ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

یک داستان واقعی استارتاپی: از شروع تا فروش

داستانی که برای شما تعریف می کنم رو زندگی کردم و نزدیک شش ماهه که درگیرش هستم. واقعیتش اینه که ما هم مثل خیلی‌ها استارتاپ‌مون رو در حوزه وب استارت زدیم. پول اولیه‌مون زیر ده ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

داستانی که برای شما تعریف می کنم رو زندگی کردم و نزدیک شش ماهه که درگیرش هستم.

واقعیتش اینه که ما هم مثل خیلی‌ها استارتاپ‌مون رو در حوزه وب استارت زدیم. پول اولیه‌مون زیر ده میلیون تومان بود. البته سر کار می‌رفتیم و نگران درآمد ماهانه نبودیم، پس با این موضوع که مدت‌ها ممکنه درآمد نداشته باشیم کنار آمده بودیم.

نقطه صفر

من و همکارم در شرکت مدت‌ها بود در مورد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با موضوع ... صحبت می‌کردیم. تحقیقات کردیم از اندازه مارکتش و همین طور قیمت‌گذاری‌های محصولات و در نهایت حاشیه سودمون.

نسخه اولیه کسب و کارمون (MVP)

اول یک پیج اینستاگرام زدیم، اومدیم با همون بودجه تبلیغ کردیم تو چند تا پیج و دیدیم مشتری بالقوه زیاده. یعنی زیاد بهمون دایرکت میدن. پس با این وضع اولین فروشمون اتفاق افتاد و اسمش رو گذاشتیم موفقیت کوچک در بازده مناسب.

نقطه شروع

برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی از وردپرس و قالب آماده استفاده کردیم. سر جمع با هزینه نصبش شد یک و نیم میلیون تومان (البته هاست و دامنه هم گرفتیم). سرتان را درد نیارم، بعد از راه‌اندازی شروع کردیم به تبلیغ در اینترنت. بنرها و لینک‌های تبلیغاتی هیچی فروش برامون نداشت. تبلیغات اینستاگرام رو هم نمی‌تونستیم ادامه بدیم چون بودجه اولیه داشت می‌رسید به ۵ میلیون تومان (یعنی نصف) و خوب کاربران پیج‌هایی که تبلیغ می‌کردیم داخلشون، همه در جریان پیجمون بودن و کاربر جدید جذب نمی‌شد.

اتفاقی برای چرخش به سمت موفقیت

یکی از هم‌دانشگاهی‌هام (رفیقیم هم هست) به من گفت یک اپ استور آیفون هست که فروشگاه اینترنتی‌ها رو به‌صورت اپ برای کاربران آیفون منتشر می‌کنه. یه مقدار جستجو کردم و دیدم باید ایمیل بزنم به app[at]sibirani.ir جواب ایمیل فرداش اومد:

1. اینماد دارید یا خیر؟

2. لینک سایت که در گوشی آیفون خوب دیده بشه

3. اسکرین شاتها و آیکون در قاب و اندازه آیفون

4. مدرک شناسایی صاحب امتیاز

اینا رو فرستادیم و بعد از ۲ روز لینک اپ‌مان رفت داخل اپ استور سیب ایرانی. خوب باور کردنی نبود با اولین دانلودها اولین سفارش‌ها ثبت شد.

نمی دانم شاید مشتریان آیفون خوب خرید می‌کنند یا از محصول ما خوششان میاد یا ما شانس آوردیم ولی این اولین بار بود که بدون هزینه تبلیغات فروش داشتیم و خوب این تازه آغاز ماجرا بود.

موتور رشد فروش

یک پنل تبلیغات از اپ استور سیب ایرانی گرفتیم که تو جستجوی کاربران تبلیغمون دیده میشه، یعنی مثلا چیزی که مرتبط با کارمون هست جستجو بشه ماروهم نشون میده. خیلی شبیه تبلیغات گوگل بود با این تفاوت که

۱ - کاربراش آیفونی بودن و کلا کاربران آیفون خوب خرج می‌کنن

۲ - هزینه‌ش ریالی بود برعکس گوگل

۳ - مثل گوگل بابت فقط کلیک پول نمی‌دیم بابت دانلود اپمون (همون سایتمون) پول می‌دیم.

الان بعد از سه ماه درک بهتری پیدا کردیم از کاربران آیفون و خوب در اصل فکر می‌کردیم شانسی بوده اما واقعیت چیز دیگری بوده. کاربران آیفون همانطور که در بالا گفتم خوب خرید می‌کنند. یعنی عادت خرید آنلاین بیشتری دارند نسبت به کاربران اندروید.

ما فعلا اول راهیم اما تا اینجای راه، فروش رو تونستیم تجربه کنیم البته با هزینه مناسب و نرخ بازگشت سرمایه عالی. شاید این تجربه ما بتونه به خیلی استارتاپ‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی کمک کنه.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۶ بهمن ۱۳۹۸

    باشه بابا ایفونیا آدم اندرویدیا گداگشنه

    • Amir Bayat
      Amir Bayat | ۶ بهمن ۱۳۹۸

      بنده خدا مثلا رفته واسه تبلیغات تو سیب اپ تبلیغ نویسی کنه ولی ر*ده به معنای واقعی، ? تبلیغی بس افتضاااااح

مطالب پیشنهادی