ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی سخت افزار

بررسی سوییچ شبکه غیر قابل مدیریت +POE دی‌لینک DGS-F1026P-E 

سوییچ دی‌لینک DGS-F1026P-E  از مجموعاً ٢۶ پورت و قابلیت کاربردی +PoE بهره می‌برد.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۶ آبان ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰

دی‌لینک از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات ارتباطی در جهان محسوب می‌شود که مشتریان زیادی در بازار جهانی دارد. یکی از سوییچ‌های شبکه دی لینک برای کسب‌وکارها DGS-F1026P-E است. این محصول یک سوییچ شبکه غیر قابل مدیریت با ٢۴ پورت گیگابیتی اترنت و ٢ عدد پورت گیگابیتی SFP است و از قابلیت +PoE برای تأمین برق بدون نیاز به کابل جداگانه و بسیاری از استانداردهای دنیای شبکه بهره می‌برد. در ادامه سوییچ شبکه دی لینک DGS-F1026P-E با گارانتی ٣ ساله آونگ را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات فنی سوییچ شبکه غیر قابل مدیریت +POE دی لینک مدل DGS-F1026P-E 

نام سوییچدی لینک DGS-F1026P-E
نوع سوییچغیر قابل مدیریت (Unmanaged)
تعداد و نوع پورت‌ها۲۴ پورت اترنت گیگابیتی +PoE
۲ عدد پورت SFP گیگابیتی
حداکثر حجم تبادل داده۵۲ گیگابیت بر ثانیه
حداکثر برد PoE۲۵۰ متر روی هشت پورت
حداکثر توان PoEحداکثر ۳۰ وات روی هر پورت
مجموعا ۲۵۰ وات
مقاومت در برابر افزایش ناگهانی ولتاژتا ۶ کیلو ولت
قابلیت‌های پیشرفتهحالت Extended Mode برای افزایش برد PoE
ویژگی QoS برای کاهش تداخل در شبکه
پشتیبانی از VLAN
جنس بدنهفلزی
وزن۳ کیلوگرم
گارانتی۳ ساله آونگ
قیمتحدود ۱۲ میلیون تومان

پیش از این در مطلب دیگری، نگاهی به قابلیت‌های کلی سه مدل سوییچ شبکه دی‌لینک با گارانتی آونگ داشتیم. همچنین بررسی سوییچ مدیریتی دی لینک با مشخصات فنی مشابه به همین سوییچ را با شما به‌اشتراک گذاشتیم. سوییچ‌های شبکه، دستگاه‌های مخصوصی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید شبکه محلی خود را راه‌اندازی کنید. این شبکه محلی می‌تواند شامل تمام دستگاه‌های بهره‌مند از آدرس سخت‌افزاری MAC باشد. برای اتصال تلفن‌ها، سیستم‌های کامپیوتری، تجهیزات نظارتی و بسیاری دیگر از گجت‌ها به یکدیگر، سوییچ شبکه یکی از بهترین راهکارهاست.

سوییچ شبکه دی لینک DGS-F1026P-E روی لایه دوم مدل OSI یعنی لایه پیوند داده عمل می‌کند. سوییچ‌های لایه دوم، عملیات تبادل بسته‌های داده را بر اساس آدرس فیزیکی (MAC) انجام می‌دهند و توجهی به پروتکل‌های شبکه مورد استفاده ندارند. به همین دلیل، عملیات سوییچینگ بسیار سریع و بهینه و با تأخیر ناچیز انجام می‌شود. کاربران اصلی این سوییچ نیز شرکت‌ها و کسب‌وکارهای متوسط یا بزرگ با تعداد زیادی دستگاه متصل به شبکه یا سیستم نظارتی با تعداد زیادی دوربین مداربسته تحت شبکه هستند.

طراحی و کیفیت ساخت

سوییچ شبکه دی لینک DGS-F1026P-E طراحی کاملاً ساده‌ای دارد و در تک‌رنگ مشکی به‌دست کاربران می‌رسد. بدنه دستگاه نیز از جنس فلز بوده و استحکام بالای آن خیال کاربران را از مقاومت در برابر ضربات ناگهانی راحت می‌کند. وزن سوییچ هم به ۳ کیلوگرم می‌رسد. قابلیت استفاده به‌صورت دسکتاپ یا داخل رک (Rack) هم برای کاربران مهیا شده تا دغدغه فراهم‌سازی فضا برای قرارگیری سوییچ را نداشته باشید.

روی قاب پشتی سوییچ شبکه DGS-F1026P-E سوکت برق و فن خنک‌کننده نقش بسته‌اند. فن دستگاه هم صدایی ندارد و کارکرد دستگاه را به‌خوبی پایدار نگه می‌دارد. روی قاب جلویی هم ٢۶ عدد درگاه ارتباطی با چراغ‌های اعلان اختصاصی جا خوش کرده‌اند. در کنار آن‌ها نیز دکمه ریست و پنل تنظیمات سریع سوییچ به‌چشم می‌خورند.

ویژگی‌های فنی و ارتباطی

سوییچ شبکه DGS-F1026P-E از نوع غیر قابل مدیریت است و می‌توانید آن را بلافاصله پس از جعبه‌گشایی مورد استفاده قرار دهید. به‌کارگیری سوییچ‌های شبکه غیر قابل مدیریت نیازی به پیکربندی و یا داشتن دانش خاصی ندارد. بنابراین می‌توانید در هر زمان شبکه محلی خود را راه‌اندازی کنید.

۲۴ عدد پورت گیگابیتی اترنت در سوییچ DGS-F1026P-E به‌کار رفته‌اند که این ویژگی به‌شما امکان راه‌اندازی شبکه محلی با دستگاه‌های متنوعی را می‌دهد. سرعت بالای پورت‌های گیگابایتی اترنت در این سوییچ تأخیر در انتقال اطلاعات را به‌طرز قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. سوییچ شبکه غیر قابل مدیریت دی‌لینک دارای حداکثر ظرفیت سوییچینگ ۵۲ گیگابیت بر ثانیه بوده که به‌شما اجازه تبادل همزمان حجم بالایی از اطلاعات بدون ایجاد مشکل را می‌دهد.

سوییچ شبکه دی لینک مدل DGS-F1026P-E از ویژگی کاربردی +PoE پشتیبانی می‌کنند. قابلیت مذکور برای کسانی که نیاز به راه‌اندازی سوییچ در نقاط محروم از دسترسی برق دارند بسیار کارآمد است. این مدل سوییچ شبکه دی‌لینک می‌تواند حداکثر توان ۳۰ واتی روی هر پورت و مجموع ۲۵۰ وات توان را با فناوری +PoE در اختیارتان قرار دهد. دو عدد پورت گیگابیتی SFP هم در این سوییچ جا تعبیه شده‌اند تا با به‌کارگیری ماژول آن، بتوانید کابل‌های شبکه فیبر نوری را به سوییچ متصل کنید و تجربه اتصال پرسرعت‌تر به اینترنت را داشته باشید.

دی لینک برای این سوییچ شبکه غیر قابل مدیریت نیز رابط کاربری مخصوصی را در نظر گرفته که در آن اطلاعات مختلفی از جمله مشخصات سخت‌افزاری دستگاه و نحوه کارکرد هر کدام از پورت‌ها نمایش داده می‌شود. دی‌لینک سوییچ شبکه DGS-F1026P-E را به حالت Extend نیز مجهز کرده است. به‌لطف بهره‌مندی سوییچ شبکه از این ویژگی می‌توان دستگاه‌هایی با حداکثر فاصله ۲۵۰ متر را نیز تنها با استفاده از کابل اختصاصی به سوییچ خود متصل نمایید و تبادل اطلاعات و حتی تأمین برق آن را از این طریق انجام دهید. جالب این‌که با استفاده از حالت Extend از قابلیت PoE همچنان پشتیبانی می‌شود. این در حالیست که در حالت عادی برای انجام چنین کاری نیاز به چندین سوییچ شبکه خواهید داشت. برای استفاده از حالت Extend روی پورت‌های یک تا هشت، تنها کافیست که از طریق پنل کلید DIP روی بدنه سوییچ آن را روشن نمایید.

قابلیت VLAN نیز در سوییچ شبکه غیر قابل مدیریت دی لینک در دسترس کاربران قرار دارد. با ویژگی VLAN کاربر می‌تواند دستگاه‌های شبکه محلی را با توجه به اولویت آن‌ها گروه‌بندی کند و ترافیک و پهنای باند اختصاصی هر گروه را مشخص نماید. با این کار بخش‌های مختلف شبکه تفکیک می‌شوند و امکان مدیریت به‌صورت دقیق‌تر را خواهید داشت. با فعال‌سازی قابلیت VLAN ارتباط بین پورت‌ها از بین رفته و پورت‌های روی سوییچ به‌صورت مجزا تنها با SFP Uplink ارتباط خود را حفظ می‌کنند.

دیگر قابلیت کاربردی روی سوییچ شبکه دی‌لینک DGS-F1026P-E که Quality of Service یا به‌اختصار QoS نام دارد، اجازه در اولویت قرار دادن انتقال محتوای صوتی و تصویری را می‌دهد. بنابراین با فعال کردن QoS محتواهای مربوط به دوربین‌‌های مداربسته، تماس‌های تلفنی و موارد مشابه را با کم‌ترین تاخیر در شبکه منتقل می‌شوند تا تداخل و تأخیر کم‌تری برای اطلاعات مهم‌تر شبکه ایجاد گردد. دی‌لینک نیز تأیید کرده که سوییچ شبکه DGS-F1026P-E در برابر نوسانات برق تا حداکثر ولتاژ ۶۰۰۰ ولت دوام می‌آورد تا سوییچ عمر بیشتری داشته باشد.

جمع‌بندی بررسی سوییچ شبکه غیر قابل مدیریت دی لینک DGS-F1026P-E

بررسی سوییچ دی لینک DGS-F1026P-E 

سوییچ شبکه غیر قابل مدیریت +POE دی‌لینک مدل DGS-F1026P-E از بهترین انتخاب‌ها برای راه‌اندازی شبکه محلی با تعداد بالای دستگاه است. این سوییچ دی‌لینک از تعداد بالایی پورت اترنت برخوردار شده و به‌دلیل غیر قابل مدیریت بودن می‌توانید آن‌را بلافاصله پس از جعبه‌گشایی مورد استفاده قرار دهید. اگر قصد خریداری سوییچ شبکه دی‌لینک DGS-F1026P-E را دارید، این محصول با برچسب قیمتی حدود ۱۲ میلیون تومان و گارانتی ۳ ساله شرکت آونگ در بازار ایران عرضه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی