ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

در برآورد هزینه ثبت برند متخصص شوید

امروزه بسیاری از افراد جهت کسب اعتبار بیشتر و جذب مشتری، نسبت به ثبت برند برای محصولات و خدمات خود اقدام می کنند. در این رابطه تعداد زیادی از افراد نسبت به هزینه ثبت برند ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه بسیاری از افراد جهت کسب اعتبار بیشتر و جذب مشتری، نسبت به ثبت برند برای محصولات و خدمات خود اقدام می کنند. در این رابطه تعداد زیادی از افراد نسبت به هزینه ثبت برند اطلاعات زیادی ندارند. به همین دلیل ممکن است که در طول ثبت برند با کمبود بودجه مواجه شوند.

آیا شما نیز می خواهید برند ثبت کنید؟ آیا نسبت به هزینه های ثبت برند آگاهی دارید؟ آیا بودجه کافی را برای ثبت علامت تجاری مورد نظر خود فراهم کرده اید؟ آیا می خواهید هزینه های ثبت برند را برآورد کنید؟ بنابراین در ادامه با ما همراه باشید که اطلاعات کافی را نسبت به هزینه های ثبت علامت تجاری به دست آورید و به راحتی مبالغ پرداختی برای این امر را برآورد کنید.

هزینه ثبت برند شامل چه مواردی است؟

پیش از اینکه نسبت به برآورد هزینه های ثبت برند اقدام کنید؛ باید بدانید که این هزینه ها موارد بسیاری را شامل می شود. به طوری که علاوه بر هزینه های تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری، باید مبالغ بسیاری را طی مراحل آن پرداخت کنید.

چنان که تهیه کپی از مدارک مورد نیاز برای ثبت برند همچون کپی شناسنامه، کارت ملی، مجوز فعالیت، کارت بازرگانی و غیره، هزینه هایی را در برمی گیرد. همچنین برای ارائه نمونه از برند مورد نظر نیز باید هزینه هایی را پرداخت کنید که این نمونه ها در اختیار شما قرار گیرد.

پس از پرداخت هزینه ثبت برند برای تهیه مدارک آن، باید نسبت به پرداخت مبالغی در طول مراحل این کار اقدام کنید. از جمله هزینه هایی که باید در طول مراحل ثبت علامت تجاری پرداخت شود؛ باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هزینه طراحی برند مورد نظر متناسب با ویژگی های محصول و مطابق با قوانین کشوری و بین المللی ثبت برند؛
  • هزینه استعلام از علامت تجاری مورد نظر جهت تشخیص انحصار برند به محصولات شما؛
  • هزینه تهیه اظهارنامه؛
  • هزینه پرینت برگه سامانه مالکیت معنوی؛
  • هزینه تشکیل پرونده فیزیکی در ادامه مالکیت معنوی؛
  • هزینه چاپ آگهی در روزنامه های رسمی اول و دوم؛
  • هزینه حق الثبت؛
  • و بسیاری موارد دیگر.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه باید این هزینه ها را برآورد کنید؛ بنابراین در ادامه با ما همراه باشید که عوامل تاثیرگذار در برآورد هزینه ثبت برند را برای شما ذکر کنیم.

عوامل تاثیرگذار در برآورد هزینه ثبت برند کدام اند؟

جهت اینکه در برآورد هزینه های ثبت برند متخصص شوید و به درستی این مبالغ را تعیین کنید؛ باید به نکات و عوامل بسیاری در این رابطه توجه داشته باشید. بنابراین در این قسمت به دو مورد از مهم ترین عوامل موثر در برآورد هزینه های ثبت علامت تجاری اشاره می کنیم.

تفاوت هزینه ثبت برند حقیقی و حقوقی

همانطور که می دانید؛ امکان ثبت علامت تجاری برای افراد حقیقی و حقوقی فراهم است؛ اما مدارکی که اشخاص حقوقی باید ارائه دهند؛ نسبت به مدارک اشخاص حقیقی بیشتر خواهد بود. به همین دلیل این امر باعث افزایش هزینه های ثبت برند برای اشخاص حقوقی می شوند. ضمن اینکه در بسیاری از موارد ثبت برند حقوقی را به وکلا می سپارند که هزینه های دیگری را به همراه دارد.

تفاوت هزینه ثبت برند در ایران و برند بین المللی

جهت برآورد هزینه های ثبت برند باید توجه داشته باشید که این هزینه ها در ایران و جهان متفاوت است. از آنجایی که با ثبت برند در ایران تنها در یک کشور اعتبار و شهرت کسب می کنید؛ هزینه های آن نسبت به ثبت برند بین المللی کم تر خواهد بود. در صورتی که اگر بخواهید که برند خود را جهانی کنید؛ باید بودجه بیشتری را برای این امر در نظر بگیرید.

تاثیر نوسانات بازار بر هزینه ثبت برند

امروزه هیچ چیز از نوسانات بازار در امان نیست. به همین دلیل باید بدانید که هرگز نمی توان هزینه ثابتی برای ثبت برند برآورد کرد. زیرا این هزینه ها و مبالغ تحت تاثیر نوسانات بازار کاهش و افزایش پیدا می کنند. بنابراین دقت کنید که گاهی حتی برآورد هزینه ثبت برند هفتگی یا ماهانه خواهد بود و هیچ کس نباید هزینه ثابتی را برای آن در نظر بگیرد.

هزینه های مازاد ثبت برند

علاوه بر تمام آنچه که تا اینجا گفته شد؛ باید بدانید که ثبت برند هزینه های دیگری نیز برای شما به همراه خواهد داشت. به طور مثال اگر برند خود را به صورت حضوری به ثبت برسانید، باید جهت رفت و آمد به اداره مالکیت معنوی و دفاتر اسناد، مبالغی را پرداخت کنید.

و اگر دانش و اطلاعات کافی در رابطه با ثبت علامت تجاری نداشته باشید؛ گاهی اوقات ممکن است که با بروز خطا مجبور به پرداخت هزینه های مازاد و دوبرابر شوید.

هزینه ثبت برند را با راهنمایی های مشاوران ثبت فردا کاهش دهید

پس از اینکه با چگونگی هزینه ثبت برند آشنا شدید؛ اگر به دنبال کاهش این هزینه ها هستید؛ به شما پیشنهاد می دهیم که ثبت علامت تجاری خود را به وکلای ثبت فردا بسپارید. زیرا این افراد با دانش و اطلاعات کافی به بهترین شکل و در کم ترین زمان برند شما را به ثبت می رسانند.

به طوری که از نوسانات قیمت ها در امان خواهید بود و هزینه کم تری را برای برند خود پرداخت می کنید. ضمن اینکه با توجه به قابلیت دریافت راهنمایی های آنلاین هزینه های رفت و آمد به اداره مالکیت معنوی کاهش پیدا می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی