ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

مهم ترین اقدامات داخلی برای افزایش سئو سایت

ایجاد یک وب سایت بهینه سازی شده منطبق بر اصول سئو سایت می تواند كار مشکلي باشد. طراحان وب و تولید کنندگان محتوا نه تنها باید مخاطب هدف خود را در نظر بگیرند، بلکه باید ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ایجاد یک وب سایت بهینه سازی شده منطبق بر اصول سئو سایت می تواند کار مشکلی باشد. طراحان وب و تولید کنندگان محتوا نه تنها باید مخاطب هدف خود را در نظر بگیرند، بلکه باید محتواهایی تولید کنند که برای خزنده ها و ربات ها هم مناسب باشد. متعادل کردن تجربه کاربر و ملاحظات فنی سئو کار سختی است، به خصوص که باید آن را طبیعی جلوه دهید.

سئوی داخلی یا درون صفحه ای هرچقدر هم دشوار باشد، شایسته داشتن جایگاهی در استراتژی سئو سایت شما است. قبل از اینکه بتوانید محتوای خود را بهینه شده در نظر بگیرید، مطمئن شوید که تمامی موارد فهرست زیر را انجام داده اید.

سئو داخلی در مورد کاربران و ربات های گوگل است. صفحات باید پر از مطالب منحصر به فرد و مفید باشند ، حاوی منابع مربوطه باشد و به صورت واضح سازماندهی شده باشد. مهم است که هم افراد و هم رباتها بتوانند به راحتی محتوا را ارزیابی کرده و ارزش آن را تشخیص دهند.

بهینه سازی کلید واژه

کلیدواژه ها روشی برای اطلاع رسانی به موتورهای جستجو و مغز یک انسان هستند که می دانند محتوای یک صفحه درباره چیست. اگر مقاله ای شامل چندین نمونه از "سئوی داخلی" باشد، به خواننده ذهنیتی درباره موضوع این مقاله می دهد.
اگرچه ممکن است اضافه یا تکرار کردن تعداد هرچه بیشتری کلیدواژه در یک صفحه ایده خوبی به نظر برسد، اما در واقع این کار توصیه نمی شود. این عمل "keyword stuffing" نامیده می شود و از آنجا که تجربه ای ناخوشایند برای خواننده فراهم می کند، معمولاً توسط موتورهای جستجو جریمه می شود. در حالی که تراکم کلیدواژه هنوز از فاکتورهای مهم سئو سایت است، عناصر بسیار مهمتری برای کار کردن وجود دارد.

علاوه بر این، متنوع سازی کلیدواژه ها مهم است. چند کلیدواژه اصلی و حتی چند کلیدواژه دم بلند(long tail keyword) که اغلب سؤالی یا عباراتی برجسته در ارتباط با مخاطبان هدف باانگیزه هستند را در بدنه محتوای خود قرار دهید. جلب توجه این خوانندگان می تواند به کسب رتبه صفحه بالاتری نسبت به رتبه حاصل از کلیدواژه های کوتاه تر و رقابتی تر منجر شود.

بهینه سازی کلیدواژه ها کار پیچیده ای است و بسیاری از نکات زیر مربوط به نحوه مدیریت صحیح کلیدواژه ها است. یک صفحه قبل از اینکه بتوان آن را "بهینه شده از لحاظ کلیدواژه ای" در نظر گرفت، باید همه این نکات را رعایت کند.

بهینه سازی تگ (برچسب) عنوان

متن قابل کلیکی که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شود ، تگ عنوان است. این تگ باید حاوی برخی از کلیدواژه های مرتبط باشد و در عین حال ذهنیت خوبی هم راجع به موضوع محتوای صفحه ارائه دهد.

همچنین تگ های عنوان همان چیزی هستند که شبکه های اجتماعی هنگام اشتراک گذاری نمایش می دهند و ربات ها به آنها توجه ویژه ای می کنند، بنابراین کلیدواژه ها در کل به شما در بهینه سازی صفحه تان کمک می کنند.

تگ های عنوان فقط با کاراکترها محدود نمی شوند بلکه با عرض پیکسل هم محدود می شوند. گوگل تگ های عنوان را تا 600 پیکسل نشان می دهد. اگر از این حد مجاز فراتر بروید، تگ عنوان کوتاه می شود. 600 پیکسل معمولاً تا 50 یا 60 کاراکتر را پوشش می دهد.

تگ های هدر: H1، H2، H3

هدرها اغلب می توانند مهمترین متن در سئو یک صفحه باشد.

از دیدگاه تجربه کاربر، اضافه کردن تگ های هدر میانبری برای هر زیرموضوع خاصی که خواننده ممکن است به دنبال آن باشد فراهم می کند. به عنوان مثال، شاید خوانندگان این صفحه از قبل دانشی سرسری در مورد بهینه سازی کلید واژه ها و تگ عنوان دارند، اما فقط می خواهند نحوه برخورد با هدرها را بدانند.

H1 ها عناوینی در بالای صفحه هستند. موتورهای جستجو  همانند تگ عنوان شما، به H1 ها هم توجه ویژه ای دارند. با این حال، H1 ها باید از لحاظ گرامری صحیح باشند و مستقیماً موضوعی را که محتوای صفحه شما به آن می پردازد خلاصه کنند. این مکان، جایی عالی برای درج کلیدواژه هایی است که ممکن است در تگ عنوان لحاظ نشده باشند.

H2 ها زیرهدر هایی هستند که محتوای یک صفحه را بیشتر تجزیه می کنند. کلیدواژه های دم بلند باید در H2 ها گنجانده شوند تا به متنوع سازی تمرکز کلیدواژه های شما در یک صفحه خاص کمک کند.

H3 ها زیرهدرهایی زیر H2 ها هستند. "بهینه سازی کلید واژه" ، "بهینه سازی تگ عنوان" و هدر های H1، H2،H3 " همه H3 های این صفحه هستند. مجدداً، این هدرها هم فرصتهایی را برای پوشش کلیدواژه ها متنوع تر فراهم می کنند.

محتوای درون-صفحه

یکی از مهمترین ملاحظات سئو سایت که باید در هنگام طراحی محتوای درون صفحه به خاطر داشته باشید تهیه مطالب مفید است، اما انجام صحیح این کار ممکن سخت تر از همه باشد. محتوای شما باید به سؤالات پاسخ دهد، به یک مشکل واقعی بپردازد یا برای آن راه حلی ارائه کند. به طور خلاصه، باید مفید باشد.

همچنین محتوای شما باید به راحتی قابل خواندن، دارای سازماندهی منطقی  و به وضوح متمرکز بر موضوع باشد. علاوه بر این، محتوای طولانی تر معمولاً در SERP ها بهتر عمل می کند، زیرا در صورتی که به درستی بهینه سازی شده باشد، معمولاً اطلاعات مفید‌تری را ارائه می دهد.

با این حال، این بدان معنا نیست که هر صفحه باید یک رمان باشد. در حقیقت ممکن است برخی افراد فقط در جستجوی یک ماشین حساب ساده هستند،‌یا دیگری به دنبال منبعی به همان اندازه سرراست باشد که حاوی متن کوتاهی است.

در پایان، تمرکز بر ارائه چیزی مفید به کاربر، صرف نظر از طول آن، همان روشی است که می توانید محتوای واقعاً معتبری ارائه دهید.

لینک های داخلی و خارجی

لینک دادن به مطالب و منابع مرتبط، چه داخلی و چه خارجی، موثرترین روش در سئو سایت است.

لینک سازی داخلی به انتقال مرجعیت و اعتبار از یک صفحه به صفحه دیگر در همان سایت کمک می کنند و لینک   های خارجی معمولاً برای استناد به یک منبع یا لینک به یک صفحه مفید برای خوانندگان استفاده می شوند. در حالی که برخی ممکن است به لینک های خارجی اعتقادی نداشته باشند، لینک دهی به محتوای با کیفیت خارجی برای صفحه شما مناسب است. لینک دهی نشان می دهد که این محتوا موضوع مشابهی را پوشش می دهد و با منبع خارجی مرتبط است. این می تواند به پوشش دادن یک شبکه معتبر از اطلاعات مربوط به موضوع کمک کند، و محتوای شما جزئی از آن شبکه خواهد بود.

چه لینک دهی داخلی می کنید و چه خارجی، به انکر تکست توجه کنید که همان متن قابل کلیکی است که به لینک وصل شده است.

انکر تکست دقیق همچنین تجربه خواننده را بهبود می دهد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که انکر تکست برای هدف یا منبع توصیفی  و صحیح است.

URL های توصیفی

برخی URL ها فقط رشته ای از کاراکترهای تصادفی هستند. هرچند مطمئناً این امر یک صفحه را از صفحه دیگری جدا می کند، این کار را برای هر خواننده انسانی به روش بدی انجام می دهد. وقتی URL ها به کاراکترها و علائم نامفهومی ختم می شوند، خوانندگان نمی فهمند دارند روی چه چیزی کلیک می کنند یا از صفحه چه انتظاری دارند.

علاوه بر این، URL ها می توانند به همبستگی کلیدواژه ها کمک کنند، بنابراین وقت کافی را برای ایجاد یک URL توصیفی منحصر به فرد برای صفحات خود اختصاص دهید.

سرعت بارگیری صفحه

گوگل سرعت بارگیری یک صفحه را در نظر می گیرد. صفحاتی که بارگذاری آن خیلی طول می کشد، نرخ پرش( درصد بازدید کنندگانی که روی صفحه کلیک می کنند و دوباره بدون تعامل با هیچ چیز دیگری در سایت، از آن خارج می شوند) بالاتری دارند.

بدیهی است، اگر بارگیری صفحه‌ای بیش از حد طولانی شود، نرخ پرش افزایش می یابد، زیرا خوانندگان صبر و حوصله خود را از دست می دهند و سعی می کنند صفحه دیگری را پیدا کنند که پاسخهای مورد نظرشان را در مدت زمان کوتاه تری برای آنها فراهم کند.

مشکلات سرعت ممکن است فقط به یک صفحه محدود می شود، یا ممکن است در کل سایت شما نفوذ کند. در هر دو حالت، این اغلب یک مشکل فنی سئوسایت است. کشف این مشکل ممکن است نیاز به بررسی کد شما، بازسازی سایت تان، بررسی میزبانی وب  یا یک ممیزی فنی داشته باشد.

تصاویر

محتوایی حاوی تصاویر معمولاً نسبت به محتوای بدون تصاویر ارجح است. از دید خواننده، تصاویر پیش نمایشی بصری از محتوا را ارائه می دهند، و خوانندگان می توانند یک تصویر را خیلی سریعتر از یک پاراگراف متن پردازش کنند.

برای هر یک از تصاویر خود توضیحات   altمعین کنید تا به موتورهای جستجو بگویید تصویر در مورد چیست؛ زیرا موتورهای جستجو نمی توانند مثل ما ببینند. همچنین، با فرض اینکه تصویر واقعاً چیز مرتبطی باشد این توضیحات می توانند صفحه را با کلیدواژه های مربوطه بیشتر مرتبط کنند. علاوه بر این، آنها برای افرادی که از ابزارهای تبدیل متن به گفتار استفاده می کنند هم توضیحی ارائه می دهند.

چند رسانه ای

متن همیشه کافی نیست. بعضی اوقات یک صفحه به یک کلیپ صوتی یا حتی فیلم نیاز دارد تا واقعاً مفید باشد. با فرض اینکه سرعت بارگیری صفحه کند نمی شود، این گزینه برای کاربر مفید تر خواهد بود.

با این حال، موتورهای جستجو ممکن است برای خزیدن در آیتم های چندرسانه ای مشکل داشته باشند. برای دور زدن این مشکل، یک صفحه باید توضیحاتی متنی برای هر چندرسانه ای موجود درج کند.

تحلیل سئوی داخلی و بهینه سازی بیشتر

فهرست بالا فقط اصول اولیه را در بر می گیرد. برای نظارت دقیق بر عملکرد یک سایت، از Google Search Console و Analytics استفاده کنید. این ابزارها اطلاعات مفصلی درباره نحوه تعامل کاربران و خزندگانی که با سایت شما در تعاملند، ارائه می دهند.

گوگل همچنین سایتهایی با معیاری به نام E.A.T. یا Expertise ، Autorizity و Trustworthness معادل تخصص،مرجعیت، و اعتمادپذیری را مورد داوری قرار می دهد. این کار با در ذهن داشتن فهرست بالا به همراه برخی از معیارهای پیچیده تر انجام می شود.

مرجعیت یک صفحه با اقتدار دامنه آن نیز مرتبط است. ممکن است یک صفحه نسبت به بقیه سایت از کیفیت بالاتری برخوردار باشد ، اما اگر کل دامنه دارای اعتبار باشد، می تواند به تقویت یک صفحه داخلی کمک کند.

کسب بک لینک ها می تواند به تقویت صفحه یا اقتدار دامنه کمک کند، زیرا هر زمان که یک سایت به سایت دیگری لینک  می دهد، اعتبار و مرجعیت آن افزایش می یابد. هنگامی سایتی کاملاً بهینه سازی شود ، می تواند از تمام بک لینک هایی که کسب می کند سود ببرد. با این حال ، هرچه صفحه بهینه تر باشد، احتمال اینکه محتوا بتواند در وهله اول لینک هایی را کسب کند بیشتر است. همچنین در هنگام لینک سازی به انکرتکست ها توجه ویژه ای داشته باشید و سعی کنید بیشتر از انکرتکست های برند استفاده کنید. مانند خدمات طراحی سایت وب وان

در هر صورت، استراتژی سئوی داخلی از آنچه در ابتدا به نظر می رسد پیچیده تر است. بهینه سازی یا همان سئو سایت شامل چندین وظیفه کاری با حجم کاری بالا است که نگهداری مداوم نیاز دارد، بنابراین هنگام ایجاد صفحات وب خود مطمئن شوید که موارد فهرست فوق را رعایت می کنید.

شما می توانید برای مشاوره و دریافت خدمات سئو سایت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی