ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نهمین نمایشگاه تخصصی شهرهوشمند در مشهد برگزار می‌شود؛ هوشمندان ایران در مشهد

شهرها را باید موجودات زنده‌ای دانست که در ذات خود هوشمند هستند؛ اما برای تبلور این هوشمندی نیاز به تعامل همه ارکان جامعه شهری است. هوشمند شدن شهرها را باید تنها راه خروج از مشکلات ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شهرها را باید موجودات زنده‌ای دانست که در ذات خود هوشمند هستند؛ اما برای تبلور این هوشمندی نیاز به تعامل همه ارکان جامعه شهری است. هوشمند شدن شهرها را باید تنها راه خروج از مشکلات روزافزون شهری دانست؛ مشکلاتی مانند ترافیک و آلودگی هوا که این روزها با پوست و گوشت خود آن‌ها را درک کرده و در مقابل خود می‌بینیم. شهرهای هوشمند در کنار حکمرانی هوشمند که توسط دولت‌های محلی یا به زبان خودمان مدیریت شهری و در رأس آن‌ها شهرداری‌ها اعمال می‌شود باید از شهروندان هوشمند هم بهره ببرند و آن‌ها نیز رفتارهای هوشمندانه از خود بروز دهند.

اما شهرداری مشهد به‌عنوان متولی حکمرانی هوشمند در دوره جدید مدیریت شهری، شعار و هدف خود را بر روی هوشمندسازی شهر مشهد متمرکز کرده و هرساله با برگزاری نمایشگاهی باعنوان شهرهوشمند، دستاوردهای مدیریت شهری برای هوشمندسازی شهر را در کنار زیست‌بوم نوآوری شهری به نمایش می‌گذارد و شهروندان را بیشتر با این فضا و خدمات آشنا می‌سازد.

هشتمین نمایشگاه اختصاصی شهرهوشمند مشهد بعد از چند سال وقفه، در دی ماه سال 97 با حضور وزیر جوان فناوری اطلاعات و ارتباطات افتتاح و برگزار شد و توانست نظر متخصصان این حوزه را به خود جلب کند. در این نمایشگاه سعی شد تا به پارامترهای اصلی شهرهوشمند یعنی حکمروایی هوشمند، محیط هوشمند، اقتصاد پایدار، مردم هوشمند، حمل و نقل هوشمند و زندگی هوشمند توجه ویژه‌ای شود. این نمایشگاه که هم‌زمان با بیست و یکمین نمایشگاه کامپیوتر مشهد برگزار شد و میزبان بیش از ۶٠ شرکت استارتاپی نوپا، ١٠استارتاپ پیشرو و خط شکن از میان برندهای معتبر کشوری و نیز ٩مجموعه سرمایه‌گذاری، شتاب دهنده و مرکز رشد بود، با استقبال خوب علاقه‌مندان مشهدی روبه‌رو شد. همچنین ٢٢شرکت فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شهری نیز در این نمایشگاه حضور داشتند.

شهرداری مشهد نیز در این دوره از نمایشگاه با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدرضا کلایی شهردار مشهد و محمدجواد رجائیان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، از سامانه نوین «فاش» با هدف شفاف‌سازی عملیات مالی و بودجه‌ای شهرداری و همچنین از سامانه‌های «open API» و «کیف پول شهروندی» رونمایی کرد.

امسال نیز سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد قصد دارد نهمین نمایشگاه شهرهوشمند را با هدف ایجاد فضای تعامل و گفتمان‌سازی و طرح ایده‌های نو برای هوشمندسازی هرچه بیشتر شهر در تاریخ اول تا چهارم بهمن‌ماه برگزار کند.

در این دوره از نمایشگاه شهرهوشمند شاهد حضور پررنگ‌تر استارتاپ‌های فعال در زمینه مدیریت شهری خواهیم بود و بیش از نیمی از فضای نمایشگاه در اختیار اکوسیستم نوآوری شهر خواهد بود. حضور سازمان‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران فرصت بسیار مناسبی برای ارائه محصولات و خدمات استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه مدیریت شهری خواهد بود.

همچنین در طی 4 روز زمان برگزاری این نمایشگاه موضوع شهرهوشمند و مباحث مرتبط با آن در قالب سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها و پنل‌های مختلف مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد. به همین منظور حدود 30 کارگاه و پنل تخصصی در 4روز برگزاری نمایشگاه در 2محل اختصاصی، پیش بین شده است.

رونمایی از چند پروژه زیرساختی مشترک مابین سازمان فاوا شهرداری مشهد، ایرانسل و آستان قدس رضوی در حوزه فناوری و اینترنت اشیا از دیگر برنامه‌های ویژه این نمایشگاه خواهد بود. همچنین این امکان در نظر گرفته شده تا بازدیدکنندگان صرفاً به مشاهده امکانات شهر هوشمند نپردازند، بلکه عملاً آن‌ها را تجربه و به صورت کاربردی با ویژگی‌های آن‌ها آشنا  شوند.

اولین مسابقه هاکاتون برنامه‌نویسی به‌صورت دو روزه نیز در ایام برگزاری نمایشگاه شهرهوشمند برگزار خواهد شد که در آن تیم‌های برنامه نویسی می‌بایست به کمک API هایی که سازمان فاوا شهرداری مشهد در اختیار آنها قرار می‌دهد به ارائه راهکارهای فناورانه و نوآورانه در زمینه حل معضلات شهری بپردازند.

همزمان با برگزاری نهمین نمایشگاه شهر هوشمند، مدیران عامل فاوای کلان شهرهای کشور میهمان سازمان فاوای شهرداری مشهد بوده و نشست مدیران عامل فاوای کشور نیز از سوی وزارت کشور برگزار می گردد. همچنین نشست معاونین برنامه ریزی شهرداری های کلان شهرهای کشور نیز در اولین روز برگزاری نمایشگاه پیش بینی شده است.

همایش ملی شهر هوشمند نیز  با برگزاری 3کارگاه تخصصی، از این دوره در حاشیه نمایشگاه برگزار شده و میزبان کارشناسان و مدیران میانی شهرداری های سراسر کشور خواهدبود.

افتتاحیه نهمین نمایشگاه شهرهوشمند با حضور مدیران ارشد شهری و دولتی همچون وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون محترم علمی رئیس جمهور، شهردار مشهد و... همراه است و برگزاری پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، مسابقات استارتاپ‌ها در حوزه مدیریت شهری و شهرهوشمند، سیتی‌تاک و کافه سرمایه از دیگر برنامه‌های 4 روزه نمایشگاه شهرهوشمند مشهد خواهد بود.

پایگاه اطلاع رسانی نهمین نمایشگاه شهر هوشمند، با آدرس  smartexpo.mashhad.ir  آخرین اطلاعات مرتبط با نمایشگاه را به‌روز می‌کند.

تلگرام:smartcityexpo@

اینستاگرام:smartcity.expo8@

گپ: smartcityexpo

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی