ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تراشه کره جنوبی
تکنولوژی

کره جنوبی 470 میلیارد دلار در صنعت تولید تراشه سرمایه‌گذاری می‌کند

کره جنوبی با سرمایه‌گذاری بیش از 470 میلیارد دلاری در صنعت تراشه، می‌خواهد به بزرگ‌ترین هاب تولید چیپ در جهان تبدیل شود.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

به گزارش بلومبرگ، کره جنوبی با سرمایه‌گذاری بیش از 470 میلیارد دلاری در تولید تراشه، می‌خواهد به بزرگ‌ترین هاب سازنده چیپ در دنیا تبدیل شود و در این مسیر به حمایت از سامسونگ الکترونیکس و SK Hynix خواهد پرداخت.

دولت کره جنوبی قصد دارد با طراحی برنامه‌ای با سرمایه‌گذاری 622 تریلیون وون (471 میلیارد دلار) از بخش خصوصی، تا سال 2047 پروژه خود را اجرایی کند. این پول برای ساخت 13 کارخانه جدید تولید تراشه و سه مرکز تحقیقاتی صرف خواهد شد. انتظار می‌رود این کارخانه‌ها به بزرگ‌ترین منطقه تولید تراشه در جهان تبدیل شوند و تا سال 2030 ماهانه 7.7 میلیون ویفر تولید کنند.

کره جنوبی به قطب تولید تراشه جهان تبدیل می‌شود

سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده نسبت به زمانی که دولت سئول برای اولین‌بار از برنامه‌های سامسونگ و اس‌کی هاینیکس در سال 2023 رونمایی کرد، به‌شدت افزایش یافته است. دولت کره که با شرکت‌های خصوصی درزمینه الزامات ملی همکاری نزدیک دارد، حمایت خود را از بخش تراشه‌های داخلی – که حدود 16 درصد از کل صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد – افزایش داده است.

این کشور متعهد شده تا درحالی‌که با افزایش رقابت جهانی دست‌وپنجه نرم می‌کند، از محور اصلی اقتصاد خود محافظت کند. از آنجایی که ژاپن و تایوان به‌شدت در بخش‌ تولید تراشه‌ سرمایه‌گذاری می‌کنند، دولت کره نیز متعهد شده است که معافیت‌های مالیاتی بزرگی را برای شرکت‌های تولیدکننده تراشه محلی گسترش دهد.

به‌عنوان بخشی از این برنامه دودهه‌ای، سامسونگ و SK Hynix قرار است بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید تراشه خود را بسازند. سامسونگ در این حوزه درحال سرمایه‌گذاری است و اس‌کی هاینیکس هم در این رقابت تلاش می‌کند.

دولت کره جنوبی می‌گوید با این سرمایه‌گذاری قصد دارد به بهبود وضعیت خودکفایی کشور در صنعت نیمه‌هادی‌ و درعین‌حال افزایش سهم بازار جهانی در تولید تراشه کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۲۵ دی ۱۴۰۲

    بنازم

مطالب پیشنهادی