ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آیا تبلیغات آنلاین بر سئو موثر است؟

نقش تبلیغات آنلاین در موفقیت کسب و کارهای امروزی را نمی‌توان نادیده گرفت. با اینکه سئو روشی ماندگار، اصولی، اثربخش و مقرون‌به‌صرفه است، ولی نمی‌توان نقش تبلیغات را نیز نادیده گرفت. حالا سوال مهم اینجاست ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نقش تبلیغات آنلاین در موفقیت کسب و کارهای امروزی را نمی‌توان نادیده گرفت. با اینکه سئو روشی ماندگار، اصولی، اثربخش و مقرون‌به‌صرفه است، ولی نمی‌توان نقش تبلیغات را نیز نادیده گرفت. حالا سوال مهم اینجاست که آیا تبلیغات آنلاین بر سئو موثر است؟

برخی از افراد و مجموعه‌هایی که در حوزه خدمات سئو و بهینه سازی سایت فعالیت می‌کنند، بیشترین تمرکز خود را روی تبلیغات دیجیتال و سیستم‌هایی چون گوگل ادوردز می‌گذارند، در صورتی که این تمام ماجرا نیست. اما سوال مهمی که برای خیلی‌ها وجود دارد این است که آیا تبلیغات آنلاین بر سئو سایت تاثیری دارد یا خیر.

سئو سایت به صورت کلی شامل دو بخش سئو داخلی (on-page) و سئو خارجی (off-page) می‌شود. سئو داخلی نیز شامل دو قسمت سئو محتوایی و سئو فنی (تکنیکال) است. در واقع بخش محتوایی به موارد مختلف تولید محتوای باکیفیت، لینک‌سازی درست، استفاده از هدینگ‌ها و.. و موارد فنی شامل بهبود سرعت، نقشه سایت، داده‌های ساختار یافته، تگ‌ها و... است.

از سوی دیگر ترافیک ورودی هر سایتی می‌تواند از سه راه زیر باشد:

1. مستقیم یا دایرکت: کاربران به صورت مستقیم با وارد کردن آدرس وارد سایت مورد نظر می‌شوند.

2. ارگانیک: کاربران از طریق موتورهای جستجو شما را پیدا کرده و وارد سایت می‌شوند.

3. ریفرال: در این حالت کاربران از طریق لینک‌های تبلیغاتی و بک‌لینک‌ها به سمت سایت شما ارجاع داده می‌شوند.

ممکن است برای هر کدام از این مبادی ورودی، از روش‌های رایگان یا پولی استفاده کنید. به عنوان مثال خدمات سئو و بهینه سازی سایت کمک می‌کند تا بتوانید نتایج بهتری در رتبه‌های گوگل داشته باشید و ترافیک بیشتری سمت شما هدایت شود.

اما می‌توانید از تبلیغات دیجیتال نظیر گوگل ادوردز نیز استفاده کنید تا روی کلمات کلیدی مشخص، در بالاترین نتایج جستجوی گوگل نشان داده شوید. به همین دلیل می‌بینیم که تبلیغات آنلاین روی سئو تاثیر غیر مستقیم دارد. چراکه می‌تواند ورودی شما را بیشتر کند، گرچه این ورودی ارگانیک نیست و در واقع پولی حساب می‌شود.

اما ممکن است شما تبلیغات آنلاین خود را در سایت‌های پرمخاطب انجام دهید یا از سرویس‌های مختلفی چون تبلیغات کلیکی، متنی، همسان، درون اپلیکیشنی و... که توسط شرکت‌های متفاوت ارائه می‌شود استفاده کنید. به عنوان مثال یکتانت یکی از برترین ارائه‌کنندگان انواع تبلیغات دیجیتال در ایران است.

اما فقط تبلیغات آنلاین نیست که می‌توانید روی سئو و بهینه سازی سایت شما تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بگذارد. باید به کمک ابزارهای تحلیل سایت، مشکلات موجود را بررسی و برطرف کنید، چراکه حتی اگر بتوانید ورودی خوب و سرنخ‌های باکیفیتی جذب کنید، ولی اگر مشکلات مختلفی چون کندی سرعت، ناسازگاری با نسخه موبایل و... داشته باشید، قطعا نرخ پرش (Bounce Rate) شما زیاد خواهد بود و کاربران دیگر به شما سر نمی‌زنند.

ابزارهای قدرتمند و رایگانی چون گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول گوگل وجود دارند که در این زمینه به شما کمک می‌کنند. اما یکی از بهترین ابزارهای ایرانی آنالیز سایت که گزارش‌های کامل و دقیقی را براساس الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به شما ارائه می‌کند، جت سئو است که به کمک آن می‌توانید روی سئو سایت خود کار کنید تا بتوانید نتایج بهتری بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی