ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mt. Gox
تکنولوژی

آمریکا دو تبعه روس را به هک سال 2011 صرافی Mt. Gox و پولشویی 647 هزار بیت کوین متهم کرد

وزارت دادگستری ایالات‌متحده آمریکا دو تبعه روسی را به هک و پولشویی 647 هزار بیت کوین از صرافی Mt. Gox متهم کرده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

وزارت دادگستری آمریکا امروز اعلام کرد که دو تبعه روس را به جرایمی در ارتباط با هک سال 2011 صرافی Mt. Gox متهم کرده است. این دو نفر ظاهراً به پولشویی 647 هزار بیت کوین متهم هستند. البته یکی از این دو نفر با اتهام مدیریت صرافی رمزارز BTC-e هم روبه‌رو است.

براساس اعلام وزارت دادگستری ایالات‌متحده، «الکسی بیلیوچنکو» و «الکساندر ورنر» در منطقه جنوب نیویورک (SDNY) تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. البته بیلیوچنکو در منطقه شمال کالیفرنیا (NDCA) به اداره غیرمجاز کسب‌وکارهای مالی در رابطه با BTC-e متهم شده است.

گفته می‌شود که اتهامات SDNY می‌تواند برای هرکدام از این دو نفر به حداکثر 20 سال زندان منجر شود و NDCA هم احتمالاً بیلیوچنکو را به حداکثر 25 سال زندان دیگر محکوم خواهد کرد.

نقش این دو تبعه روسی در هک Mt. Gox چه بود؟

وزارت دادگستری مدعی است که این دو متهم و همدستان آن‌ها در حوالی ماه سپتامبر 2011 به کیف پول‌های Mt. Gox دسترسی پیدا کردند. آن‌ها پس از نفوذ به سرورها، انتقال پول به کیف پول‌های تحت کنترل خود را آغاز نمودند.

این افراد ظاهراً بلافاصله وارد مذاکره و یک قرارداد تبلیغاتی با یک سرویس صرافی بیت کوین شدند. آن‌ها درنهایت از این قرارداد برای انتقال منظم پول به چندین حساب بانکی آف‌شور ازجمله چند شرکت پوششی استفاده کردند که توسط بیلیوچنگو، ورنر و همدستان آن‌ها کنترل می‌شد. وزارت دادگستری می‌گویند این افراد از ماه مارس 2012 تا آوریل 2013 بیش از 6.6 میلیون دلار پول جابه‌جا کردند.

بیلیوچنکو همچنین با اتهام همکاری با «الکساندر وینیک» در اداره غیرقانونی صرافی BTC-e از سال 2011 تا 2017 روبه‌رو است. این صرافی درنهایت در سال 2017 توسط دولت آمریکا تعطیل شد. وینیک نیز در سال 2022 به اتهام پولشویی و اداره BTC-e به آمریکا مسترد گردید.

صرافی Mt. Gox که در زمان خود یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارز جهان بود، در سال 2014 پس از انتشار خبر این هک اعلام ورشکستگی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی