چالش هوش مصنوعی «شطرنجباز» به پایان رسید
نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی «شطرنجباز» با هدف گسترش اکوسیستم، برندسازی و بهبود مهارتهای مرتبط با هوش مصنوعی به پایان رسید.
نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی «شطرنجباز» که توسط معاونت نوآوری فناپ برگزار شد، به کار خود پایان داد.
به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابطعمومی فناپ، نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی DueML با عنوان «شطرنجباز» توسط معاونت نوآوری فناپ و با همکاری پلتفرم میزبان مسابقات هوش مصنوعی روبواپیکس، از ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شد و در اردیبهشتماه ۱۴۰۲ به پایان رسید.
براساس توضیحات فناپ، هدف از این مسابقه گسترش اکوسیستم، برندسازی، بهبود مهارتهای مرتبط با هوش مصنوعی و ایجاد فرصتی برای جذب و استخدام متخصصان این حوزه بود و به شرکتکنندگان یک ماه زمان داده شد تا به چند چالش بینایی ماشین پاسخ دهند.
برای برندگان این مسابقه ۴۵ میلیون تومان جایزه نقدی بههمراه فرصت جذب و استخدام در نظر گرفته شد و درنهایت جوایز این مسابقه آنلاین به چهار تیم برتر (رتبه نخست ۱۵ میلیون تومان، رتبه دوم ۱۰ میلیون تومان و رتبههای سوم و چهارم ۵ میلیون تومان) تعلق گرفت.
برای رونقدادن به این مسابقه نیز در طول دوره برگزاری، جوایز یک میلیون تومانی بهعنوان خطشکن و نفر اول هفتگی در نظر گرفته شده بود.
«شطرنجباز» که یک مسابقه آموزشی از ترکیب چالشهای بینایی ماشین و یافتن الگوریتمهای شطرنج است، در ۵ چالش و ۳ سطح تعریف و پیادهسازی شد و وزن هر سطح در امتیاز نهایی شرکتکنندگان تأثیر داشت.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.