ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید بلیط
رپورتاژ آگهی

تاثیر تکنولوژی بر صنعت حمل و نقل چگونه بوده است؟

سفر کردن یکی از راه های تامین مایحتاج زندگی بشر بوده است. از ابتدای تاریخ انسان ها برای تجارت با دیگر انسان ها و یا حتی پس از ظهور اسلام برای سفرهای زیارتی از وسایل ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سفر کردن یکی از راه های تامین مایحتاج زندگی بشر بوده است. از ابتدای تاریخ انسان ها برای تجارت با دیگر انسان ها و یا حتی پس از ظهور اسلام برای سفرهای زیارتی از وسایل حمل و نقل همانند اسب و یا شتر و یا قاطر استفاده میکردند و سفر خود را به انجام میرسانده اند.

با گذشت زمان نیازهای انسان به سفر کردن تغییری نکرد اما با پیشرفت علم وسایل حمل و نقلی که بشر برای اهداف مسافرتی خود استفاده میکرد تغییر شگرفی داشته است. انسان با اختراع چرخ توانست درشکه ها و گاری های باری را اختراع کند و از این طریق سفرهای تجاری راحت تری داشته باشد. علاوه بر وسایل نقلیه در خشکی انسان ها از طریق دریا نیز به تجارت و سفرهای بازرگانی میپرداخته اند. که در این راه از انواع کشتی ها و یا زیردریایی ها استفاده میکرده اند.

با اختراع اولین موتور و ساخت اتومبیل های شخصی افراد بیشتری به سفر پرداختند و باب سفرهای تفریحی نیز باز شد.از این رو انسان برای سفرهای خود دست به ساخت وسایل نقلیه عمومی زد و باعث ایجاد شرکت های حمل و نقل در سرتاسر کشور شد. بدین طریق اولین اتوبوس های مسافربری در ایران شروع به کار کردند. اتوبوس های مسافربری داخل شهری و اتوبوس های مسافربری بیرون شهری که افراد را به شهرهای دیگر ایران میرساندند.

اما همانطور که تکنولوژی و جمعیت پیشرفت میکردند دولت باید برای رفع نیاز انسان به جا به جایی وسایل نقلیه ی بهتری را در دسترس عموم قرار میداد لذا شروع به ساخت خطوط ریلی و قطارهای مسافربری و باربری کرد. کلید احداث اولین خطوط ریلی ایران توسط رضاشاه  استارت زده شد. این خطوط ریلی که برای جا به جایی افراد از شمال به جنوب در نظر گرفته شده بود طولانی ترین خطوط ریلی ایران بود. لذا افراد میتوانستند با این قطارها از شمال کشور به جنوب کشور دسترسی داشته باشند و سفر کنند.

خرید بلیط هواپیما

پس از انقلاب اسلامی ساخت خطوط ریلی افزایش پیدا کرد و میتوان گفت که هم اکنون در سرتاسر کشور افراد میتوانند از قطارهای مسافربری و یا قطارهای باربری استفاده نمایند.

هم چنین ترمینال های متعددی برای اتوبوس های مسافربری تدارک دیده شد که به راحتی میتوان از شهری به شهر دیگر مسافرت کرد.

اما نیازهای انسان امروزی حتی پا فراتر از این سفرها گذاشت و پیشرفت علم حمل و نقل این اجازه را به وی داد تا بتواند خارج از مرزهای کشور نیز به راحتی رفت و آمد داشته باشد. بله با احداث فرودگاه ها و خرید هواپیماهای نظامی و غیرنظامی ایران توانست با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند. سالانه تعداد بسیار زیادی از انسان ها از طریق هواپیماهای غیرنظامی و مسافربری به اقصی نقاط کشور و جهان سفر میکنند. هم چنین با ساخت و خرید هواپیماهای نظامی توانست قدرت نظامی و ارتش خود را تحکیم ببخشد.

خرید بلیط

نکته ی دیگری که امروزه در حمل و نقل وجود دارد این است که شما به راحتی و حتی در منزل خود میتوانید بلیط سفرتان را برای هر یک از وسایل نقلیه عمومی اتوبوس، قطار و یا هواپیما از سایت های معتبر مانند SkyScanner و یا Google Flights خریداری کنید. مربوطه خریداری کنید. حتی میتوانید شماره صندلی خود را نیز تعیین کنید. و اگر درباره ی بازگشت خود مطمئن باشید میتوانید بلیط برگشتتان را نیز خریداری کنید. در این مقاله می توانید یک راهنمای خرید بلیط هواپیما کامل را مطالعه کنید.

پیشرفت وسایل حمل و نقل عمومی در کشور تا به امروز به قطارهای زیرزمینی و یا همان متروها رسیده است که در بعضی کلان شهرها احداث شده است از جمله شهرهای تهران، مشهد، شیراز و خطوط در دست احداث شهر اصفهان.

خرید بلیط

امروزه با پیشرفت تکنولوژی افراد میتوانند از طریق خطوط زمینی (قطار و اتوبوس) و خطوط هوایی (هواپیماها) به هر کجای دنیا که میخواهند سفر کنند. فقط کافی است مقصد خود را انتخاب کنید و به هر یک از پایانه های مسافربری مربوطه رفته و سفر خوشی را داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی