ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

این ۳ مورد را در کسب و کارتان جدی بگیرید تا کمتر ضرر کنید

پیشرفت در کسب و کار همیشه به معنای رسیدن به موفقیت های بیشتر ، در آمد بیشتر یا بستن قرارداد های جدید نیست.گاهی اوقات جلوی ضرر و زیان های احتمالی را گرفتن نیز نوعی پیشرفت ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پیشرفت در کسب و کار همیشه به معنای رسیدن به موفقیت های بیشتر ، در آمد بیشتر یا بستن قرارداد های جدید نیست.گاهی اوقات جلوی ضرر و زیان های احتمالی را گرفتن نیز نوعی پیشرفت و منفعت محسوب می شود.

مجموعه نخستین ثبت مجری مستقیم ثبت شرکت و برند در ایران و خارج از ایران ۳ مورد از مهم ترین موارد به ظاهر کم اهمیت که بیشتر کسب و کارهای نوپا و حتی به بلوغ رسیده آن ها را نادیده می گیرند را بررسی می کند.

انجام هر کاری پیشنیازی دارد ، همانطور که به منظور بهره برداری از یک درخت میوه می بایست نهال آن را بکاریم و از آن مراقبت کنیم، هنگام رشد درخت و حتی پس از رشد آن می بایست حواسمان باشد تا سرما و گرمای زیاد به آن آسیب نرساند، با سم پاشی منظم مطمئن شویم که درختان از جانوران و آسیب های محیطی به دور می مانند و با هرس به موقع اطمینان یابیم که مسیر رشد و باروری مجدد را برای آن ها سهل کرده ایم.

راه اندازی کسب و کار نیز مانند کاشتن یک درخت است، شاید کاشتن یک درخت یا راه اندازی یک کسب و کار ساده به نظر برسد ولی قطعا این طور نیست و چالش های مسیر پیش رو ساده نخواهد بود.

در دنیای پیچیده امروز راه اندازی یک کسب و کار نیز پیچیدگی های خاص خود را دارد. می بایست به خوبی از کسب و کار خود مراقبت و مسیر پیش رو را پیش از قدم نهادن در آن تا جایی که می شود به خوبی ارزیابی نمود.

در این مقاله ۳ مورد کمتر اشاره شده در مورد رشد و پیشرفت کسب و کار را با هم بررسی می کنیم، مجدد یادآور می شویم که جلوی ضرر و زیان های احتمالی را گرفتن، خود نیز نوعی پیشرفت و منفعت محسوب می شود.

۱- قوانین ثبتی و حقوقی را بشناسیم و رعایت کنیم (ثبت شرکت و برند)

عده کثیری هستند که بدون توجه به قوانین ثبتی و حقوقی و بدون اینکه که شرکتی به ثبت رسانیده باشند و یا برندی برای محصول یا خدمات خود به صورت قانونی ثبت و معرفی کرده باشند کسب و کار خود را آغاز می کنند.

روزی صاحبان کسب و کار ، غرق در انجام فعالیت های روزانه و خدمات دهی به مشتریان متوجه می شوند که شخص یا اشخاصی محصول آن ها را بدون کسب اجازه از آن ها کپی و روانه بازار کرده اند.

حال چگونه می توانند از حقوق مالکیت محصولشان دفاع کنند؟

مثلا در نظر بگیرید که پس از سالها توانسته اید نوشابه ای را با فرمولی خاص (که فقط خودتان آن را می دانید) تولید کنید. اسمی با عنوان - نوشابه نخستین - برای محصول خود انتخاب کرده و پس از تولید نوشابه و درج نام و نشان خود آن را روانه بازار می کنید (توجه نمایید که در این مرحله، نام انتخابی شما برای محصولتان تنها و تنها در ذهن خودتان معتبر است زیرا آن را در مراجع رسمی به ثبت نرسانده اید و حقوق مالکیت معنوی برای شما محفوظ نمی باشد)

همه چیز خوب پیش می رود ، محصول را با نام انتخابی تان تولید می کنید، آن را روانه بازار می کنید ، میزان فروش محصول سر به فلک می کشد ، همه از - نوشابه های نخستین - راضی هستند و به مرور نام نوشابه شما بر سر زبان ها می افتد.

در همین حین متوجه می شوید که اشخاصی دیگر بدون کسب اجازه و رضایت شما نوشابه ای با همین نام تولید و روانه بازار کرده اند و از آنجائیکه که شما زحمت زیادی برای تولید محصول اولیه و جا انداختن آن در بازار کشیده اید - نوشابه نخستین - نامی شناخته شده نزد مصرف کنندگان است.

مشتریان شما بی خبر از همه جا بعلت تشابه اسمی بین نوشابه شما و نوشابه تقلبی آن را خریداری و مصرف می نمایند.

برند همان نام انتخابی نوشابه شماست که آن را در ذهن داشتید و در نهایت آن را تولید نمودید و زحمت زیادی کشیدید تا در بازار شناخته شود.

اگر در همان ابتدای کار برند نوشابه خود را ثبت می نمودید هم اکنون می توانستید با استفاده از قوانین حقوق مالکیت معنوی صاحب اثر از تولید کنندگان نوشابه تقلبی شکایت کرده و مانع تولید نوشابه هایی مشابه برند خود شوید و حتی می توانستید غرامت نیز دریافت کنید.

در این موقعیت این احتمال نیز وجود دارد که شخص یا اشخاصی دیگر پیش از اینکه شما متوجه وخامت اوضاع شده باشید - برند نوشابه نخستین - را برای خودشان ثبت کرده باشند و تمامی زحمات شما در یک چشم بر هم زدن بر باد رفته باشد.

لذا اگر در ابتدا، برند نوشابه خود را به صورت رسمی ثبت می نمودید، قوانین مالکیت معنوی و ثبت برند می توانست به کمک شما بیاید.

مقوله ثبت شرکت نیز به همین صورت است، در اصل توسط ثبت شرکت شما به همراه چند نفر از شرکای خود یک هویت حقوقی واحد تحت مدیریت ۲ یا چند نفر ایجاد می کنید و دارای یک شخصیت حقوقی یکتا می شوید.

از آن پس در بازار به جای اینکه شما را با نام خانوادگی تان بشناسند، شما را با نام شرکت تان خواهند شناخت، اعتبار های کسب شده برای نام شرکت و هویت حقوقی شما خواهد بود و اگر روزی یکی از شرکایتان تمایل به ادامه همکاری با شما را نداشت، اعتبار شرکت شما با قطع همکاری شریکتان از بین نخواهد رفت زیرا از همان ابتدا مردم شما را با نام شرکت تان شناخته اند و حال افزایش و کاهش اعضای شرکت لطمه ای به اعتبار آن شرکت نخواهد زد.

مثلا یکی از شرکت های شناخته شده و فعال در بازار ایران را در ذهن خود تصور کنید. آیا می دانید در پس پرده، چند مورد افزایش یا کاهش تعداد اعضا در آن شرکت اتفاق می افتد و شما از آن خبر ندارید و شاید اصلا برایتان مهم نباشد. مهم این است که آن شرکت پابرجا و مشغول به ادامه فعالیت است و تا زمانی که خدماتی با کیفیت همیشگی از آن شرکت دریافت می کنید اصلا مهم نیست که اعضای هیئت مدیره آن چه کسانی هستند.

در ضمن با ثبت شرکت علاوه بر در اختیار داشتن یک شخصیت حقوقی و آغاز یک کسب و کار رسمی و قانونی، می توانید به صورت قانونی در ازای محصولات و خدماتی که ارائه می کنید فاکتور رسمی ارائه دهید، در مناقصات و استعلام های خصوصی و دولتی شرکت نمایید و حتی در صورت نیاز برای کسب و کار خود که پیش از این شرکت آن را ثبت نموده اید وام بانکی دریافت نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان علاوه بر بازدید از وبسایت مجموعه نخستین ثبت به نشانی https://www.nokhostinsabt.com می توانید با شماره تلفن های 02188881235 و 02188881245 تماس حاصل نمایید.

۲- امنیت داده های کسب و کار خود را جدی بگیریم

بر کسی پوشیده نیست که امروزه بیشتر امورات خود را با کمک کامپیوتر، اینترنت، موبایل و شبکه های ارتباطی به انجام می رسانیم. کامپیوتر ها و شبکه های ارتباطی به شاهراه اصلی تبادل اطلاعات بین اشخاص و کسب و کار ها تبدیل شده اند.

تقریبا اکثر کارهای روزمره را توسط تلفن های هوشمند و کامپیوتر ها انجام می دهیم. اطلاعات مهم شخصی و کسب و کار خود را در آن ها ذخیره می کنیم و در مواقع نیاز آن ها را فراخوانی می کنیم.

در محل کار خود از کامپیوتر ها برای ارتباط با همکاران و تبادل اطلاعات با سایرین استفاده می کنیم ، کامپیوتر هایی را به عنوان سرور (سرویس دهنده) برای استفاده شخصی یا شرکتی در نظر می گیریم و تمامی اطلاعات مهم را در آن ها ذخیره می کنیم بدون آن که حتی لحظه ای به امنیت وب و شبکه خود فکر کنیم.

امروزه کم تر پیش می آید که حتی اطلاعات مهم را روی کاغد بنویسیم و به مرور حساسیت نگهداری نسخ فیزیکی مدارک از بین رفته و ما بدون کوچکترین تردیدی به کامپیوتر ها اعتماد می کنیم.

آیا تا بحال فکر کرده اید که اگر روزی سرورهای محل کارتان تحت حملات هکرها و یا ورود ویروس یا بدافزاری ناخواسته از کار بیافتد ، تمامی اطلاعات تان ناپدید شود و تمامی داده های سیستم حسابداری تان محو شود چه فاجعه عظیمی رخ می دهد؟

بله ، به همین راحتی یک کسب و کار نابود می شود.

لذا از شبکه داده ها و سرور های خود بهتر از هر زمان دیگری محافظت کنید و با مشورت متخصصان امر ، ریسک ها و اشکالات موجود در شبکه خود را ارزیابی و به صورت منظم سرور ها ، شبکه های محلی و اطلاعات خود بررسی و پیش از بروز مشکلات جبران ناپذیر تمهیدات امنیتی و روش های مقابله با آن را برنامه ریزی نمایید.

اگر کسب و کاری دارید و اطلاعات خود را بر روی کامپیوتر ها و سرور هایی در محل شرکت یا محیط وب نگهداری می کنید این را بدانید که در هر ساعت از شبانه روز امکان از بین رفتن اطلاعات شما وجود دارد لذا پیش از بروز صدمات جبران ناپذیر تمهیدات آن را بیاندیشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان امنیت وب و شبکه می توانید ضمن تماس با شماره تلفن اختصاصی 02162868080 از پایگاه اینترنتی https://webnahad.com نیز بازدید نمایید.

۳- مسیر های ورودی به کسب و کار خود را خلوت و باز نگاه دارید

مسیر ها و روش های دسترسی مشتریان به هر کسب و کاری چیست؟ مراجعه به محل کسب و کار، ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی، فکس، ایمیل و مهم ترین روش دسترسی مشتریان به شما از طریق تلفن است.

ارتباطی تلفنی اولین و مهم ترین روشی است که مشتریان از طریق آن با شما ارتباط برقرار می کنند ولی در بسیاری از کسب و کارها به این مهم توجه چندانی نمی شود لذا به صورت غیرمستقیم ضرر و زیان های احتمالی متوجه آن کسب و کار خواهد شد.

بسیار اتفاق افتاده است که با مجموعه ، شرکت ، اداره و سازمانی تماس گرفته ایم که در خوش بینانه ترین حالت مدت ها در صف انتظار برقراری تماس معطل شده و در اکثر مواقع با اشغالی خطوط تلفن قادر به برقراری تماس با واحد مورد نظر نشده ایم و یا به دلیل عدم حضور متصدیان پاسخگو در پشت میزهایشان نتوانسته ایم با مسئول مربوطه ارتباط برقرار کنیم.

این یک زنگ خطر جدی است، شما به عنوان صاحب یک کسب و کار و یا مسئول بخش ارتباطات درون و برون سازمانی می بایست ورودی های تلفن کسب و کار خود را ارزیابی و جهت بهینه سازی آن اقدام نمایید، زیرا اگر در بخش خصوصی مشغول به خدمت رسانی باشید و مشتری با شما تماس بگیرد و به هر دلیل اعم از شغولی خطوط تلفن یا انتظار بیش از حد پشت خط تلفن نتواند به شما دسترسی پیدا کند، این احتمال وجود دارد که باعث رنجش وی از خدمات نامناسب مجموعه شما شده و تصمیم به انتخاب یکی از رقبایتان به عنوان تامین کننده جدید محصول یا خدمات مورد نیاز خود بگیرد.

به این مهم توجه نمایید که در عصر حاضر تنها شما نیستید که محصولی تولید می کنید و یا خدماتی در حوزه ای خاص ارائه می دهید، قطعا اشخاص و شرکت هایی دیگر هستند که محصولات و خدمات مشابه شما را ارائه می کنند و بسیار مشتاق آن هستند که مشتری شما را که شاید سالها برای بدست آوردن و حفظ او زحمت کشیده اید نصیب خود کنند.

تلفن یکی از اصلی ترین روش های ارتباطی مشتریان با مجموعه شماست، می بایست حتما تمهیداتی بیاندیشید تا زمانی که تمامی اپراتور های مجموعه تان به علت ازدحام تماس گیرندگان مشغول هستند، مشتری را بیش از حد پشت خط منتظر نگذارید و یا با روش های نوین باعث سرگرمی وی در صف انتظار برقرای تماس شوید.

زمانی که اپراتور هایتان پشت میز حضور ندارند، توسط سیستم های خودکار تلفنی از تماس گیرنده پیغام وی را دریافت نموده و در اسرع وقت با او تماس بگیرید و یا اگر تعداد فیزیکی خطوط تلفن مجموعه تان کفاف تماس گیرندگان را نمی دهد، نسبت به افزایش تعداد خطوط تلفن برآیید و یا از خطوط تلفنی پیشرفته دارای ظرفیت مکالمات بالا استفاده نمایید.

همه این ها ممکن نمی شود مگر اینکه زیرساخت سیستم تلفنی خود را بر اساس نسل جدید سیستم تلفنی مبتنی بر شبکه (وویپ voip) پایه ریزی نمایید.

توسط سیستم های تلفنی voip قدرت مانور شما بی نهایت می شود، در هر زمان که لازم باشد می توانید مکان داخلی ها را جابجا کنید ، بین شعب مختلف مجموعه خود در شهر ها و حتی کشور های مختلف ارتباط تلفنی ارزان مبتنی بر شبکه فراهم کنید، به راحتی پیغام های صوتی مشتریان خود را دریافت و ذخیره کنید، سیستم های نوبت دهی تمام خودکار راه اندازی کنید، از طریق تلفن به صورت خودکار سفارشات مشتریان را دریافت کنید، سیستم تلفنی را به وبسایت و اتوماسیون اداری مجموعه خود متصل نمایید، در خارج از محل کسب و کار به تلفن های ورودی مجموعه خود پاسخ دهید و حتی در تعطیلات و خارج از محیط مجموعه از تلفن های داخلی و خطوط شهری خود استفاده و از طریق آن ها شماره گیری نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نسل جدید سیستم های تلفنی مبتنی بر شبکه (وویپ voip) علاوه بر بازدید از وبسایت مجموعه آریاوا به نشانی https://ariyava.ir می توانید با خط ویژه 02162868686 تماس حاصل نموده و از کارشناسان مشاوره دریافت نمایید.

امید است که ۳ مورد اشاره شده در مقاله حاضر بتواند نیم نگاهی جزئی به مسائلی بیاندازد که بی توجهی به آن ها در یک کسب و کار ، مسبب ضرر و زیان هایی بعضا جبران ناپذیر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sys32
    sys32 | ۹ دی ۱۳۹۸

    هر چی فکر می کنم دلیل این پست سطحی و خنده دار رو نمی فهمم ؟؟؟ واقعا چند ساعت فکر کردین که این چیزا رو بفهمین ؟؟؟ فکر نمی کنن یکم بیش از حد پیش پا افتاده هست ؟؟ حدا اقل چهار تا چیز بدرد بخور رو می گفتی

مطالب پیشنهادی