شده است، ابتدا داده‌های 329 کارمند هفت بیمارستان شهر نیویورک را جمع‌آوری کردند. به این افراد گفته شده بود که در طول مطالعه از اپل واچ سری 4 یا 5 استفاده کنند که تغییرات ضربان قلب (فاصله بین ضربان‌ها) و ضربان قلب در حالت استراحت را اندازه‌گیری می‌کند. تغییرات ضربان قلب پاسخ فیزیکی بدن به استرس را نشان می‌دهد.

آن‌ها سپس با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی که برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها طراحی شده بود، متوجه شدند که می‌توانند انعطاف‌پذیری فرد و ترکیبی از انعطاف‌پذیری، خوش‌بینی و حمایت عاطفی او را براساس تغییرات ضربان قلبش تعیین کنند.

«رابرت هیرتن»، نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید:

«ابزارهای پوشیدنی برای جمع‌آوری مداوم اطلاعات در مورد وضعیت فیزیکی افراد ایجاد شده‌اند. نتایج ما بینشی را در مورد ارزیابی ویژگی‌های روان‌شناختی از داده‌های جمع‌آوری‌شده منفعلانه ارائه می‌کند.»

«میکول تسوایگ»، یکی از نویسندگان این مطالعه نیز می‌گوید:

«امیدوارم که این رویکرد ارزیابی و مراقبت‌های روانشناختی را در دسترس افرادی قرار دهد که درحال‌حاضر به آن دسترسی ندارند. ما همچنین قصد داریم این تکنیک را برای گروه‌های بیمار دیگر نیز ارزیابی کنیم تا بتوانیم الگوریتم آن را اصلاح کنیم و آن را بهبود ببخشیم.»

بنابراین محققان قصد دارند به تحقیقات خود در این زمینه ادامه دهند و از داده‌های پوشیدنی برای بررسی طیف وسیعی از اختلالات جسمی و روانی استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی