ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
فناوری ایران

وزیر علوم پس از اتصال اینترنت دانشگاه‌ها: تبعیض در دسترسی پذیرفتنی نیست

سیاست ارتباطی کشور بر مدل دسترسی تفکیکی استوار شده، اما همزمان دولتمردان از مخالفت با تبعیض در اینترنت سخن می‌گویند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ | ۰۹:۲۶

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در شرایطی که طی هفته‌های اخیر اتصال اینترنت دانشگاه‌ها و ارائه دسترسی ویژه به برخی گروه‌ها از جمله اساتید خبرساز شده، وزیر علوم تأکید کرد دولت معتقد است تبعیض در دسترسی به اینترنت پذیرفتنی نیست. او همچنین گفت دولت برای بهبود دسترسی تلاش می‌کند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از مهر، حسین سیمایی صراف در اجلاس دبیران کل انجمن‌های علمی دانشجویان کشور در دانشگاه گیلان، با اشاره به وضعیت اینترنت در کشور گفت:

دولت معتقد است اینترنت حق بدیهی و ضروری همه است و تبعیض در آن پذیرفتنی نیست. تلاش می‌کنیم دسترسی به اینترنت را بهبود بخشیم.

اظهارات وزیر علوم در حالی مطرح می‌شود که طی هفته‌های اخیر، اتصال اینترنت برخی دانشگاه‌ها و همچنین ارائه دسترسی‌های ویژه برای گروه‌هایی مانند اساتید دانشگاه، واکنش‌های گسترده‌ای را در فضای عمومی به دنبال داشته است.

سیمایی صراف در بخش دیگری از سخنانش از دانشجویان خواست در مسیر بازسازی و تحول دانشگاه‌ها نقش فعالی ایفا کنند و گفت دانشگاه برای انجام رسالت تاریخی خود به مشارکت نسل جوان نیاز دارد.

وزیر علوم همچنین با تأکید بر ضرورت تقویت عقلانیت و تفکر انتقادی در دانشگاه‌ها گفت در شرایط پساجنگ، کشور نیازمند امید، شناخت محدودیت‌ها و حرکت مبتنی بر واقعیت‌های موجود است.

مجتبی آستانه
مجتبی آستانه

دانشجوی برق بودم، تو دانشگاه برنامه‌نویسی درس می‌دادم، اما در نهایت خبرنگار شدم. چراییش هم به یک سوال تکراری هم‌دانشگاهیم بر می‌گرده: «چرا نمی‌نویسی؟». به بررسی صورت‌های مالی و تحلیل کسب‌وکارها علاقمندم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (112 مورد)
  • Ali990090099
    Ali990090099 | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    من اصفهانم
    واقعا درک نمی کنم
    چرا اینترنت مخابرات در طول یک هفته‌ سه چهار روز قطعه
    وقتی وصله ۵ تا عکس لود می‌کنه
    ولی با نت گوشی بدون مشکل عکس سایت ... لود میکنه

    • 5mat
      5mat | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

      دقیقا

    • Esprendo
      Esprendo | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

      منظورت اینترانته ؟

  • AR2004
    AR2004 | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    فععک نکنم 😂

  • blueye
    blueye | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    تیتر خبر خیلی قشنگ بود! 😂

  • Nilo13
    Nilo13 | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    الان وصلش نکنن بعدا مجبور میشنن وصل کنن...الان بعد از گذشت ۵ ماه و بیشتر حتی از اموزش مثلااا انلاین دانش اموزا گفتن امتحانات حضوریه ،تمام بچه ها و خانوادهاشون جمع شدن اموزش و پرورش شهراشون و میگن چطور برای اموزش نمیشه حضوری اومد اما برای امتحان میشه !! حالا چند وقت دیگه چند ماه دیگه که بیکاری و بی پولی به مردم فشار بیاره اون موقعس که دوباره آآآآررررههههه.......

    • 5mat
      5mat | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

      اینا زدن به سیم آخر دارن هر بلایی سرمون میارن، هر روز همه چی داره گرون میشه واقعا
      هر روز و هر ثانیه
      با ادامه این روند مردم دیگه هیچی براشون مهم نخواهد بود

      • Nilo13
        Nilo13 | 1 ماه قبل

        دقیقا نکته همینه ،مردی که غرورش جلوی خانواده اش له شه ،مادری که بچه اش گرسنه باشه ،مردمی که چیزی برای از دست دادن نداشته باشن ،آب نداشته باشن برق نباشه اینترنت نباشه تفریح و پول و کار و درس زندگی وجود نداشته باشه دیگه مرگ و زندگی براش هیچ فرقی نداره ،همینجاست که مردمم میزنن به سیم اخر ....

  • Hami13
    Hami13 | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    شاید فکر کنید بین این مسئولین بالاخره یکی پیدا میشه که دیدگاه سالمی داشته باشه ولی سخت در اشتباه‌ید، اینها از دم یک کرباس‌اند و هیچ فرقی باهم ندارن، تهی از ارزش، پزشکیان و دارو دسته‌اش و بالاتر از پزشکیان اینترنت رو قطع میکنن و همزمان مخالف هستند، اون یکی میگه من صدای مردمم که ایشالله صدات در نیاد، یکی دیگه اش میره روز ارتباطات رو در همون پلتفرمی که روی مردم خودش بسته، به وزیر ارتباطات تبریک میگه، کدوم ارتباطات ؟؟؟
    90 میلیون انسان وسط یه دیوونه خونه گیر افتادن که لام تا کام حرف بزنن هم گونی میشن، یکاری کردن که نه میشه رفت و محیطی هم فراهم کردن که نمیشه موند.
    نه راهی برای رفتن نه جایی برای ماندن.
    امیدوارم اتفاق بزرگی بیفته وگرنه آینده ای نیست.

    • saNa2026
      saNa2026 | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

      ابنا انسانی با دیدگاه سالم رو بین خودشون راه نمیدن؛)

  • MMS112358
    MMS112358 | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    دارن کلمه تلاش رو بی معنی میکنن بخدا . . .

  • Internetmikham1
    Internetmikham1 | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    تشکر از اقای استانه :)

    • مجتبی آستانه
      مجتبی آستانه | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

      مخلصم

  • Nashi2
    Nashi2 | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    در خبر دیگه، ترامپ هنوز دست دست می‌کنه ولی حتی دموکرات ها هم دیگه خواهان جنگن، اگه خدا بخواد بزودی قضیه تموم بشه خوب میشه. Make Iran Great Again بقول بعضیا 🤣

  • FoadMir20
    FoadMir20 | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    یک ماهه اینترنت دانشگاه ها بازه، امروز داره میگه تبعیض پذیرفته نیست. واقعا این سرعت از واکنش بینظیره. تازه فقط یه جمله است و هیچ اتفاقی هم قرار نیست بیفته

  • Nashi2
    Nashi2 | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    ای ول. درسته که به تنهایی تأثیر نداره این حرفا ولی رو هم دیگه که جمع بشه خیلی خوبه.

  • Irani_badbakhtt
    Irani_badbakhtt | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    لابد یکی دوهفته بعدم میخوان بگن چند هفته دیگه و...

  • okeyimnotgood
    okeyimnotgood | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    از بهترین ورژن خودت بپرس / تا بعد عید قربان قراره فیلم جنگی شروع بشه .انتظار داری اینترنت رو وصل کنند
    در ثبانی اگر یهو نوتیفیکشن میاد لابد ی دقه شلش کردن فایو=روال کوفتی زهرماری اکی کنن

  • Darmondeh_dar_iran
    Darmondeh_dar_iran | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    دیروز داشتن فایروال رو اپدیت میکردن
    به خاطر اون باز شده بود

  • Irani_badbakhtt
    Irani_badbakhtt | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    قطعا وصل میشیم ولی اینکه کی و چطور وصل بشیمم مهمه

  • Irani_badbakhtt
    Irani_badbakhtt | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵

    نماینده مجلس: اینترنت جهانی فعلا بازگشایی نمی‌شود/ اتصال اینترنت به صلاح همه نیست
    بفرما اون اختلال هایی که باعث میشه چند ساعتی بعضی سوراخا باز بشه امیدوار کننده نیستن متاسفانه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی