ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

جنگ میان پاژن و پاترول بر سر تصاحب مسیرهای ناهموار

فعالان حوزه آفرود و عاشقان رانندگی در مسیرهای ناهموار همیشه شاهد رقابت و جنگ میان پاژن و پاترول بوده‌اند و معتقدند که یکی از این دو خودرو نسبت به دیگری برتر است. درهرصورت هرکدام از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فعالان حوزه آفرود و عاشقان رانندگی در مسیرهای ناهموار همیشه شاهد رقابت و جنگ میان پاژن و پاترول بوده‌اند و معتقدند که یکی از این دو خودرو نسبت به دیگری برتر است. درهرصورت هرکدام از آن توجیه خاصی برای انتخاب خود دارد و به نظر می‌رسد که هر دو گروه هم راست می‌گویند. اما در اینجا می‌خواهیم ببینیم که تفاوت فنی و حرکتی پاژن و پاترول به چه صورت است ؟ آیا این موضوع می‌تواند بر خریدوفروش پاژن یا بر قیمت پاژن و پاترول تأثیر داشته باشد؟

مشخصات فنی پاژن به عنوان یک خودروی جمع و جور

اگر بخواهیم به ظاهر خودرو برای قضاوت آنها استناد کنیم بدون شک پاژن خودرو بهتری محسوب می‌شود. در این خودروی جمع‌وجور و شکیل از دو نوع موتور سانتانا مگا استفاده‌شده است که هرکدام از آنها گیربکس‌های خاص خود را دارد. پاژن‎های با موتور سانتانا دارای گیربکس ۵ دنده لندروری و گیربکس‌های ۴ دنده لندروری هستند. در طرف مقابل پاژن موتور مگا به‌صورت گیربکس پاترولی و گیربکس هیوندا در بازار موجود است.

اصولاً خریدوفروش پاژن در سایت دیوار و در بازار شامل پاژن‎هایی می‌شود که موتورهای سه لیتری دارند و می‌توانند قدرتی در حدود ۱۵۰ اسب بخار فراهم کنند. این قدرت موتور با گیربکس‌های ۵ دنده همراه می‌شود که فوق‌العاده قوی بوده و در رده خودروهای شاسی‌بلند قرار می‌گیرد. یکی از دلایل مهم برای پرداخت قیمت پاژن داشتن یک موتور با قدرت بالا و همچنین هماهنگی عالی بین گیربکس و موتور است که به‌راحتی می‌توان آن را در مسیرهای صعب‌العبور و در شرایط آفرود به کار برد. برای قیمت پاژن در سایت دیوار، می‌توان قیمت‌هایی مانند ۶۰ میلیون تومان، ۴۸ میلیون تومان و حتی ۳۲ میلیون تومان با توجه به سال ساخت آن پیدا کرد.

مشخصات فنی پاترول به عنوان یک ماشین قدرتمند

اگر نمی‌خواهید گزینه خرید پاژن را امتحان کنید، ما به شما خرید پاترول را پیشنهاد می‌دهیم. پاترول حقیقتاً شاسی بلندهایی با موتور قوی هستند که در آنها از یک موتور با حجم ۴ هزار سی‌سی استفاده شده است. این قدرت موتور برای یک ماشین آفرود فوق‌العاده است و می‌تواند شما را به نقاطی برساند که شاید بسیاری از شاسی‌بلندها امکان رسیدن به آن را نداشته باشند. اگر به دنبال بهانه بیشتر برای حضور در بازار خریدوفروش پاترول هستید، دارا بودن کولر و سیستم هیدرولیک برای کنترل بهتر، امکان خواباندن صندلی‌های عقب برای ایجاد فضای بیشتر همچنین رانندگی راحت را می‌توانید بهانه قرار دهید.

البته متأسفانه داشتن میل‌لنگ ضعیف و گیربکس ۴ دنده، پوسیدگی بدنه و همچنین مصرف بالای خودرو عواملی است که احتمالاً باعث شکست آن نسبت به پاژن و ایجاد انگیزه بیشتر برای خرید پاژن در شما می‌شود. یکی دیگر از ایراداتی که به پاترول وارد است این است که ازلحاظ سطح ایمنی واقعاً ضعیف است و قسمت جلوبندی و اتاقک آن در صورت ضربه به‌شدت جمع می‌شود. در مورد قیمت پاترول اعداد مختلفی مطرح می‌شود، که در سایت دیوار باقیمت‌هایی مانند ۶۵ میلیون تومان، ۵۵ میلیون تومان و یا ۴۵ میلیون تومان مواجه می‌شویم.

پاژن و پاترول در مسیرهای ناهموار

مقایسه پاژن و پاترول با توجه به عملکرد آنها در مسیرهای ناهموار باید با در نظر گرفتن شرایط مختلف باشد. به‌طورکلی موتور استفاده شده در پاترول نسبت به پاژن‎ها قوی‌تر است. موتور این خودرو کمک می‌کند که مدل‌های دو در و چهار در آن برای حرکت در شرایط مختلف محدودیتی نداشته باشند. یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که به پاترول‌ها وارد است این است که بسیار قدیمی هستند و پیدا کردن قطعه برای آنها بسیار سخت است. اتاق این خودروها ضعیف است و معمولاً خوردگی زیادی دارد.

این در حالی است که بدنه پاژن و دیفرانسیل آن استحکام بالایی دارد و برای رانندگی در شرایط سخت انتخابی ایده آل محسوب می‌شود. رانندگی با پاژن راحت‌تر است و راننده کنترل بهتری نسبت به وضعیت خودرو دارد. حضور در بازار خریدوفروش پاژن یا حضور در بازار خریدوفروش پاترول اطلاعات بیشتری در مورد این خودروها به شما می‌دهد. اما توصیه ما این است که نمونه‌های مختلف آنها را در سایت دیوار ببینید تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

به عنوان نتیجه‌گیری می‌توانیم ادعا کنیم که قیمت پاژن با قیمت پاترول تفاوت زیاد و تعیین کننده‌ای ندارد. پس بیشتر سعی کنید سالم بودن بدنه و گیربکس خودرو و همچنین عملکرد موتور در شرایط مختلف را در نظر داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

    تا دیروز ۱۳ میلیون بود ? کس نمیخرید الان ببین شده چه رویایی

مطالب پیشنهادی