ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید خودرو
رپورتاژ آگهی

بهترین زمان برای خرید خودرو چه موقعی است؟

برای خرید و فروش خودرو و به طور کلی انجام معاملات خودرو زمان، فاکتور بسیار مهمی ‌است. این موضوع که چه زمانی را برای خرید خودرو در نظر بگیرید، می‌تواند تا حد زیادی باعث صرفه ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برای خرید و فروش خودرو و به طور کلی انجام معاملات خودرو زمان، فاکتور بسیار مهمی ‌است. این موضوع که چه زمانی را برای خرید خودرو در نظر بگیرید، می‌تواند تا حد زیادی باعث صرفه جویی در هزینه های پرداختی شما شود. بنابراین بهتر است برای خرید خودروی جدید، همیشه به فصولی از سال که معاملات خرید و فروش خودرو در آن رونق بیشتری دارد دقت کنید. با این کار شما می‌توانید از مزایای زمان به خوبی استفاده کنید.

علاوه بر این، زمان درست برای خرید خودرو انتخاب های بیشتری را پیش روی شما می‌گذارد و قدرت انتخاب بیشتری برای این کار پیدا می‌کنید. در نتیجه خرید شما یک خرید با کیفیت و موفقیت آمیز خواهد بود.

در ادامه این مقاله ما زمان‌های مناسب و فصول مخصوص معاملات ماشین را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با هوشیاری بیشتری خرید و فروش ماشین خود را انجام دهید.

بهترین زمان برای خرید ماشین صفر:

  • ماشین هایی که سقف کروک دارند برای تابستان بسیار مطلوب هستند. بنابراین خرید و فروش این ماشین ها در زمستان بیشتر می‌شود. اگر مایل به خرید این مدل ماشین ها هستید به جای تابستان باید زمستان به دنبال خرید آن ها بروید.
  • معمولا در پایان هر فصل معاملات خرید و فروش ماشین زیاد می‌شود. به خصوص پایان سال و پایان 6 ماهه دوم سال. زیرا در این بازه زمانی افراد معمولا قصد فروش سریع خودرو خود را دارند و قیمت‌های بسیار خوبی را به خریداران پیشنهاد می‌دهند.
  • معمولا در اوایل پاییز و زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی نامساعد، تقاضای خریداران برای ماشین بسیار زیاد می‌شود. بنابراین اگر قصد خرید خودرو دارید بهتر است که در این فصول اقدام به خرید نکنید. زیرا هرگاه در بازار میزان تقاضا بالا می‌رود. قیمت کالای موردنظر نیز زیاد می‌شود. در این مورد نیز قیمت ماشین در این فصول افزایش چشم‌گیری خواهد داشت. اما در فصل تابستان عرضه و فروش خودرو بیشتر می‌شود. بنابراین یکی از بهترین بازه زمانی برای خرید خودرو فصل تابستان است.
  • زمانیکه ماشین های جدید وارد بازار می‌شوند را همیشه درنظر داشته باشید. با اطلاع از این زمان‌ها به راحتی می‌توانید ماشین های جدید را پیش خرید کنید. معمولاً در این زمان همیشه دلالان ماشین می‌خواهند ماشین های صفر ورژن قدیمی‌ را به شما با قیمت های بهتری به شما بفروشند. اما دقت کنید با این حال با ورود ماشین جدید، ماشین‌های قدیمی ‌زودتر ارزش خود را از دست می‌دهند و قیمت آنها کاهش می‌یابد.
  • معمولا در نمایشگاه‌ها معاملات خرید و فروش خودرو در روزهای تعطیل هفته کاهش می‌یابد. در واقع جمعه ها روزهایی است که نمایشگاه ها به اهداف هفتگی خود رسیده‌اند و بهترین زمان برای خرید ماشین برای شماست. زیرا در این روزها به خوبی می‌توانید بر سر قیمت مذاکره کنید و تخفیف خوبی از فروشندگان ماشین بگیرید.

بهترین زمان برای خرید خودرو دست دوم

  • از خرید خودرو با سقف کروک در فصول تابستان و بهار خودداری کنید زیرا در این فصول تقاضا برای خرید این نوع خودرو بسیار زیاد است و منطقی است که فروشندگان قیمت بیشتری را برای ماشین‌های خود پیشنهاد می‌دهند. بهتر است برای خرید ماشین های دست دوم کروک تا زمستان صبر کنید تا تقاضا پایین بیاید و قیمت آن مناسب‌تر شود.
  • در زمان‌هایی که ماشین‌های جدید وارد بازار می‌شوند اکثر افراد صاحب ماشین‌های قدیمی‌‌تر مایلند ماشین‌های خود را به فروش بگذارند. بنابراین این زمان نیز برای خرید ماشین‌های دست دوم بسیار مناسب است. در این بازه زمانی شما می‌توانید ماشین‌های دست دوم را به قیمت بهتری خریداری کنید.
  • در ماه‌های اول و آخر سال معاملات خرید و فروش ماشین‌های دست دوم بازار نسبتاً کمتری دارد. زیرا در نزدیکی سال جدید افراد کمتری به فکر فروش خودرو خود هستند. بنابراین اگر در این زمان گزینه‌ای برای خرید ماشین پیدا کردید برای آن مذاکره کنید زیرا به‌راحتی می‌توانید به قیمت مورد نظر خود برسید.
  • و اما در نهایت بهترین زمان برای خرید خودرو دسته دوم زمانی است که شما پس‌انداز کافی برای خرید خودروی موردنظر خود جمع‌آوری کرده‌اید و از نظر ذهنی و مالی آماده خرید هستید. زمانی که شما به پس‌انداز قابل قبولی برسید می‌توانید با صبر و حوصله کافی برای فراهم شدن یک فرصت مناسب صبوری کنید و از تصمیم‌های عجولانه که ممکن است به ضرر منجر شود دوری کنید.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    بهترین زمان برای خرید خودرو چه موقعی است؟
    موقعی که از این مملکت خرابشده رفتی

  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    چی میگین!کروک کجا بود

  • i2sight
    i2sight | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    این سوسول بازیا مال خارجیاست حاجی ، اینجا ملت بدبخت باید صدها پارامتر سیاسی و بین‌المللی و نگرانی از عدم انجام تعهدات خودرو ساز هم باید لحاظ کنن ....هععععییی

مطالب پیشنهادی