ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چهارمین فراخوان جذب استارتاپ شتابدهنده نوین‌تک

اطراف خیلی از ما قبرستانی از کارهای رها شده وجود دارد. ایده‌هایی که با اشتیاق شروع شده اما آنطور که باید پیش نرفته‌اند؛ پروژ‌ه های جانبی که انجام شده‌اند اما نتیجه مطلوب را نداده‌اند؛ کدهایی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اطراف خیلی از ما قبرستانی از کارهای رها شده وجود دارد. ایده‌هایی که با اشتیاق شروع شده اما آنطور که باید پیش نرفته‌اند؛ پروژ‌ه های جانبی که انجام شده‌اند اما نتیجه مطلوب را نداده‌اند؛ کدهایی که نوشته شده‌اند اما معلوم نیست که بعد آن باید چه اتفاقی بیفتد. همچنین در طول پیشبرد کارمان با جزئیات متعددی روبرو شده‌ایم که به آن فکر نمی‌کردیم، جزئیاتی که بعضا غیر قابل حل به نظر می‌رسند. شاید اکثر ما معنی شعر «که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها» را به این شکل درک کرده باشیم.

می‌گویند راه‌اندازی کسب و کار به خصوص از نوع دیجیتال آن، در هیچ زمانی در طول تاریخ به این اندازه آسان نبوده و این جمله تا حد زیادی درست است. زیرساخت‌های فراوان و ارزان قیمت، فراگیر شدن کلمه و فرهنگ کارآفرینی، فضای کار اشتراکی نسبتا به صرفه و وجود افرادی که برای سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌ها، حداقل مشتاق به نظر می‌رسند.

اما تیم‌های بی‌شماری از افراد تشکیل شده که در همین فضای به ظاهر آسان، جزئیاتی گریبان گیرشان شده که شاید فکرش را نمی‌کرده‌اند. رفتار پیش‌بینی نشده مشتری، مسائل حقوقی پیچیده، شرایط اقتصادی، دره مرگ و تمام شدن پول استارتاپ، توقعات مبهم سرمایه‌گذاران، دعواهای درون‌تیمی، ابهامات و در نتیجه استرس کار، از جمله این جزئیات هستند. راه‌اندازی کسب و کار شاید از هر زمانی آسان‌تر باشد اما همچنان سخت و پرخطر است.

خطر بالای شروع یک کسب و کار نوآورانه باعث شد تا در دنیا، سرمایه‌گذاران خطرپذیر ایجاد شوند. آنها نه تنها بخشی از خطر مالی ایجاد کسب و کار را به عهده می‌گیرند، بلکه با امکاناتی که در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهند، هزینه راه‌اندازی را بیش از پیش کاهش می‌دهند و با راهنمایی و اتصال تیم به شبکه خود مسیر را سریع‌تر، راحت‌تر و واضح‌تر می‌کنند.

اما هر کدام از سرمایه‌گذاران در مرحله متفاوتی حاضر به همکاری با یک کسب و کار هستند و توقع‌های متفاوتی از تیمی که می‌خواهند روی آن سرمایه‌گذاری کنند دارند. شتابدهنده‌ جزو اولین این سرمایه‌گذاران است و یک فرد یا تیم علاقمند به ایجاد کسب و کار می‌تواند به آن مراجعه کند.

شتابدهنده نوین‌تک در سال 96 به عنوان شرکت زیرمجموعه و بازوی نوآوری گروه مالی بانک اقتصاد نوین شروع به کار کرده است. ماموریت اولیه ما توانمندسازی اکوسیستم استارتاپی کشور و کاهش نرخ شکست استارتاپ‌ها از طریق گسترش آگاهی‌های لازم برای علاقمندان نوآوری و ایجاد کسب و کار و البته کمک در جذب سرمایه و حمایت‌های لازم برای پیشبرد کارشان است. تا کنون از طریق رویدادهای مختلف (9 رویداد استارتاپی) و مشاوره‌های رایگان به صدها نفر کمک کرده‌ایم که از  بین آنها تاکنون 23 تیم در حوزه‌های متفاوت وارد برنامه شتابدهی نوین‌تک شده‌اند.

ما در برنامه شتابدهی نوین‌تک سعی داریم تا جای ممکن به عموم نیازهای اولیه راه‌اندازی کسب و کار پاسخ دهیم. آموزش در راستای واضح شدن فضا و مسیر، برگزاری جلسات هفتگی منظم در جهت ایجاد اطمینان از درستی حرکت تیم‌ها، ایجاد شبکه‌ای برای اتصال تیم‌ها به افراد و سازمان‌هایی که به آنها نیاز دارند و در نهایت اتصال تیم‌ها به سرمایه‌گذار مناسب و کمک در جنبه‌های مختلف فرآیند جذب سرمایه از خدمات پایه برنامه شتابدهی است. در کنار آن، سرمایه اولیه 60 میلیون تومانی برای بقای تیم تا جذب سرمایه بعدی و همچنین فضای کار اشتراکی برای کاهش هزینه‌های تیم و البته ایجاد هم‌افزایی بین تیم‌ها، از دیگر امکاناتی است که تیم می‌تواند درخواست دهد.

برای بهره‌مندی حداکثری تیم‌ها از خدمات ما، ورود به برنامه شتابدهی نوین‌تک نیازمند پیش‌نیازهای زیر است

(1) فرد یا تیمی که بتواند کارهای اساسی کسب و کار را تا زمان جذب سرمایه بعدی پیش ببرد

(2) ارزش پیشنهادی که بر مبنای مطالعه مشتری و شناخت بازار ایجاد شده

(3) محصولی که هم اکنون وارد بازار شده یا به زودی آماده ورود به بازار می‌شود. البته اگر هنوز به این مرحله نرسیده‌اید باز هم مشکلی نیست. اگر تنها شرط اول را با خود داشته باشید در رسیدن به دو مورد بعدی نیز به شما در قالب پیش‌شتابدهی کمک خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با نوین تک و ارسال درخواست پذیرش می‌توانید به www.novin.tech مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی