ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

منصوری P900
اخبار خودرو

منصوری P900 در یک نگاه؛ پکیجی مهیب از عملکرد و هیجان

منصوری P900 بر اساس شاسی بلند محبوب و پرطرفدار مرسدس AMG G63 توسعه پیدا کرده است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۹:۱۵

به‌تازگی شرکت منصوری از یک پروژه جدید دیگر رونمایی کرده است. این پروژه که P900 نام دارد، براساس شاسی‌بلند محبوب و پرطرفدار مرسدس AMG G63 توسعه پیدا کرده و هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر فنی از جذابیت‌های بسیار زیادی برخوردار است. به‌لطف بازنگری‌های منصوری، این شاسی‌بلند لوکس حالا صفر تا صد را در عرض فقط 3.5 ثانیه طی می‌کند.

منصوری P900 به‌خاطر رنگ فوق‌العاده متمایز خود از کیلومترها دورتر هم قابل تشخیص است! این رنگ از شنزارها اقتباس شده و جلای خاصی دارد. استفاده از رنگ مشکی در کنار این رنگ، کنتراست بسیار زیبایی را پدید آورده است. طبق رسم دیرینه منصوری، قطعات مشکی رنگ جنسی از فیبر کربن دارند.

منصوری P900

تیونر معروف جهان خودرو، در پروژه P900 یک کیت بدنه اختصاصی برای مرسدس AMG G63 طراحی کرده است. این کیت شامل سپرهای جلو و عقب، رکاب‌های جانبی، لبه گلگیرها، کاپوت، باله عقب و چند قطعه تزئینی دیگر می‌شود. مکمل جذابیت این کیت، رینگ‌های حجیم 24 اینچی هستند که ساختاری یکپارچه دارند.

منصوری P900

مشخصات فنی منصوری P900

به‌ سراغ پیشرانه می‌رویم؛ با بازنگری‌ها و بهینه‌سازی مهندسین منصوری، موتور 4 لیتری V8 و توئین توربوی P900 یا مرسدس AMG سابق، توانایی تولید 900 اسب‌بخار قدرت و 1200 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. بد نیست بدانید این موتور در شرایط استاندارد 577 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

منصوری P900

با اتکا به این خروجی بسیار بالا، منصوری P900 صفر تا صد را در عرض فقط 3.5 ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت آن هم حالا به 155 مایل یا 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای مقایسه باید گفت مرسدس AMG G63 شتابی برابر با 4.5 ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با 130 مایل یا 210 کیلومتر دارد.

همانند پروژه‌های اخیر، درباره قیمت این پروژه نیز اطلاعاتی در دست نیست، ولی مسلماً امضای منصوری پای آن برای مشتریان بالقوه گران تمام می‌شود! گفتنی است مرسدس خود را برای معرفی نسخه به‌روزشده از G کلاس آماده می‌کند.

منصوری P900

تصاویر جاسوسی حکایت از آن دارند که در این نسخه نمای روبه‌رو و عقب دستخوش تغییراتی خواهند شد. از اصلی‌ترین تغییرات باید به بازطراحی گرافیک چراغ‌های جلو اشاره کنیم. این نسخه با آخرین نسخه از سیستم اینفوتینمنت MBUX به فروش خواهد رسید.

علاوه‌بر‌این باید گفت نسخه تمام الکتریکی G کلاس نیز در راه است. این نسخه EQG نام دارد و سال آینده وارد بازار می‌شود. از لحاظ طراحی، این نسخه شباهت زیادی به مدل فعلی دارد، اما در بخش فنی، این نسخه از شاسی نردبانی بزرگ‌تری بهره می‌برد. ضمن اینکه هر یک از چرخ‌ها به یک موتور برقی مستقل متصل هستند. مجموع قدرت این موتورها چیزی بین 600 الی 670 اسب‌بخار برآورد می‌شود. باتری هم پیمایش 310 مایل مسافت یا 500 کیلومتر مسافت را فراهم خواهد کرد.

شایان ذکر است مرسدس بنز چندی پیش با تولید یک نسخه ویژه، دستیابی به رکورد ساخت 500 هزار دستگاه G کلاس را جشن گرفت. این شاسی‌بلند نمادین از سال 1979 روی خط تولید قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی