ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
اخبار خودرو

سلامت باتری تسلا مدل 3 ساخت 2018 پس از 160 هزار کیلومتر کارکرد چقدر است؟

یک یوتیوب اخیرا، نقاط قوت و ضعف و سلامت باتری تسلا مدل 3 را پس از چند سال استفاده بررسی کرده است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

یک کاربر یوتیوب به‌تازگی با انتشار ویدیویی جالب، نقاط قوت و ضعف و سلامت باتری تسلا مدل 3 را پس از چند سال استفاده بررسی کرده است. این فرد که اِد فسلر نام دارد، خودروی برقی خود را در سال 2018 خریداری کرده و در طول این مدت 100 هزار مایل یا 160 هزار کیلومتر به رانندگی با آن پرداخته است. بررسی‌های این فرد نشان می‌دهد میزان سلامت باتری تسلا مدل 3 پس از تقریباً 4.5 سال استفاده، برابر با 94 درصد است.

تسلا مدل 3 آقای فسلر نسخه برد طولانی با پیشرانه دوموتوره است و از نرم‌افزار خودران کامل (FSD) بهره می‌برد. طبق گفته‌های این فرد، خودروی وی در روزهای اول خرید، می‌توانست تا 309 مایل را طی کند. جالب اینکه طبق استاندارد EPA این فاکتور برای نسخه مذکور از تسلا مدل 3 برابر با 310 مایل (حدود 500 کیلومتر) است.

سلامت باتری تسلا مدل 3 ساخت 2018 پس از 160 هزار کیلومتر کارکرد چقدر است؟

پس از 4.5 سال و کارکرد 160 هزار کیلومتر، تسلا مدل 3 متعلق به آقای فسلر، حالا با شارژ کامل قادر است تا 290 مایل یا 466 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. این رقم معادل تقریباً 6 درصد افت می‌شود که پس از چنان کارکردی مناسب به‌نظر می‌رسد.

راز سلامت باتری تسلا مدل 3 آقای فسلر

آقای فسلر معتقد است سبک رانندگی محتاطانه وی نقش پررنگی در کاهش افت کارایی باتری دارد. همچنین وی استفاده از شارژ خانگی به‌جای شارژرهای پرسرعت شبکه اختصاصی تسلا را از دیگر عوامل مؤثر در افت کم کارایی باتری خودروی خود می‌داند. شاید بدانید که شارژرهای پرسرعت DC حرارت بالایی تولید می‌کنند، امری که باتری را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می‌دهد. در نتیجه شارژدهی آن در بلندمدت افت می‌کند.

پیش از این مالک یک دستگاه تسلا مدل 3 نسخه پرفورمنس، از افت 11 درصدی باتری آن پس از 100 هزار مایل کارکرد خبر داده بود. این فرد البته مشتری دائم ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا است و از شارژرهای پرسرعت برای شارژ باتری خودروی خود استفاده می‌کند. همچنین این فرد به‌دلیل ذات اسپرت نسخه پرفورمنس، فشار بیشتری به خودروی خود وارد کرده است.

سلامت باتری تسلا مدل 3 ساخت 2018 پس از 160 هزار کیلومتر کارکرد چقدر است؟

شایان ذکر است فاکتورهایی مثل آب و هوا، استفاده از شارژ سریع، نحوه رانندگی، منطقه جغرافیایی و مواردی از این دست کارایی باتری را تحت تأثیر قرار می‌دهند. از این رو پس از چند سال استفاده، ممکن است میزان افت باتری دو مدل یکسان کاملاً متفاوت باشد.

اما اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات بررسی آقای فسلر شویم، باید بگوییم وی از عملکرد سیستم FSD و کروز کنترل ابراز نارضایتی کرده است. البته پس از آپدیت‌های نرم‌افزاری این دو سیستم در جلب نظر مثبت آقای فسلر موفق‌تر عمل کرده‌اند. وی اعتقاد دارد عمده ایرادات تسلا مدل 3 خفیف و به‌راحتی قابل حل هستند. به‌طور کلی آقای فسلر تجربه مالکیت این خودروی برقی را خوشایند و جالب توصیف می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hoppico
    hoppico | ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

    اینو میشه به باتری های موبایل هم بسط داد. شارژر های با وات بالا، باتری رو فرسوده میکنن.

مطالب پیشنهادی