ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

نظرسنجی گیت‌هاب: 92 درصد از برنامه‌نویسان از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

همچنین 70 درصد از برنامه‌نویسان ادعا کرده‌اند که وجود ابزارهای هوش مصنوعی به‌طور قابل‌توجهی کارایی آن‌ها را افزایش داده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

در نظرسنجی جدیدی که توسط پلتفرم گیت هاب (GitHub) انجام شده، تأثیر هوش مصنو‌عی بر کار توسعه‌دهندگان مورد تجزیه‌و‌تحلیل قرار گرفته است. در این مطالعه که نشان می‌دهد ابزارهای هوش مصنوعی نقش مهمی در بین جامعه برنامه‌نویسان ایفا می‌کند، شرکت‌های آمریکایی که بیش از 1000 کارمند دارند به همراه 500 توسعه‌دهنده سازمانی حضور پیدا کرده‌اند.

براساس گزارش‌هایی که درباره این نظرسنجی منتشر شده، 92 درصد از برنامه‌نویسان به‌طور فعال از ابزارهای مختلف هوش ‌مصنوعی برای کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند. علاوه بر این، 70 درصد از پاسخ‌دهندگان به آن ادعا کرده‌اند که وجود ابزارهای هوش مصنوعی به‌طور قابل‌توجهی کارایی آن‌ها را افزایش داده است.

قابلیت‌های هوش مصنوعی در زمینه برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، به توانایی ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت کدها، تسریع فرآیندهای خروجی و همچنین کاهش اشتباهات اشاره کرده و آن‌ها را ستایش کرده‌اند. چنین قابلیت‌هایی، اهمیت این دسته از ابزارها در فعالیت‌های مدرن فناوری را نشان می‌دهد.

«اینبال شانی»، مدیر ارشد محصول در گیت هاب، با تأکید بر اهمیت توانمندسازی توسعه‌دهندگان و افزایش بهره وری آن‌ها، گفت:

«این راه با نوآوری خود باعث افزایش بهره‌وری توسعه‌دهندگان، افزایش رضایت و توانمندسازی آن‌ها برای ارائه بهترین نسخه خود در هر روز می‌شود.»

نظرسنجی GitHub چشم‌انداز در حال تکامل توسعه نرم‌افزار را روشن می‌کند، جایی که ابزارهای هوش مصنو‌عی به یک جزء جدایی‌ناپذیر تبدیل شده‌اند. با توجه به اینکه اکثر برنامه‌نویسان از فناوری هوش مصنو‌عی استفاده می‌‌کنند، کاملاً مشخص است که این ابزارها با موفقیت، ارزش و پتانسیل خود را در صنعت نشان داده‌اند.

با توجه به اینکه ابزارهای هوش مصنوعی با استقبال خوبی از سوی جامعه برنامه‌نویسی مواجه شده، انتظار می‌رود که در آینده شاهد نوآوری‌های بیشتری در این زمینه باشیم که رویکرد توسعه‌دهندگان را متحول می‌کند. با توجه به پتانسیل گسترده هوش مصنوعی که هنوز به‌طور کامل محقق نشده است، به‌نظر می‌رسد آینده توسعه نرم‌افزار بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی