ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

استارتاپ «دال»، راهکاری رایگان برای افزایش آگاهی از خدمات صنعت بیمه

«دال» محصولی مبتنی بر ارائه مشاوره بیمه‌ای و در راستای بالا‌بردن دانش عمومی از صنعت بیمه، به‌منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه است.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۲:۵۵

مرکز مشاوره تلفنی 1690 به‌عنوان بخش اصلی خدمات دال، از اوایل تیرماه با شماره 1690 پوششی سراسری در کشور خواهد داشت. خدمات این مرکز تماس به‌طور تلفنی، 24 ساعته و رایگان خواهد بود.

نشست خبری «دال» صبح امروز در ساختمان اصلی این مجموعه برگزار شد. در این نشست خبری اعلام شد که «دال» محصولی مبتنی بر ارائه مشاوره بیمه‌ای و در راستای بالا بردن دانش عمومی از صنعت بیمه، به‌منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه است.

مناسب‌سازی محصولات بیمه‌ای و درنهایت فروش این محصولات به مصرف‌کننده هدف نهایی دال است. دال براساس برنامه‌ای که تدوین کرده است، سعی دارد نفوذ بیمه را به سطوح و شاخه‌های مختلف بیمه ازجمله بیمه آتش‌سوزی، عمر و... گسترش دهد. این سامانه درحال‌حاضر به‌شکل پایلوت برای کارکنان گروه «انتخاب» فعال شده است و یک ماه بعد لانچ عمومی خواهد شد.

همچنین تمرکز «دال» آموزش عمومی و شفافیت درباره جزئیات صنعت بیمه است. مدیران دال در نشست خبری رونمایی از این محصول، بخش اصلی جریان فعالیت این استارتاپ را مرکز تماس دال عنوان کردند.

مرکز تماس دال به‌عنوان بخش اصلی خدمات دال، از یک ماه آینده با شماره 1690 پوششی سراسری در کشور خواهد داشت. بعد از ارائه عمومی خدمات در این مرکز، خدمات آن به‌طور تلفنی، 24 ساعته و رایگان ارائه خواهد شد.

تلاش دال برای افزایش ضریب نفوذ بیمه

«ندا اصلاحی»، مدیر محصول «دال»، در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا با وجود مشکلات صنعت اینشورتک، دال قصد دارد به این حوزه هم ورود کند، گفت: «ساختار و زیرساخت اصلی دال مبتنی بر بیمه است. دال هم اگرچه قصد توسعه و شفاف‌سازی جریان آموزش درباره بیمه را دارد، اما خود را جدا از این صنعت نمی‌داند و امکان ورود به حوزه‌های ارائه مستقیم خدمات بیمه هم وجود دارد.»

اصلاحی با توضیح درباره استقبال کم جامعه از خرید آنلاین بیمه به عدم دانش کافی جامعه در این حوزه اشاره کرد و گفت: «استفاده از بعضی حوزه‌های تکنولوژی نیازمند دانش در مورد آن حوزه است که استفاده از بیمه‌های آنلاین هم در همین گروه قرار دارد. حوزه‌هایی مثل بورس، بانک و بیمه که به حوزه مالی هم مرتبط هستند، نیازمند دانش، سواد و آگاهی است.»

مدیر محصول «دال» دلیل شکل‌گیری این استارتاپ را شناخت درباره حوزه بیمه و کشف نیازهای جامعه ایرانی درباره صنعت بیمه از سوی مدیران این مجموعه عنوان کرد.

اصلاحی با اشاره به پارامتر ضریب نفوذ در صنعت بیمه گفت: «ضریب نفوذ بیمه در کشورهای مختلف عدد متفاوتی است. این ضریب در ایران هم نسبت به ضریب جهانی و هم نسبت به کشورهای توسعه‌یافته بسیار پایین است. متوسط ضریب نفوذ جهانی 7 تا 7.5 است که در ایران این عدد تقریباً 1.4 است. پایین‌بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران هم به معنی آن است که ایرانی‌ها کمتر بیمه می‌خرند.»

به گفته او، در علوم اقتصادی و علوم مالی از ضریب نفوذ بیمه به‌عنوان یکی از پارامترهای رفاه استفاده می‌شود.

اصلاحی با توضیح درباره دلیلی که ایرانی‌ها کم بیمه می‌خرند، گفت: «عدم آگاهی درباره بیمه دلیل اصلی خرید کم آن توسط شهروندان ایرانی است. دال هم در نظر دارد تا میزان آگاهی جامعه درباره جزئیات خدمات و پوشش‌های بیمه را افزایش دهد.»

عدم آگاهی دلیل اصلی استفاده محدود از بیمه

مدیر محصول دال با اشاره به پژوهش‌ها و تحلیلی که درباره وضعیت بازار بیمه ایران انجام شده است، گفت: «بر‌اساس پژوهش‌ها و کشف دلایل پایین‌بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران، شیوه ارائه محصولات بیمه‌ای و عدم وجود تنوع محصولات بیمه‌ای از دلایل اصلی خرید کم بیمه توسط افراد است.»

عدم آگاهی درباره نیاز به پوشش‌های بیمه و چگونگی خرید بیمه با کمترین هزینه از دلایلی است که به باور اصلاحی، مصرف‌کننده‌های ایرانی کمتر به سراغ استفاده از تنوع بیمه‌‌ها می‌روند و حالا «دال» قصد دارد گره عدم آگاهی و دانش مناسب درباره تنوع محصولات بیمه‌ای را از بین ببرد.

اصلاحی در بخشی از توضیحات خود با تأکید بر اینکه نبود آگاهی و دانش در نهایت منجر به زیان تمام ذی‌نفعان (از مصرف‌کننده تا فروشنده) خواهد شد، گفت: «تمرکز دال حرکت به‌سمتی است که با افزایش آگاهی، تمام ذی‌نفعان سود و بهره‌وری مناسب را از این صنعت تجربه کنند.»

«علیرضا جزایری»، هم‌بنیان‌گذار دال، با اشاره به اینکه استارتاپ دال به‌دنبال دلایل انتخاب افراد است، گفت: «در سامانه دال دلایلی که یک کاربر برای انتخاب بیمه نیاز دارد، به او ارائه می‌شود. برای مثال، یکی از دلایل انتخاب یک بیمه قیمت آن است که در سامانه درباره آن توضیح داده می‌شود.»

جزایری همچنین گفت: «کاربران با ارائه مشخصاتی پیرامون محل زندگی، هزینه مورد‌نظر و مواردی از این دست بهترین و مناسب‌ترین سرویس ممکن را به‌عنوان پیشنهاد دریافت می‌کنند.

دسترسی گسترده به اطلاعات

«علیرضا جزایری»، هم‌بنیان‌گذار دال نیز به توضیح درباره دلایل شروع به کار این استارتاپ پرداخت و گفت: «سامانه دال دلایل چرایی انتخاب یک نوع بیمه را برای کاربر شفاف می‌کند.»

جزایری همچنین تأکید کرد: «محاسبه و تحلیل قیمت‌های مختلف سرویس‌های بیمه در دال منجر به امکان تحلیل بالای این سامانه خواهد شد.»

هم‌بنیان‌گذار دال در ادامه گفت: «پلتفرم مقایسه‌ای دال یکی از بهترین هسته‌های پرداشی است. علاوه‌بر‌آن، مجوزهای لازم هم به‌طور مناسبی پیگیری شده است و امکان ارائه مجوزهای بیمه آنلاین نیز توسط دال وجود دارد.»

سامانه‌هایی برای نفوذ و امنیت بیشتر

جزایری به اتصال سامانه دال به سامانه سنهاب نیز اشاره کرد و گفت: «در استفاده از سامانه سنهاب افراد با واردکردن کد ملی و پلاک خود، اطلاعات مناسبی را که در مشاوره نیاز است، در اختیار دال قرار می‌دهند.»

هم‌بنیان‌گذار دال در ادامه توضیحات خود گفت: «دال مجوز افتا را هم نزدیک به 6 ماه است که دریافت کرده. موارد امنیتی هم به‌طور بسیار بالایی رعایت شده و دال پاسدار جریان امنیتی کاربران خود به‌طور کامل است.»

او درباره زیرساخت و معماری پلتفرم آنلاین دال گفت: «ساختار دال براساس مقیاس‌پذیری و عدم حضور فیزیکی نیروی انسانی تدوین شده است. براین‌اساس پرسنل به‌شکل دورکاری و بدون حضور در مرکز اصلی امکان دسترسی به اطلاعات موردنیاز را از طریق سامانه دارند.»

جزایری در این بخش از توضیحات خود بر امنیت بسیار بالای این لایه نیز تأکید کرد.

هم‌بنیان‌گذار دال به ساختار بازدید ویدیویی در سامانه دال نیز اشاره کرد و گفت: «دال این امکان را دارد که تمامی بازدید بیمه بدنه را به‌شکل آنلاین انجام دهد و از سامانه‌های دیگر هم برای جلوگیری از تقلب استفاده می‌کند. این پروسه در یک فاصله زمانی 10 دقیقه‌ای انجام می‌شود.»

جزایری همچنین در بخش پایانی توضیحات خود گفت: «تمرکز و توجه اصلی دال بر توسعه زیرساخت مرکز تماس است. این مرکز تماس درحال توسعه نهایی است و تا یک ماه آینده لانچ عمومی خواهد شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdi_meskin
    mahdi_meskin | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

    یه سوال: چرا لینک وب‌سایت رو نمی‌ذارید که اگر خواستیم بریم و خدمات‌شون رو ببینیم؟

مطالب پیشنهادی