ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پنیر
سلامت

یک تحقیق جدید: خوردن پنیر باعث می‌شود دوران پیری سالم‌تری داشته باشید

طبق این تحقیق، مصرف پنیر می‌تواند 3.67 درصد در زمینه بهبود سلامت روان و پیری سالم تأثیر مثبت داشته باشد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۳۰

مطالعه جدیدی می‌گوید که خوردن پنیر بیشتر می‌تواند نحوه افزایش عمر شما را بهبود دهد. به بیان دقیق‌تر، دانشمندان دانشکده پزشکی «دانشگاه جیائو تونگ شانگهای» در این تحقیق با بررسی داده‌های DNA در دسترس عموم 2.3 میلیون اروپایی می‌گویند که اضافه‌کردن پنیر بیشتر به رژیم غذایی می‌تواند باعث بهبود سلامت روان شود و این امر به‌نوبه خود باعث پیری سالم می‌شود.

طبق این مطالعه که توسط مجله Nature Human Behavior منتشر شده است، محققان 8 مجموعه‌داده را بررسی کرده‌اند که اطلاعات ژنتیکی 2.3 میلیون اروپایی را شامل می‌شود. آن‌ها در تحقیق خود از یک تکنیک تجزیه‌و‌تحلیل DNA با نام «Mendelian randomization» استفاده کردند تا رابطه علت و معلولی بین عناصر مختلف را پیدا کنند.

با همین تکنیک آن‌ها متوجه شدند که سلامت روان یک عامل مهم برای پیری سالم است.

عوامل بهبود سلامت روان و تاثیر مثبت مصرف پنیر

محققان همچنین متوجه شدند که فقط فقیر یا ثروتمندبودن افراد مهم نیست و حتی عوامل اجتماعی-اقتصادی نیز برای سلامتی و پیری مهم هستند. با این حال، عواملی مانند دریافت دستمزد بالاتر، تحصیلات بهتر و رضایت شغلی تاثیر زیادی بر سلامت روان دارند.

آن‌ها همچنین به عواملی اشاره کرده‌اند که می‌تواند روی سلامت پیری تاثیرگذار باشند. از جمله آن‌ها به شرایط پزشکی خاص و بیماری‌هایی مانند نارسایی قلبی، اختلال‌هایی از جمله ADHD، سیگارکشیدن و مصرف دارو اشاره شده است.

در نهایت، محققان همچنین مدعی‌شده‌اند که مصرف پنیر می‌تواند 3.67 درصد در زمینه بهبود سلامت روان و پیری سالم تأثیر مثبت داشته باشد. مصرف میوه نیز در این زمینه مفید است، هر چند به گفته دانشمندان تأثیر کمتری دارد (1.96 درصد). برای درک بیشتر، تماشا بیش از اندازه تلویزیون به‌گفته دانشمندان 7.39 درصد روی بهبود سلامت روان تاثیر منفی داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی