ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست ویژن پرو
تکنولوژی

بلومبرگ: عدسی طبی هدست ویژن پرو بین 300 تا 600 دلار قیمت دارد

کاربران عینکی، برای استفاده از هدست ویژن پرو، باید لنزهای تجویزی آن را خریداری کنند که اکنون بلومبرگ قیمت احتمالی آن را اعلام کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰

اپل در زمان معرفی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو گفته بود افرادی که از عینک استفاده می‌کنند، می‌توانند با پرداخت هزینه اضافی، لنزهایی را خریداری کنند که توسط پزشکان تجویز شده‌اند و توسط شرکت زایس (Zeiss) ساخته می‌شوند، اما به قیمت آن‌ها اشاره‌ای نکرد. اکنون به گفته «مارک گرمن» از بلومبرگ، هزینه هر جفت از این لنزها حداقل 300 تا 600 دلار خواهد بود.

گرمن در توییت جدید خود می‌نویسد:

«حدس می‌زنم که لنزهای تجویز پزشک زایس برای ویژن پرو حداقل 300 تا 600 دلار برای هر جفت قیمت داشته باشد؛ مگر اینکه اپل با توجه به قیمت بالای خود هدست، بخواهد بخشی از هزینه آن را کاهش دهد.»

هدست اپل

یکی از تفاوت‌های مهم بین ویژن پرو و اکثر هدست‌های واقعیت ترکیبی موجود در بازار، اندازه جمع‌و‌جورتر آن است. بااین‌حال، محصول اپل یک نقطه ضعف اساسی دارد: استفاده از عینک در حین کار با دستگاه امکان‌پذیر نخواهد بود. اپل با ارائه لنزهای تجویزی که به‌طور مغناطیسی در جای خود قرار می‌گیرند، تلاش کرده است تا این مشکل را برطرف کند.

زایس که لنزهای تجویزی هدست ویژن پرو را ساخته، قبلاً نیز لنزهای مشابهی را برای استفاده در هدست‌های واقعیت مجازی تولید کرده که قیمت آن‌ها حدود 70 دلار است.

واکنش کاربران به قیمت لنزهای تجویزی هدست ویژن پرو

برچسب قیمت احتمالی 300 تا 600 دلاری برای این لنز با واکنش‌ها و انتقادات متفاوتی از سوی کاربران مواجه شده. یکی از بازدیدکنندگان وب‌سایت 9to5Mac درباره این گزارش نظر می‌دهد:

«هزینه آن باید 0 دلار باشد.

اپل در جریان سخنرانی اصلی خود، زمانی را صرف صحبت در این مورد کرد که 30 درصد افراد جهان دارای نزدیک‌بینی هستند و سپس آن‌ها از دستگاهی رونمایی کردند که نمی‌توان در هنگام استفاده از عینک، با آن کار کرد!

سخت‌افزار اضافی مورد‌نیاز این دسته از کاربران باید بدون هیچ هزینه اضافی ارائه شود و نسل‌های آینده ویژن پرو نیز باید به‌گونه‌ای ساخته شوند که از عینک پشتیبانی کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی