ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

هشدار هم‌بنیان‌گذار اپل: هوش مصنوعی تشخیص کلاهبرداری را برای کاربران دشوارتر می‌کند

استیو وزنیاک، یکی از بنیان‌گذار اپل، هشدار داد جلوی پیشرفت هوش مصنوعی را که کلاهبرداری آنلاین را ساده‌تر می‌کند، نمی‌توان گرفت.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰

«استیو وزنیاک»، یکی از بنیان‌گذاران اپل که ماه گذشته همراه با 1000 فعال حوزه فناوری خواستار توقف توسعه هوش مصنو‌عی شده بود، اکنون گفته است که پیشروی هوش مصنوعی را نمی‌توان متوقف کرد و باید برای روش‌های جدید کلاهبرداری که با سوء‌استفاده از آن ایجاد می‌شود و تشخیص آن‌ها دشوار است، آمادگی داشته باشیم.

وزنیاک در مصاحبه جدیدی به BBC گفت که «نمی‌توان جلوی پیشرفت فناوری را گرفت» و همچنین شک دارد که قوانین و مقررات بتوانند کمکی در این زمینه کنند. او در مصاحبه خود گفت یکی از خطرات اصلی هوش مصنوعی مولد این است که می‌تواند شناسایی کلاهبرداری‌ها را سخت‌تر کند و همه ما باید برای این امر آماده باشیم.

ترس استیو وزنیاک از هوش مصنوعی

استیو وزنیاک

بنیان‌گذار اپل با بیان این موضوع که از سوء‌استفاده فناوری توسط «عوامل خطرناک» می‌ترسد، گفت:

«هوش مصنوعی به‌قدری هوشمند است که در دسترس عوامل خطرناک قرار دارد؛ افرادی که می‌خواهند شما را در مورد هویت خود فریب دهند.»

همچنین درحالی‌که اعضای اتحادیه نویسندگان آمریکا در این ماه به‌دلیل نگرانی‌های خود مبنی بر جایگزینی توسط هوش مصنوعی دست به اعتصاب زده بودند، وزنیاک معتقد است که هو‌ش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین افراد شود؛ زیرا فاقد احساسات است، اما هشدار داد که می‌تواند عوامل خطرناک را قانع‌کننده‌تر نشان دهد؛ زیرا برنامه‌هایی مانند ChatGPT می‌توانند متنی تولید کنند که «بسیار هوشمندانه به‌نظر می‌رسد».

به عقیده او، با وجود این شرایط، نکته مهم آموزش مردم در مورد کلاهبرداری و حملات فیشینگ است؛ زیرا تشخیص این حملات در آینده سخت‌تر می‌شود.

نظرات وزنیاک درحالی بیان شده که تاکنون گزارش‌های زیادی درباره سوء‌استفاده از فناوری و هوش مصنوعی منتشر شده است. در همین رابطه، اخیراً پلیس چین یک شهروند را به‌خاطر تولید مقالات خبری جعلی با ChatGPT دستگیر کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی