ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روتر نتربیت
بررسی سخت افزار

معرفی مودم روتر 4G نتربیت NWR-M920

مودم روتر نتربیت NWR-M920 امکان اتصال به شبکه موبایل را برای شما فراهم می‌کند.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۹ تیر ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

اگرچه اینترنت DSL ارزان‌ترین و ساده‌ترین روش اتصال به اینترنت در ایران است، اما بسیاری از کاربران به دلایل مختلفی مانند ضعف زیرساخت‌های مخابراتی یا عدم امکان جابجایی، چاره‌ای جز استفاده از اینترنت همراه ندارند. البته اینترنت همراه در ایران کیفیت و سرعت بیشتری نسبت به اینترنت ثابت دارد. طبق آخرین گزارش اسپید تست به‌عنوان مرجع جهانی این حوزه، اینترنت همراه ایران رتبه ۶۴ را بین ۱۴۰ کشور کسب کرده اما اینترنت ثابت اوضاع فاجعه‌باری دارد و بین ۱۸۱ کشور در رده ۱۴۶ قرار گرفته است. سرعت آپلود در خطوط DSL نیز بسیار پایین است و در بهترین حالت به ۲ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. همین موارد باعث شده است تا مودم‌های 4G با استقبال زیادی روبه‌رو شوند. یکی از این محصولات در بازار ایران، مودم روتر 4G نتربیت است که می‌تواند شما را به‌سادگی به شبکه اینترنت همراه متصل کند. در ادامه با این محصول بیشتر آشنا خواهیم شد.

فهرست مشخصات مودم روتر 4G نتربیت NWR-M920

  • پشتیبانی از شبکه LTE با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه
  • پشتیبانی از شبکه وای‌فای 802.11b/g/n با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه
  • مجهز به ۲ آنتن ۵ دسیبلی برای اتصال به شبکه LTE
  • مجهز به ۲ آنتن ۵ دسیبلی برای شبکه وای‌فای
  • مجهز به سه پورت شبکه ۱۰۰ مگابیتی
  • مجهز به یک پورت WAN برای اتصال به مودم یا روتر دیگر
  • دمای کارکرد صفر تا ۴۰ درجه سانتیگراد
  • قیمت حدود ۲.۵ میلیون تومان با گارانتی ۳۶ ماهه آونگ

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت روتر نتربیت

مودم روتر 4G نتربیت M920 از طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوبی بهره می‌برد. بدنه دستگاه تماماً از پلاستیک ساخته شده اما پلاستیک مورد استفاده در این روتر از کیفیت بالایی برخوردار است. وزن کم نتربیت M920 به جابه‌جایی و حمل ساده آن کمک شایانی می‌کند. طراحی محصول نسبتاً ساده است و می‌تواند مورد پسند اکثر کاربران واقع شود. نتربیت روتر میان‌رده خود را تنها در رنگ مشکی روانه بازار می‌کند.

لوگوی نتربیت بالای این روتر نقش بسته و در بخش پایینی آن شاهد به‌کارگیری ۱۰ عدد چراغ LED برای اعلان وضعیت سریع اتصال به اینترنت هستیم. نتربیت در این روتر از چهار عدد آنتن ۵ دسیبلی استفاده کرده است که دو عدد برای اتصال به شبکه وای‌فای و دوتای دیگر برای تقویت و افزایش پایداری اتصال شبکه LTE در نظر گرفته شده‌اند.

طراحی و کیفیت ساخت روتر نتربیت

زیر دستگاه نیز برچسب مشخصات شامل شماره مدل، شماره سریال، آدرس مک، اطلاعات پیش‌فرض واردشدن به پنل تنظیمات و دکمه ریست دیده می‌شود. عبارت «ساخت ایران» نیز روی این برچسب درج شده است. همچنین دو شکاف برای نصب دستگاه روی دیوار وجود دارد. شایان ذکر است که به گفته نتربیت، این روتر تحت لیسانس شرکت دی‌لینک تولید می‌شود و نمونه مشابه آن از برند دی‌لینک نیز در بازار ایران موجود است.

طراحی و کیفیت ساخت روتر نتربیت

پشت روتر نتربیت M920 سه درگاه شبکه RJ45 با حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه برای اتصال به دستگاه‌های دیگر استفاده شده و یک عدد پورت WAN نیز برای اتصال به مودم یا روتر دیگر در آن تعبیه شده است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این روتر نتربیت، قابلیت اتصال آن به اینترنت همراه LTE است. برای بهره‌مندی از این قابلیت، تنها به استفاده از سیم‌کارت نیاز دارید. نتربیت شیاری را در این روتر تعبیه کرده است تا بتوانید سیم‌کارت خود را به‌سادگی در آن قرار داده یا از آن خارج کنید. سایر درگاه‌ها و دکمه‌های مرسوم نیز در پشت این محصول مستقرند.

رابط کاربری مودم روتر نتربیت NWR-M920

رابط کاربری‌ مودم روتر نتربیت دقیقاً همان رابط کاربری مودم دی‌لینک است و اگر با آن آشنا هستید، کار سختی برای تنظیمات اصلی مودم روتر نتربیت نیز نخواهید داشت. حتی در غیر این صورت نیز راهنمای راه‌اندازی اولیه یه Setup Wizard شما را به‌طور کامل راهنمایی خواهد کرد.

در صفحه اصلی رابط کاربری نمای کلی از وضعیت دستگاه شامل اتصال به اینترنت، تعداد دستگاه‌های متصل به روتر، وضعیت شبکه موبایل و آدرس‌های آی‌پی اصلی را می‌بینید. باقی بخش‌ها نیز تنظیمات مربوط به WAN، شبکه موبایل، شبکه وای‌فای، درگاه‌های LAN و موارد مشابه را پوشش می‌دهند. یکی از ویژگی‌های جالب مودم روتر نتربیت M920 این است که از استاندارد رمزنگاری جدید شبکه وای‌فای، یعنی WPA3 نیز پشتیبانی می‌کند.

تنظیمات پیشرفته‌ای مانند فایروال و پورت فورواردینگ در قسمت Features دیده می‌شوند و درنهایت در بخش مدیریت یا Management نیز می‌توانید ساعت و منطقه زمانی روتر را تنظیم کرده یا فرم‌ور آن را آپدیت کنید.

جمع‌بندی

روتر نتربیت

طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت نتربیت، این شرکت دو مرکز تحقیق‌وتوسعه در تایوان و امارات با بیش از ۲۰۰ پژوهشگر را در اختیار دارد و تعدادی از محصولات خود را تحت لیسانس شرکت D-Link تولید می‌کند. بنابراین تعجبی ندارد که مودم روتر 4G نتربیت NWR-M920 از نظر ظاهری و فنی، شباهت زیادی به مودم روتر 4G دی‌لینک DWR-M920 داشته باشد. درواقع می‌توان محصولات نتربیت را مشابه محصولات دی‌لینک اما با قیمت کمتر در نظر گرفت.

نتربیت NWR-M920 نیز از این قاعده مستثنی نیست و با قیمتی حدود ۳۰۰ هزار تومان کمتر از مدل مشابه، همان سطح از امکانات و کارآیی را در اختیار شما می‌گذارد. با این مودم روتر می‌توانید به‌سادگی به شبکه اینترنت موبایل متصل شده و این ارتباط را از طریق شبکه وای‌فای یا درگاه‌های شبکه به دستگاه‌های دیگر منتقل کنید. از نقاط قوت این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از استاندارد رمزنگاری WPA3 اشاره کرد. نقاط ضعف این محصول نیز در پشتیبانی‌نکردن از وای‌فای ۵ گیگاهرتزی و سرعت‌های بالاتر شبکه وای‌فای اشاره کرد. مودم روتر 4G نتربیت M920 با گارانتی سه‌ساله شرکت آونگ، ضمانت تعویض در یک سال نخست و قیمت حدود ۲.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی