ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گریت وال سایبرپیکاپ
اخبار خودرو

خشن‌ترین خودروی چینی؛ گریت وال سایبرپیکاپ با شش چرخ و 510 اسب‌بخار قدرت

نام آن به‎‌طور اتفاقی شبیه به تسلا سایبرتراک از آب درآمده است، شش چرخ دارد و با 510 اسب‌بخار قدرت بسیار خشن به‌نظر می‌رسد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰

شرکت گریت وال از خودروسازان آفرودی چینی است که به‌تازگی محصولی کاملاً متفاوت را به سبد محصولات خود افزوده. این پیکاپ، سایبرپیکاپ نام دارد و به سه محور مجهز است. به عبارت دیگر این پیکاپ که نام آن به‎‌طور اتفاقی شبیه به تسلا سایبرتراک از آب درآمده، شش چرخ دارد! این پیکاپ خاص با همکاری بخش Co-Creation گریت وال و شرکت چائوجینگ موتورز توسعه پیدا کرده است و با یک پیشرانه هیبریدی 510 اسب‌بخاری راهی خطوط تولید خواهد شد.

گریت وال سایبرپیکاپ و تمرکز روی توانایی‌های آفرودی

آورده جدید گریت وال براساس پیکاپ کنون این کمپانی طراحی و تولید شده است. رینگ‌های این پیکاپ شش‌چرخ، 18 اینچی هستند و با تایرهای 33 اینچی همه‌جا رو احاطه شده‌اند. این تایرها ساخت شرکت Cooper Discoverer هستند. برای جذب بهتر ضربات، مهندسان سیستم تعلیق را تقویت نموده و کمک‌فنرهای سایبرپیکاپ را از نوع نیتروژنی انتخاب کرده‌اند.

گریت وال ادعا می‌کند سایبرپیکاپ اولین پیکاپ 6x6 ساخت چین محسوب می‌شود. نیروبخش این خودروی تنومند، یک پیشرانه هیبریدی شارژی است که توانایی تولید 510 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. جالب اینکه هر شش چرخ از نیروی تولیدی موتور بهره‌مند هستند. سایبرپیکاپ برای عملکرد بهتر در مسیرهای آفرود، از 5 قفل دیفرانسیل بهره می‌برد. این پیکاپ هیبریدی شارژی قابلیت حرکت با موتور برقی را نیز دارد که البته با توجه به وزن بالا نمی‌توان روی آن چندان حساب باز کرد. این پیکاپ توانایی یدک‌کشی تا 6 تن وزن را دارد.

برای ایجاد تمایز بیشتر با مدل استاندارد از پیکاپ گریت وال کنونی، طراحان تغییرات زیادی را در بخش‌های مختلف بدنه سایبرپیکاپ اعمال کرده‌اند. برآمدگی لبه گلگیرها، استفاده از سپر جلو با ورودی هوای بزرگ‌تر، چلوپنجره اختصاصی با حاشیه نورانی، کاپوت فیبر کربنی، رکاب‌های جانبی و در دو‌تکه قسمت بار ازجمله این تغییرات هستند.

گریت وال سایبرپیکاپ همچون مدل استاندارد کنونی، توانایی حمل 5 سرنشین را دارد. روکش‌ها دارای رنگ روشن هستند و تزئینات و ریزه‌کاری‌ها نسبت به مدل استاندارد کیفیت بالاتری دارند.

هرچند گریت وال سایبرپیکاپ بیشتر به یک مدل مفهومی و نمایشی شباهت دارد، اما نشریه استرالیایی CarExpert گزارش کرده است که این خودرو در نسخه 4x4 و 6x6 وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی