ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بایت‌دنس
تکنولوژی

رقابت بایت‌دنس و بایدو؛ هوش مصنوعی مالک تیک‌تاک محبوب‌ترین چت‌بات چین شد

اکنون چت‌بات Doubao بایت‌دنس با تقریباً 9 میلیون بار دانلود، پردانلودترین چت‌بات‌ هوش مصنوعی چینی در iOS محسوب می‌شود.

آزاد کبیری
نوشته شده توسط آزاد کبیری | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۰

چت‌بات هوش مصنوعی بایت‌دنس با نام «دوبائو» (Doubao) در سال گذشته میلادی بیشتر از چت‌بات «ارنی» (Ernie) بایدو دانلود شده است و اکنون نیز کاربران فعال بیشتری در iOS دارد. اگرچه چت‌بات ارنی بایدو شروع پرشتابی در چین داشت، اما اکنون هوش مصنوعی بایت‌دنس جایگاه اول را در اختیار گرفته است.

براساس گزارش بلومبرگ، اکنون چت‌بات Doubao با تقریباً 9 میلیون بار دانلود تا آوریل 2024، در iOS پردانلودترین چت‌بات‌ هوش مصنوعی در چین محسوب می‌شود؛ پس از آن نیز Ernie با 8 میلیون دانلود قرار دارد. دوبائو نیز با بیش از 4 میلیون کاربر فعال ماهانه جایگاه اول را تصاحب کرده است.

چت‌بات هوش مصنوعی بایت‌دنس در جایگاه اول

آمار منتشرشده از میزان دانلود و تعداد کاربران چت‌بات‌های چینی، شامل نسخه‌های اندرویدی نمی‌شود، بااین‌حال محبوبیت زیاد این فناوری در این کشور را نشان می‌دهد. بایت‌دنس پیش‌تر اعلام کرد که Doubao حدود 26 میلیون کاربر فعال ماهانه در گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی دارد. برای مقایسه، تعداد کاربران فعال ماهانه اپلیکیشن ChatGPT در آمریکا 6.7 میلیون است.

نمودار پیشرفت پنج چت‌بات هوش مصنوعی محبوب چین تا آوریل 2024

مدتی پیش نیز مدیرعامل شرکت بایدو اعلام کرد که تعداد کل کاربران هوش مصنوعی ارنی این شرکت از 200 میلیون فراتر رفته است. بایدو بیش از یک سال پیش از این چت‌بات پرده برداشت و در ماه اوت 2023 نیز مجوز دولت چین را برای استفاده عمومی کاربران دریافت کرد.

شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی در چین عمدتاً روی سرویس‌های رایگان متمرکز شده‌اند. بااین‌حال هوش مصنوعی ارنی که سرویس‌های پولی نیز به کاربران می‌دهد، همچنان جزء پنج چت‌بات پراستفاده این کشور است. البته این هوش مصنوعی از زمان راه‌اندازی در سال 2023، کمتر از 500 هزار دلار درآمد از خریدهای درون‌برنامه‌ای و مشترکان خود به دست آورده است.

محبوبیت چت‌بات‌های رایگان و همچنین محدودیت‌های تجاری ایالات‌متحده بر واردات تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته به چین، احتمالاً کسب درآمد شرکت‌های فناوری از هوش مصنوعی را سخت‌تر می‌کند. به‌نظر می‌رسد این شرکت‌ها برای افزایش درآمد خود به تبلیغات و خدمات ابری متکی خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی