ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هفتمین پرواز آزمایشی موفق استراتولانچ
علمی

بزرگترین هواپیمای دنیا در هفتمین پرواز آزمایشی موفق خود رکوردشکنی کرد [تماشا کنید]

هواپیمای حمل‌کننده عظیم رخ (Roc) که ساخت «استراتولانچ» است طی هفتمین پرواز آزمایشی خود نه تنها توانست به نتایج درخشانی دست یابد، بلکه موفق شد با پرواز در ارتفاع بالاتر رکورد پیشین خود را هم ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

هواپیمای حمل‌کننده عظیم رخ (Roc) که ساخت «استراتولانچ» است طی هفتمین پرواز آزمایشی خود نه تنها توانست به نتایج درخشانی دست یابد، بلکه موفق شد با پرواز در ارتفاع بالاتر رکورد پیشین خود را هم جا‌به‌جا کند.

گفتنی است این پرنده پهن‌پیکر که قرار است در نهایت دیگر وسیله‌ نقلیه فراصوت استراتولانچ را به جو منتقل کند، طی آزمایش اخیر که داخل حریم هوایی صحرای موهاوی در کالیفرنیا انجام شد، توانست به حداکثر ارتفاع 8200 متر برسد.

با استناد به بیانیه منتشر شده از سوی نماینده استراتولانچ، تمرکز هفتمین پرواز آزمایشی روی مواردی چون سرعت هوایی، عامل بارگذاری و همچنین نصب پایلون در پلتفرم میانی (قطعه‌ای که محموله رخ به آن متصل می‌شود) خلاصه شده بود.

همچنین در ادامه دیگر اهداف این پرواز آزمایشی بازبینی عملکرد هواپیما، مانورپذیری و همچنین بررسی تجهیزات فرود عنوان شده است.

پروازهای آزمایشی بزرگترین هواپیمای دنیا

گفتنی است پرواز اخیر رخ، تنها یک هفته پس از ششمین پرواز آزمایشی به انجام رسید که به علت روبه‌رو شدن استراتولانچ با «نتایج غافلگیرکننده» زودتر از موعد تعیین شده به پایان رسید، البته مسئولان این شرکت همچنان اعلام نکرده‌اند که آن مشکلات مذکور شامل چه مواردی بوده‌اند.

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، هواپیمای غول‌پیکر رخ با عرض بال 117 متری خود قرار است در نهایت محموله راکت فراصوت استراتولانچ یعنی Talon-A که برابر با 8.5 متر است و سرعتش هم به ماخ 6 می‌رسد را به جو زمین منتقل کند.

هفتمین پرواز آزمایشی موفق استراتولانچ

به گفته نماینده این شرکت، کمپانی پیشرفت چشمگیری در یکپارچه‌سازی سیستم Talon-A طی نخستین پرواز آزمایشی داشته است، آنها همینطور عنوان کرده‌اند ساخت نسخه TA-2 که آن هم نخستین وسیله نقلیه فراصوت این شرکت با قابلیت استفاده مجدد است هم به خوبی پیش می‌رود.

طبق اهداف بیان شده توسط این شرکت، اگر همه‌چیز مطابق نقشه پیش برود توسعه Talon-A تا زمان نخستین پرواز عملیاتی آن که برای سال 2023 برنامه‌ریزی شده ادامه خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی