ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پایان زودهنگام ششمین پرواز آزمایشی استراتولانچ
علمی

بزرگترین هواپیمای دنیا ششمین پرواز آزمایشی خود را انجام داد [تماشا کنید]

بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا، Roc (رخ) که ماه گذشته پنجمین پرواز آزمایشی خود را پشت سر گذاشت، روز 19 خرداد صحرای موهاوی واقع در کالیفرنیا را به منظور ششمین پرواز آزمایشی خود ترک کرد اما با ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا، Roc (رخ) که ماه گذشته پنجمین پرواز آزمایشی خود را پشت سر گذاشت، روز 19 خرداد صحرای موهاوی واقع در کالیفرنیا را به منظور ششمین پرواز آزمایشی خود ترک کرد اما با اعلام استراتولانچ آزمایش مذکور زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت به پایان رسید.

طبق بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط استراتولانچ، شرکت سازنده رخ، تیم آنها در حین پرواز آزمایشی با نتایجی روبه‌رو شدند که مشخص می‌کرد گروه نمی‌تواند به تمامی اهداف آزمایشی تعیین شده دست پیدا کند.

همچنین یکی از نمایندگان استراتولانچ در توییتی اعلام کرد با مشاهده این نتایج تصمیم به فرود گرفته شد تا پس از بازبینی و بررسی داده‌ها، رخ برای پرواز بعدی آماده شود

گفتنی است دست‌اندرکاران این پروژه طی پرواز روز پنجشنبه تمرکز خود را بر آزمایش پایلون جدیدی که روی بال میانی نصب شده قرار داده بودند، این پایلون جهت حمل راکت فراصوت Talon-A استراتولانچ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برنامه‌های آینده استراتولانچ

همانطور که گفته شد، تیم استراتولانچ پروازی که انتظار می‌رفت تا حدود 3 ساعت و نیم طول بکشد را پس از 90 دقیقه به پایان رساند اما این شرکت به شکل خاص مشخص نکرده که مشاهده چه نتایجی این پرواز آزمایشی را به یک پایان زودهنگام رسانده است.

این پرنده غول‌پیکر که طول بال‌های آن به 117 متر می‌رسد توانست در پرواز آزمایشی 90 دقیقه‌ای روز پنجشنبه به حداکثر ارتفاع 4572 متری نیز دست یابد، البته در مقایسه با ارتفاع 6858 متری پرواز آزمایشی پیشین رقم چندان قابل توجهی محسوب نمی‌شود.

پایان زودهنگام ششمین پرواز آزمایشی استراتولانچ

اما با وجود آزمایش نه چندان موفق اخیر، نصب پایلون جدید خود قدمی رو به جلو برای این پروژه محسوب می‌شود زیرا به رخ اجازه می‌دهد که محموله خود را پیش از رهاسازی و آغاز مراحل بعدی، به ارتفاع بالایی ببرد. یکی از محموله‌های آتی استراتولانچ راکت 8.5 متری Talon-A ساخت خود این شرکت خواهد بود که سرعتی 6 برابر سرعت صوت را خواهد داشت.

در پایان نیز باید گفت که «زاکاری کروور»، مدیرعامل استراتولانچ در واکنش به این آزمایش همچنان در خصوص آینده پروژه ابراز امیدواری کرده و گفته که تجربه این پرواز طی ماه‌های آتی برای انجام آزمایشات یکپارچه میان رخ و Talon-A مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی