ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

دو کشنده بنز اکسور و اکتروس چه تفاوت‎هایی دارند؟

خودروهای سنگین کاربردهای بسیاری دارند و در برند و مدل‌های زیادی هم ظاهر می‌شوند. از ولوو گرفته تا بنز، همگی سعی دارند تا نیازهای ترانزیت ما را به نوعی سهولت بدهند. این موضوع تا اندازه‌ای ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خودروهای سنگین کاربردهای بسیاری دارند و در برند و مدل‌های زیادی هم ظاهر می‌شوند. از ولوو گرفته تا بنز، همگی سعی دارند تا نیازهای ترانزیت ما را به نوعی سهولت بدهند. این موضوع تا اندازه‌ای مهم ظاهر می‌شود که برخی از برندها نظیر بنز، سالیانه لاین اپ مشخصی برای عرضه خودرو در دسته‌های مختلف نظیر: سواری، اتوبوس، مینی‌بوس و کامیون‌های سنگین ترانزیت دارند. از همین رو دو خودروی سنگین اکسور و آکتروس مدت زیادی است که با مدل‌های جدیدی هرساله عرضه می‌شوند و هرکدامشان هم ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. بااینکه هر دوی این کامیون‌ها در دسته کشنده‌ها قرار می‌گیرند اما تفاوت‌های بنیادینی دارند که به سادگی قابل‌چشم‌پوشی نیستند. حال این شما و این هم قیاس بنزهای اکسور و آکتروس!

برای شروع بهتر است یادآور شویم که حجم موتور کامیون‌های کشنده بسیار بالا است و خرید کامیون‌های اکسور نیز بر همین مبنا انجام می‌شوند. آکسور نیز با حجم 12000 سی‌سی جزو قدرتمندترین کامیون‎های دنیا است. خریدوفروش اکسور بیشتر در مدل Om 457 انجام می‌شود و قدرت این کشنده چیزی حدود 480 اسب بخار است. این رقم که در مقابل خودروهای غیر بنزی فوق‌العاده به نظر می‌رسد در مقابل کشنده رقیب خود یعنی بنز اکتروس کمی ضعیف به نظر می‌رسد. از همین‎رو بنز آکتروس با حجمی مشابه، قدرت فوق‌العاده 609 اسب بخار را از خود بیرون می‌کشد! این موضع شاید در نگاه اولی خیلی مهم نباشد اما وقتی پای مسافت‌های طولانی به میان می‌آید اکسور به معنای واقعی کلمه کم می‌آورد. از همین رو قبل از خرید هر مدل از اکسور به خروجی مناسب موتورش نگاه کرده و بعد تصمیم به خرید بگیرید.

در خریدوفروش کامیون اکسور لازم است بدانید که تفاوت در موتور به معنای اختلاف امکانات رفاهی نیست. هردوی این کامیون‌ها دارایفضای خواب و استراحت راننده، تهویه مطبوع به‌اضافه سیستم حرارتی و سرمایشی اضافه، تخت خواب دوم، ست کامل آفتاب‌گیر برای محل خواب و رانندگی، دریچه سقف برقی، بالابر هیدرولیکی با حجم‌های متفاوت (از 70 تا 90 درجه)، نمایشگر دیجیتالی بر روی پنل داخلی کابین و ... است که در کمتر کامیون‌هایی یافت می‌شود. بااین‌حال بنز سعی می‌کند تا جانب عدالت را میان مدل‌های مختلفش رعایت کند و به همین‎منظور بهترین صندلی‌های ممکن را برای اکسور و اکتروس طراحی کرده است. با خرید کامیون اکسور یا اتروس به‌صورت گارانتی شده بهترین کیفیت صندلی‌های ممکن را دریافت می‌کنید. فقط لازم است بدانید خریدوفروش آکسور با صندلی‌های سفارشی نیز انجام می‌شود که سیستم‌های خنک‌کننده و گرمایشی دارند و تجربه‌ای مناسب‌تر از رانندگی در جاده را برایتان فراهم می‎کنند.

پس از امکانات رفاهی نوبت می‌رسد به توجیه اقتصادی، چون باید بدانیم این کشنده‌ها تا چه حد توانمند هستند. شما می‌توانید با خرید کامیون اکسور میزان 7 تن بار واردشده بر محور جلو و 12 تن بار واردشده بر محور عقب را جابه‌جا کنید. شاید جالب است بدانید که این کامیون غول‌پیکر تنها 7 تن وزن دارد و به تنهایی می‌تواند نزدیک به 3 برابر وزن خود را بکشد. از همین رو به هنگام خریدوفروش کامیون اکسور مطمئن شوید که توان کششی آن برای شما کافی است چون اکتروس به نسبت قدرتمندتر ظاهر می‌شود. آکتروس تقریباً با 5 تن توان حمل بار بیشتر بر محور عقب و 3 تن بر محور جلو از اکسور پیشی می‌گیرد. پس تمام چیزی که برای تصمیم‌گیری نیاز دارید یک مقایسه کوچک است.

خریدوفروش کامیون‌های اکسور که در کشورمان رایج‌تر است، قدرت خروجی بسیار بالایی دارد. اگر از اختلاف قدرت چند تنی آنها صرف‌نظر کنیم، به‌راحتی می‌توانیم  با کامیون‌های اکسور کنار بیاییم. کامیون‌های اکسور شاید زیبایی ظاهری آکتروس را نداشته باشند اما از همه نظر کارآمد هستند. اگر هنوز هم بین خرید این دو کشنده شک دارید قیمت آن‌ها را مقایسه کنید. خریدوفروش اکسور در سایت دیوار، معمولاً با قیمت 700 میلیون تومان شروع می‌شود و این در حالی است که آکتروس‎های همسان چیزی حدود 900 میلیون تومان قیمت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed_u
    saeed_u | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

    دیجیاتو ما از شما انتظار بیشتری داریم.
    بنظر من بهتره بجای صدور بیانیه سلب مسئولیت از آگهی دهنده بخواید با دانش کافی تبلیغ کنه والا تبلیغی که نمیشه هیچ کاملا برعکس عمل میکنه

  • saeed_u
    saeed_u | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

    نویسنده محترم بهتر به جای ترجمه طوطی وار مطالب از دانش خودتون استفاده کنید یا حداقل از یک فرد آگاه بپرسید
    و اگه غرورتون اجازه نمیده یه سرچ ساده در اینترنت بزنید

    برای روشن شدن مطلب
    نامگذاری کامیون های مرسدس به این صورت هست که، عدد اول وزن کشس و عدد دوم قدرت موتور بیان میکنه برای مثال.
    مرسدس اکتروس 1844
    نیروی کشس ۱۸ تن و قدرت موتور ۴۴۰ اسب داره

    حالا شما رفتید از کجا موتور ۶۱۰ اسبی مرسدس که هیچوقت وارد ایران نشده برای تبلیغ استفاده میکنند الله اعلم

مطالب پیشنهادی