ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گواهینامه رانندگی
اخبار خودرو

طرح پیشنهادی پلیس راهور: اعطای گواهینامه رانندگی طلایی به رانندگان قانونمند

براساس پیشنهاد رئیس پلیس راهور فراجا، در آینده نزدیک سه رنگ برای گواهینامه خواهیم داشت که شامل سفید، نقره‌ای و طلایی می‌شود.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

رئیس پلیس راهور فراجا روز گذشته از ارائه پیشنهاد برای رنگ‌بندی گواهینامه‌ رانندگی خبر داد. براساس گفته‌های او، رنگ گواهینامه رانندگان قانونمند در ابتدا از سفید به نقره‌ای تغییر خواهد کرد. اگر راننده همچنان بدون تخلف به فعالیت خود ادامه دهد، صاحب گواهینامه رانندگی طلایی خواهد شد. همچنین اگر به دریتفت

براساس این پیشنهاد، در آینده نزدیک سه رنگ برای گواهینامه خواهیم داشت که شامل سفید، نقره‌ای و طلایی می‌شود. گواهینامه سفید مخصوص رانندگان عادی است. گواهینامه نقره‌ای به رانندگانی اعطا می‌شود که تخلف ندارند. درنهایت گواهینامه طلایی نیز برای رانندگانی است که برای مدت طولانی، قانونمند و بدون تخلف بوده‌اند.

این اقدام پلیس راهور علاوه بر متمایزکردن رانندگان از یکدیگر، به‌عنوان یک تشویق نیز شناخته می‌شود. برخی رانندگان تشویق می‌شوند تا رانندگی ایمن‌تری داشته باشند و گواهینامه طلایی دریافت کنند. درصورتی‌که مزایایی برای صاحبان گواهینامه رانندگی نقره‌ای و طلایی در نظر گرفته شود، تأثیرگذاری این طرح بازهم افزایش خواهد یافت. ازجمله مشوق‌های پیشنهادی می‌توان به تخفیف در طرح ترافیک یا هزینه پارکینگ خودرو اشاره کرد.

پیش از آنکه بحث گواهینامه رانندگی طلایی مطرح شود، رئیس پلیس راهور از ارائه جایزه برای رانندگان قانونمند در تعطیلات نوروز 1402 خبر داده بود. در این طرح مبلغ دو میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که بین 100 نفر از رانندگان قانون‌مدار تقسیم می‌شد. علاوه‌براین، سی دستگاه موتورسیکلت برقی نیز به‌عنوان جایزه دیگر این طرح معرفی شد. همچنین برای دریافت گواهینامه بین المللی نیز می‌توانید از کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی اقدام کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad Sadegh Manafi
    Mohammad Sadegh Manafi | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

    واقعا خوبه اگه یه مزایا هم بذارن کنارش خیلی خوب میشه. من که تا حالا جریمه نشدم خداروشکر

  • mohamadreza_fazelyan
    mohamadreza_fazelyan | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

    از کی تا حالا رنگ کارت شده مزیت و ارزش افزوده؟
    مدیونید فکر کنید درباره اون نئوبانک خاص حرف می‌زنم!

  • rayacoder
    rayacoder | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

    خوبه بالاخره یک ایده منطقی و درست هم دیدیم،
    طرح جذاب و بسیار خوبی هست و می‌تونه موفق باشه.

مطالب پیشنهادی