ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

در سفر به استانبول به کجاها برویم؟ معرفی نقاط قوت گردشگری استانبول

گردشگرانی که به جهان‌گردی علاقه دارند و شهرهای مختلفی را دیده‌اند، حتما حداقل یک‌بار به استانبول رفته‌اند. این شهر که بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه است، برای گشت و گذار و تجربه سفری متفاوت، گزینه بسیار ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

گردشگرانی که به جهان‌گردی علاقه دارند و شهرهای مختلفی را دیده‌اند، حتما حداقل یک‌بار به استانبول رفته‌اند. این شهر که بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه است، برای گشت و گذار و تجربه سفری متفاوت، گزینه بسیار خوبی‌ست؛ هم از این حیث که استانبول جاهای دیدنی تاریخی فراوانی دارد که بازدید از هرکدامشان سفر در تاریخ کشور ترکیه‌ست، هم از این جهت که این شهر پر است از گزینه‌های تفریحی هیجان‌انگیز و متفاوت که همه سبک سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.

در استانبول تفریح، خرید و بازدید از جاذبه‌ها در کنار هم سفر گردشگران را تشکیل می‌دهد. یکی از علت‌های اصلی محبوبیت این شهر در بین ایرانیان، نزدیکی استانبول به کشورمان است؛ سه ساعت راه برای تجربه سفری خارجی که به نسبت ارزان‌تر از سفرهای خارجی دیگر است، گزینه بسیار ایده‌آلی‌ست. در ادامه می‌توانید با چندتا از بهترین جاهای دیدنی استانبول، مراکز خرید استانبول و رستوران‌های استانبول آشنا شوید و در آینده‌ای نزدیک، برای سفری هیجان‌انگیز به این شهر خودتان را آماده کنید.

جاهای دیدنی استانبول

مسجدی اسلامی در بخش اروپایی استانبول

ایاصوفیا مسجدی‌ست در بخش اروپایی استانبول که به مدت هزار سال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده. این کلیسا یکی از مهم ترین جاهای دیدنی استانبول و یادگاری از دوره عثمانی است.

مسجد آبی استانبول

مسجد آبی سلطان احمد یکی دیگر از زیباترین مساجد استانبول است که به یکی از جاهای دیدنی استانبول تبدیل شده و توریست‌های زیادی برای دیدنش می‌روند. به‌علت کاشی‌‌های آبی رنگی که در ساخت این مسجد به کار رفته، به آن مسجد آبی نیز می‌گویند. مسجد سلطان احمد به دستور سلطان احمد اول بنا شده و علت اینکه این مسجد را به نام «مسجد سلطان احمد» می‌شناسند، همین است.

برجی مرتفع در یکی از پر رفت و آمدترین خیابان‌های استانبول

در بخش آسیایی استانبول، میدانی زیبا با برجی قدیمی و مرتفع به نام «برج گاتالا» قرار دارد که زیبایی منحصربه‌فردی به این میدان بخشیده است. قدمت این برج ۷۰۰ سال و ارتفاعش ۶۷ متر است و در زمان امپراتوری روم شرقی ساخته شده.

موزه پرا استانبول، سفری به ۳ قرن پیش

موزه پرا با مجموعه ارزشمندی که از نقاشی‌های قدیمی دارد، یکی از مهم‌ترین موزه‌های استانبول است. این موزه در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و از آن زمان تا کنون مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است. ساختمان و معماری این موزه یکی دیگر از علت‌های محبوبیت آن است که توجه بسیاری را به خودش جلب می‌کند.

استانبول جاهای دیدنی متعددی دارد که هرکدام به نوبه خود نقش مهمی در جذب گردشگران ایجاد می‌کند. برای گشتی مفصل در شهر، لیست جاهای دیدنی استانبول را در دست داشته باشید و قبل از سفر، در سفرزون درباره آن‌ها بخوانید.

رستوران‌های استانبول

نمایی از شهر استانبول بر فراز رستوران ۳۶۰

فکرش را بکنید در طبقه نوزدهم و پنت‌هاوس یکی از برج‌های استانبول نشسته‌اید و با نمایی از شهر دارید غذای مورد علاقه‌تان را میل می‌کنید. این توصیف بوط به رستوران ۳۶۰ استانبول است که حالا نه تنها به عنوان یک رستوران باکیفیت شناخته می‌شود، بلکه تبدیل به یک جاذبه نیز شده است. این رستوران منحصربه‌فرد، غذاهای سنتی و مدرن ترکی فراوانی دارد و به کیفیت خوب غذاها و فضای متفاوتش مشهوراست.

رستوران حافظ مصطفی ۱۸۶۴

این رستوران یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین رستوران‌های استانبول است که غیر از سرو غذاهای لذیذ ترکی، شیرینی‌های خوشمزه‌ای نیز دارد. بعد از میل کردن غذا می‌توانید از طعم خوب چایی و شیرینی‌های خوشمزه این رستوران لذت ببرید. اگر می‌خواهید به عنوان سوغاتی شیرینی بخرید، این رستوران گزینه مناسبی‌ست و انواع شیرینی‌جات را یک‌جا دارد.

غذاهای مدیترانه‌ای در رستورانی ترکی

اگر دوست دارید در استانبول به رستورانی بروید که غذاهای مدیترانه‌ای امتحان کنید، حتما به رستوران سانس بروید. در بهار و تابستان، باغ زیبای این رستوران باز است و می‌توانید در کنار میل کردن غذایتان، از منظره زیبا و سرسبز باغ هم لذت ببرید.

غذاهای سنتی در رستوران لب دریا

اگر بخواهیم این رستوران را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم یک رستوران همه چیز تمام! رستوران لب دریا در یکی از پر رفت و آمدترین خیابان‌های استانبول قرار گرفته و منظره ویژه‌ای که از این شهر دارد واقعا دیدنی‌ست. بهترین غذاهای سنتی و محلی ترکیه‌ را می‌توانید در این رستوران پیدا کنید.

مراکز خرید استانبول

عطر قهوه و ادویه‌های آسیایی در گراند بازار

در بخش اروپایی استانبول، بازاری قرار دارد که رنگ‌ها و عطرهای مختلفش باعث می‌شود توجه همه به سمتش جلب شود. گراند بازار استانبول یکی از مراکز خرید این شهر است که عطر قهوه‌ی مغازه‌هایش از دور به مشام می‌رسد. در این بازار می‌توانید انواع قهوه‌ها و ادویه‌های مختلف را پیدا کنید.

تمام گزینه‌های تفریحی و خرید در یک‌جا

استانبول مال یکی از بزرگ‌ترین، کامل‌ترین و مهم‌ترین مراکز خرید استانبول است. در این مرکز خرید انواع برندهای معروف شعبه دارند. خرید تنها علت مراجعه مردم به این مرکز خرید نیست و شکم‌گردی و تفریح  نیز محبوبیت زیادی در آنجا دارد. بولینگ و سینما از جمله تفریح‌هایی‌ست که می‌توانید در استانبول مال تجربه کنید.

چرخی در بافت قدیمی و سنتی استانبول

یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های سفر، رفتن به بافت سنتی و تاریخی شهر برای آشنا شدن با حال و هوای مردمش است. در استانبول برای دیدن یکی از زیباترین بازارها و همچنین آشنا شدن با بافت سنتی شهر، می‌توانید به بازار قدیمی استانبول بروید. این بازار نزدیک مسجد ایاصوفیه قرار دارد و یکی از بهترین مراکز خرید برای پیدا کردن صنایع دستی و زیورآلات است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی