ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عکاسی نجومی
میان رشته ای

برندگان مسابقه عکاسی نجومی سال 2024 رصدخانه سلطنتی معرفی شدند؛ زیبایی‌های عالم

از شفق‌های قطبی، ماه و خورشید گرفته تا سیارات، ستاره‌ها‌ و سحابی‌ها، این عکس‌ها زیبایی‌های عالم را به شیوه‌های منحصر‌به‌فرد نشان می‌دهند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۰

برندگان سال 2024 مسابقه عکاسی نجومی سالانه «رصدخانه سلطنتی گرینویچ» معرفی شدند. در مجموعه تصاویر برندگان امسال که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، چند عکس خیره‌کننده از شفق قطبی، سحابی‌ها، خورشید و ماه وجود دارد.

رصدخانه سلطنتی از سال 2009 مسابقه عکاسی نجومی خود را برگزار کرده و اکنون به بزرگ‌ترین نمونه جهان در نوع خود تبدیل شده است. سال 2024 شانزدهمین سال برگزاری این مسابقه محسوب می‌شود و بیش از 3700 عکس از عکاسان 58 کشور برای آن ارسال شده است.

دسته‌بندی‌های اصلی مسابقه شامل شفق‌های قطبی، کهکشان‌ها، ماه، خورشید، مردم‌ و‌ فضا، سیارات، دنباله‌دارها‌ و‌ سیارک‌ها، مناظر آسمانی و ستاره‌ها‌ و‌ سحابی‌ها می‌شود. علاوه‌بر برندگان هر دسته، جایزه‌ای برای عکاس جوان سال، جایزه سر «پاتریک مور» (ستاره‌شناس انگلیسی) برای بهترین تازه‌وارد و جایزه «آنی ماندر» (ستاره‌شناس بریتانیایی) برای نوآوری در تصویربرداری نیز در نظر گرفته شده است.

برندگان مسابقه عکاسی نجومی

برنده‌ کلی دسته‌های اصلی مسابقه به «رایان ایمپریو» تعلق گرفته است. تصویر او ترکیبی از بیش از 30 عکس مجزا از خورشید است که در جریان خورشید‌گرفتگی اکتبر گرفته شده و توهم نوری زودگذری به نام «حلقه الماس» را نمایش می‌دهد. این پدیده زمانی رخ می‌دهد که نور خورشید از میان دره‌ها و دهانه‌های سطح ماه می‌تابد.

این عکس در دسته خورشید نیز جایزه اصلی را کسب کرده است.

تصویر زیر با عنوان «شفق قطبی کویینزتاون» از «لری رائه» در نیوزیلند گرفته شده است. این تصویر که در دسته شفق‌های قطبی مقام اول را کسب کرده، فعالیت‌های شدید خورشیدی را نشان می‌دهد که باعث‌شده شفق‌های قطبی در عرض‌های جغرافیایی پایین‌تر دیده شوند.

در ادامه می‌توانید سایر تصاویر برنده این مسابقه عکاسی نجومی را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی