ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یاهو
مالی و سرمایه گذاری

پشیمانی مدیرعامل سابق یاهو: باید نتفلیکس را به‌جای تامبلر می‌خریدم

یاهو در سال 2013 تامبلر را به قیمت 1.1 میلیارد دلار خرید و سال 2019 آن را به مالک وردپرس فروخت.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

«مریسا مایر»، مدیرعامل سابق یاهو، گفت که در زمان مدیرعاملی خود باید به‌جای سرویس میکروبلاگینگ و شبکه اجتماعی تامبلر (Tumblr)، نتفلیکس یا Hulu را خریداری می‌کرده است. مایر در مصاحبه‌ای به Tech Brew گفت:

«ما [در آن زمان] به‌دنبال یک خرید تحول‌آفرین بودیم و Tumblr را خریدیم. در همان زمان، ما درحال بررسی این موضوع بودیم که آیا امکان خرید Hulu یا نتفلیکس وجود دارد یا خیر و فکر می‌کنم در آن زمان ارزش نتفلیکس 4 میلیارد دلار و هولو 1.3 میلیارد دلار بود. با نگاهی به گذشته، هر یک از این دو شرکت خرید بهتری محسوب می‌شده است.»

مدیرعامل سابق یاهو

ماجرای خرید و فروش تامبلر توسط یاهو

یاهو در سال 2013 تامبلر را به قیمت 1.1 میلیارد دلار خریداری کرد، اما در تبدیل‌کردن آن به یک شبکه‌ اجتماعی معتبر با مشکلاتی روبه‌رو بود. این شرکت که تبلیغات را به Tumblr اضافه کرد، در سال 2016 ارزش این سرویس را 230 میلیون دلار اعلام کرده بود.

یاهو که زمانی محبوب‌ترین وب‌سایت در ایالات‌متحده بود، از اواخر دهه 2000 به‌آرامی شروع به رکود کرد و در سال 2017، ورایزن، غول مخابراتی آمریکایی، تصمیم گرفت کسب‌و‌کار اینترنتی قدیمی یاهو را به مبلغ 4.48 میلیارد دلار خریداری کند. بااین‌وجود، اوضاع برای Yahoo و تامبلر چندان خوب پیش نرفت و در سال 2018، اپل Tumblr را به‌دلیل انتشار محتوای غیراخلاقی از اپ استور حذف کرد.

تامبلر

تامبلر یک ماه بعد انتشار این دسته از محتواها را ممنوع کرد، اما کاربران زیادی این پلتفرم را ترک کردند و ترافیک آن تقریباً 30 درصد کاهش پیدا کرد. در سال 2019 نیز ورایزن، تامبلر را با قیمت کمتر از 3 میلیون دلار به شرکت اتوماتیک (Automattic)، مالک وردپرس فروخت.

هرچند یاهو هرگز Hulu یا Netflix را خریداری نکرد، اما مدت کوتاهی با Yahoo Screen در‌زمینه استریم یا پخش ویدیو فعالیت داشت و سریال‌هایی مانند Other Space و Sin City Saints را ساخت. همچنین فصل ششم سریال Community توسط یاهو تأمین مالی شده بود. داستان نابودی یا‌هو را می‌توانید در این قسمت از دیجی‌تک مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی