ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه خودروی خود را مطمئن بفروشید؟

با بالا رفتن قیمت خودروهای صفر، بازار خرید و فروش خودروی کارکرده هرروز داغ‌تر می‌شود و گاهی این داغ‌تر شدن، فروش فوری و مطمئن خودرو را سخت‌تر می‌کند. پیش‌تر زیاد می‌دیدیم که مالکان با نصب ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با بالا رفتن قیمت خودروهای صفر، بازار خرید و فروش خودروی کارکرده هرروز داغ‌تر می‌شود و گاهی این داغ‌تر شدن، فروش فوری و مطمئن خودرو را سخت‌تر می‌کند. پیش‌تر زیاد می‌دیدیم که مالکان با نصب یک اعلامیه فروش بر روی شیشه‌های خودرو، توجه خریداران و متقاضیان را به ماشین خود جلب می‌کردند. اما امروزه، با بزرگ‌تر شدن و پرجمعیت‌تر شدن شهرها و به دنبال آن افزایش تعداد ماشین‌ها و ترافیک‌های شهری امکان دیده شدن این اعلامیه‌ها توسط افراد مختلف کاهش یافته است و این روش چندان برای فروش فوری خودرو مناسب نیست. بنابراین باید به دنبال راهی جدید بود برای مواقعی که نیاز به فروش فوری خودرو وجود دارد. مواقعی که هرگونه تعلل و دیرکرد ممکن است منجر به ضرری بزرگ و جبران‌ناپذیر برای فروشنده شود.

روش‌های فروش خودروی کارکرده

بازارهایی در کلان‌شهرها به خصوص تهران وجود دارند که به خرید و فروش خودروی کارکرده معروف هستند. این بازارها که مکان‌های ثابتی دارند در زمان‌های مختلفی از ماه یا هفته تشکیل می‌شوند و در آن‌ها خریداران و فروشندگان به خرید و عرضه خودروها می‌پردازند. اما مشکل این بازارها، شلوغی آن‌ها و ایجاد سردرگمی برای خریدار و فروشنده است. همچنین حضور و فعالیت دلال‌ها در این مکان‌ها بسیار زیاد است. این دلال‌ها اجازه کارشناسی دقیق مناسب خودرو را نداده و با نگاهی اجمالی و سطحی خودرو را قیمت‌گذاری می‌کنند. سپس فروشنده را با تجمع‌های ساختگی، گیج و خودروی او را با قیمتی غیرواقعی و نامناسب معامله می‌کنند. موارد بسیاری از نارضایتی فروشنده‌ها در این بازارها مشاهده می‌شود.

همچنین به دلیل فعالیت این بازارها در زمان‌ها و مکان‌های مشخص، گاهی فروشنده باید وقت و مدت زمان زیادی را صرف فروش خودروی خود کند و نمی‌تواند به هدف فروش فوری و مطمئن خودروی خود دست یابد. گاهی فروشنده‌ها خودرو را به شخصی در میان دوستان و آشنایان خود می‌فروشند. در این مواقع ممکن است شخص به دلیل تعارفات معمول بین ایرانی‌ها مخصوص در میان دوستان و آشنایان، مجبور به فروش خودروی خود زیر قیمت واقعی و کارشناسی شود. شاید این روش مطمئن و فوری باشد، اما در نهایت پولی که باید به فروشنده نمی‌رسد و او را از معامله راضی نخواهد کرد. اما روشی که این سال‌ها برای فروش خودرو بسیار مرسوم شده و البته زمان و مکان هم نمی‌شناسد، انتشار آگهی خودرو در یکی از سایت‌های فروش اتومبیل دست دوم است. این روش برای خریداران نیز اولین راه پیدا کردن ماشین دلخواه‌شان است. آگهی کردن خودرو در این سایت‌ها، امکان در معرض دید همه خریداران قرار گرفتن را، فراهم می‌کند. چرا که خریداران در آرامش و به دور از هیجان به بررسی تمامی موارد دلخواه‌شان می‌پردازند و در نهایت انتخاب خود را انجام می‌دهند.

سریع‌ترین راه فروش خودرو

گاهی در این سایت‌ها بخشی به عنوان فروش سفارشی منظور می‌شود که در این روش خودرو به صورت اختصاصی کارشناسی و قیمت‌گذاری می‌شود. همچنین خریدارانی که خودروی مورد نظر برای آن‌ها مناسب است توسط کارشناسان پیدا شده و مذاکره با آن‌ها صورت می‌گیرد. طی این مذاکرات بهترین خریدار با بهترین قیمت فروش پیدا شده و به فروشنده معرفی می‌شود. حتی تنظیم قولنامه نیز توسط کارشناسان حقوقی آن‌ها صورت می‌گیرد تا از هرگونه ضرر احتمالی فروشنده جلوگیری شود. این روش تقریبا بهترین، مطمئن‌ترین و سریع‌ترین راه فروش خودرو است که بدون نیاز به پاسخ‌گویی‌های مداوم فروشنده به خریداران متعدد و نگرانی از دخالت دلالان و کلاه‌برداران انجام می‌شود. همچنین این روزها که کرونا باعث شده تا همه سعی کنند از برخوردهای اجتماعی غیر ضروری اجتناب کنند این روش ایمن‌ترین و سالم‌ترین راه فروش خودرو به نظر می‌رسد. بخصوص که بعضا این سایت‌ها پروتکل‌های مخصوصی را برای رعایت تمام نکات بهداشتی هنگام کارشناسی خودرو در نظر گرفته‌اند و کارشناسان آن‌ها موظف به انجام گام‌به‌گام آن‌ها هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی