ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پی‌پل
کسب و کار

هشدار آژانس مالی ایالات متحده: اگر در PayPal و Venmo پول دارید، آن را سریعاً خارج کنید

به دنبال تعطیلی برخی بانک‌ها از جمله بانک سیلیکون ولی، اکنون یک هشدار جدی نسبت به برنامه‌های پرداخت غیربانکی مانند PayPal صادر شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

در چند هفته گذشته، سه بانک معتبر آمریکایی، یعنی بانک سیلیکون ولی، بانک رمزارزی Signature و فرست ریپابلیک بانک با مشکلاتی مواجه شدند که در نهایت منجر به تعطیلی آن‌ها شد. حالا اداره حمایت مالی مصرف‌کنندگان (CFPB) گزارش جدیدی منتشر کرده که در آن به افرادی که در برنامه‌های پرداخت غیربانکی مانند Venmo یا پی‌پل (PayPal) پول نقد ذخیره شده دارند، هشدار داده شده که پول خود را خارج کنند، زیرا ممکن است در صورت بروز بحران، این پلتفرم‌ها دیگر ایمن نباشند.

در حالی که شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) حساب‌های بانکی تا سقف 250 هزار دلار را بیمه می‌کند، در این گزارش گفته شده پولی که در Venmo یا PayPal نگه‌داری می‌شود، معمولاً در حساب‌های بانکی قرار ندارد و به احتمال زیاد تحت پوشش بیمه FDIC قرار نمی‌گیرند.

CFPB در گزارش خود نوشت:

«متوجه شده‌ایم که وجوه ذخیره‌شده می‌تواند در صورت مشکلات مالی یا شکست واحدی که پلتفرم پرداخت غیربانکی را اجرا می‌کند، در معرض خطر از دست دادن باشد و اغلب این حساب‌ها فاقد پوشش بیمه سپرده هستند. مصرف‌کنندگان ممکن است به‌طور کامل متوجه نباشند که چه زمانی یا تحت چه شرایطی از سپرده آن‌ها توسط بیمه محافظت می‌شود.»

خطرات احتمالی ایجاد سپرده در پی‌پل

در ادامه این گزارش آمده است:

«وجوه ذخیره‌شده در یک برنامه پرداخت در مقایسه با یک بانک بیمه شده یا حساب اتحادیه اعتباری، ممکن است به میزان قابل‌توجهی در معرض خطر ضرر برای مصرف‌کننده باشند. به‌عنوان مثال، برنامه‌های پرداخت غیربانکی که وجوه مشتریان را در قالب اوراق بهادار یا سایر گزینه‌های غیر سپرده‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند، در صورت کاهش ارزش سرمایه‌گذاری خود، ممکن است در معرض خطر ورشکستگی قرار بگیرند. همچنین اگر مشتریان وجوه خود را به یکباره درخواست کنند، شرکت‌ها نیز در معرض خطر قرار می‌گیرند.»

CFPB در گزارش خود که صرفاً برای هشدار تهیه شده، اعلام می‌کند که مصرف‌کنندگان بهتر است موجود خود در برنامه‌های پرداخت غیربانکی را به حساب‌های سپرده بیمه‌شده فدرال منتقل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rico
    Rico | ۱۴ خرداد ۱۴۰۲

    آمریکا رو به افول است.

مطالب پیشنهادی