ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

توسعه تکنولوژی در بازار مسکن، نکته کیلیدی رونق مشاورین املاک

بسیاری از مردم به رفع نیازهای روزمره خود از طریق سامانه‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های خدمت رسان عادت کرده‌اند و فعالیت فیزیکی و رفت‌وآمد در شهر برای رفع امور در بسیاری از مقوله‌ها جذابیت خود را ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بسیاری از مردم به رفع نیازهای روزمره خود از طریق سامانه‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های خدمت رسان عادت کرده‌اند و فعالیت فیزیکی و رفت‌وآمد در شهر برای رفع امور در بسیاری از مقوله‌ها جذابیت خود را ازدست‌داده است. فعالیت‌های مرسوم همچون حمل‌ونقل توانسته تا حدی توسعه یابد که علاوه بر جابه‌جایی مسافر، در کاهش هزینه‌ها و واقعی شدن قیمت‌ها نیز تأثیر بسزایی داشته باشد. مدتی است این مقوله در بازار مسکن نیز به وجود آماده تا به طور مثال متقاضی خرید آپارتمان در پاسداران بدون مراجعه فیزیکی به آن محله، بتواند ملک مورد نظر خود را پیدا کند.

این امر مؤلفه‌های زیادی می‌پذیرد تا همچون سامانه‌های حمل‌ونقل سایر حوزه‌ها هم ابتدا فرهنگ‌سازی شود و سپس مردم بپذیرند که کالاهای خود را باید به ارزش واقعی و قیمت معقول خریدوفروش کنند. در مرحله اول به نظر می‌آید همه با این مقوله مشکلی نداشته باشند، اما زمانی که وقت فروش کالا یا خدمات خود می‌رسد، خواستار مبلغی بیش از ارزش واقعی آن خواهند بود.

گفتنی است سازمان‌هایی برای مبارزه با گران‌فروشی فعالیت می‌کنند. اما تعداد زیاد کالا، نظارتی بیش از این می‌طلبد که شوربختانه در کشور ما این وسعت نظارت وجود ندارد. در نتیجه خود مردم باید به ارزش‌های واقعی کالای خود یا جنسی که قصد خرید آن را دارند واقف باشند و به همین نسبت، جلوی گران‌فروشی و سوداگری را بگیرند.

اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های که نیاز مبرمی به این مهم دارد بازار مسکن است. چراکه قیمت بالای خانه و ملک می‌تواند هزینه‌های میلیاردی برای متقاضی داشته باشد و گران یا ارزان‌فروشی در این بازار پیامدهای سنگینی دارد. اما چگونه می‌توان از ارزش واقعی یک ملک باخبر شد؟

این مهم نیز همچون سامانه‌های حمل‌ونقلی سامانه‌های فعالی دارد که در کنار رفع نیاز خریدوفروش، می‌توان فضای رقابت را بین مالکان ایجاد و املاک به ارزش واقعی خود رساند. اما این مهم نیاز دارد تا مالکین و متقاضیان تخمینی از ارزش واقعی ملک داشته باشند تا حول آن بتوانند به مذاکره بپردازند. خبر خوب این است که سامانه کیلید تمام این فرآیند را انجام می‌دهد.

سامانه هوشمند کیلید تمام فعالیت‌های مسکنی خود را توسط هوش مصنوعی انجام می‌دهد و همین دلیلی است تا بتوان آن را به‌عنوان سامانه پیشرو در امر توسعه تکنولوژی در بازار مسکن برشمرد. هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تعادل قیمتی در بازار مسکن را آسان کرده و به‌صورت کاملاً هوشمند، تخمین واقعی قیمت املاک را به راحت‌ترین شکل که وارد کردن کد پستی 10 رقمی ملک است ارائه می‌دهد.

این ابزار به دلیل خطای بسیار پایین در بین سامانه‌های مشابه در سایر کشورهای توسعه‌یافته مثال‌زدنی شده است و به‌عنوان الگویی برای ضریب خطای پایین در تخمین قیمت از آن یاد می‌شود. گفتنی است این ابزار تمام مؤلفه‌هایی که نیروی انسانی برای ارزیابی قیمت یک‌خانه لحاظ می‌کند را در نظر می‌گیرد و به همان نسبت، تخمین قیمت خود را ارائه می‌دهد. این مؤلفه‌ها شامل مکان ملک، متراژ، نوع ساخت، سال ساخت و میانگین قیمت منطقه و آخرین قیمت معامله شده در همان ساختمان یا مجاورت ملک می‌شود.

لازم به ذکر است کیلید این اطلاعات را از سامانه‌هایی همچون سامانه اطلاعات بازار املاک (سابا) و منابع دیگری که دسترسی به آنها برای عموم آزاد است، استخراج می‌کند و به‌وسیله هوش مصنوعی آن اطلاعات را پردازش، طبقه‌بندی و در قالب ابزارهای مختلف که یکی از آنها تخمین قیمت است ارائه می‌دهد.

همان‌طور که ذکر شد، این ابزار یکی از ارزش افزوده‌هایی است که کیلید برای بازار مسکن به همراه داشته و می‌توان گفت، کیلید از ابتدا تا انتهای نیازهای مسکنی را رفع می‌کند که یکی از مهم‌ترین آنها جستجو سریع و هدفمند برای رسیدن به خانه مورد نظر متقاضی است. کیلید برای این امر راه‌های متفاوتی در نظر گرفته است که یکی از سریع‌ترین آنها اعمال فیلتر جستجو است که با مشخص کردن بازه قیمتی، متراژ، مکان ملک و ... گستره جستجو کوچک‌تر می‌شود.

اما کیلید به‌واسطه استفاده از هوش مصنوعی در فعالیت‌های خود، وجوه تمایزی نسبت به سایر رقبایش دارد. یکی از این وجوه تمایز، یا همان جستجو از روی دوربین گوشی همراه است. (AR) جستجو از روی نقشه با مشخص کردن محدوده دلخواه، نقشه حرارتی و سیستم

AR این امکان را فراهم کرده تا بتوان به‌راحتی از روی دوربین گوشی همراه تمام ملک‌هایی که در شعاع 500 متری دوربین قرار دارد به نمایش گذاشته شود.

اما اینها تمام وجوه تمایز کیلید نیست و این مجموعه هدفی فراتر از این مباحث دارد و آن‌هم کمک به افزایش آگاهی ملکی مردم است. این امر را کیلید در بخش اطلاعات بازار مسکن دیده است و امکانی فراهم کرده تا بتوان اطلاعاتی از قبیل نوسانات قیمت و تعداد معاملات را در مناطق مختلف، در بازه‌های زمانی دلخواه کاربر به‌شکل نمودار ارائه دهد.

گفتنی است کیلید به‌تازگی توانسته ارزش افزوده دیگری به این بازار اضافه کند و آن‌هم انتخاب مشاور املاک مصلح است. این مهم یکی از بزرگ‌ترین دغدغه کاربران به شمار می‌رفت که چگونه به مشاور املاکی که فایل‌ها را در اختیار دارد، اعتماد کنیم که از نظر قیمت و سرعت در خریدوفروش بتواند نیاز ما را به بهترین شکل رفع کند.کیلید برای این مهم نیز هوش مصنوعی را به کار گرفته و 4 مشاور املاکی که در محدوده ملک مورد نظر است و بازه فعالیت آن از نظر متراژ و قیمت با ملک مورد نظر مطابقت دارد را به کاربر معرفی می‌کند. این امر را هوش مصنوعی کیلید، با استخراج اطلاعات معاملاتی که این مشاوران درگذشته داشته‌اند و تطبیق آن با فایل مورد نظر ممکن می‌سازد.

ازاین‌رو کیلید سرعت و دقت معامله را دوچندان کرده و کیفیت و دقت انجام هرگونه خریدوفروش یا اجاره را افزایش داده است. از سوی دیگر کیلید در بخشی با عنوان کیلیدمگ (KiliDmag) تمام اطلاعات مسکنی و بخش‌های مرتبط با آن را در قالب محتواهای کاربردی تولید و به انتشار می‌رساند.

در نتیجه می‌توان کیلید را منبعی برای افزایش اطلاعات کاربردی مسکنی برشمرد و از آن به‌عنوان مرجعی برای رفع نیازهای ملکی بهره برد. به زبان ساده، متقاضی خرید آپارتمان در استاد معین یا حتی اجاره آپارتمان در استاد معین می‌تواند از ابتدا تا انتهای پروسه خرید یا اجاره هوشمندانه را توسط کیلید انجام دهد و از این پروسه لذت ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GEEEEK
    GEEEEK | ۷ بهمن ۱۳۹۸

    کیلیدی؟ نویسنده گرامی کیلیدی؟

مطالب پیشنهادی