ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

شاتل اولین شرکت خصوصی ارایه‌کننده سرویس اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری در تهران

اینترنت پرسرعت ثابت یکی از پرطرفدارترین راهکارهای دسترسی به اینترنت به ویژه برای کاربران خانگی است. پایدار بودن، مقرون به صرفه بودن، قابلیت اشتراک بین تمام کاربران حاضر در یک محل و دسترس پذیری آسان ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اینترنت پرسرعت ثابت یکی از پرطرفدارترین راهکارهای دسترسی به اینترنت به ویژه برای کاربران خانگی است. پایدار بودن، مقرون به صرفه بودن، قابلیت اشتراک بین تمام کاربران حاضر در یک محل و دسترس پذیری آسان از جمله ویژگی‌هایی‌ست که موجب محبوبیت اینترنت پرسرعت ثابت در بین کاربران می‌شود. اما مدت‌هاست که ارایه‌ی این سرویس روی خطوط فیبر نوری با محدودیت‌هایی روبه‌روست و کاربران این خطوط فرصت انتخاب سرویسی مناسب و منطبق بر نیاز و درخواست خود را از دست داده‌اند.

اما چرا ارایه سرویس  DSL روی خطوط فیبر نوری  تا امروز برای شاتل امکان پذیر نبود؟ برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید انواع خطوط تلفن موجود در بستر مخابراتی ایران را بشناسیم.

آشنایی با انواع خطوط تلفن در ساختار مخابراتی کشور

ارایه خط تلفن ثابت معمولا با برقراری ارتباط میان مرکز تلفن و محل دریافت‌کننده انجام می‌شود. اما در بعضی از مواقع این ارتباط نه به صورت مستقیم که با توزیع از طریق یک کافو مخابراتی انجام می‌شود. کافوها جعبه‌ّهای فلزی خاکستری یا سفید رنگی هستند که در کوچه‌ها و خیابان‌ها نصب می‌شوند و از تعداد زیادی ترمینال و تجهیزات مخابراتی تشکیل شده‌اند. خطوط تلفن از مرکز مخابراتی به این کافوها می‌آیند و از آن‌جا به محل مشتری می‌روند. خطوط تلفن غالبا در سه دسته‌بندی مختلف ارایه می‌شوند. البته ممکن است انواع دیگری از خطوط تلفن نیز در زیرساخت‌های مخابراتی کشور وجود داشته باشد، اما این سه دسته‌بندی رایج‌ترین خطوط تلفن در شبکه‌ی زیرساخت تلفن شهری را تشکیل می‌دهند:

سیم مسی: که قدیمی‌ترین شیوه‌ی توزیع خطوط تلفن است که از مرکز مخابرات تا محل مشترک به وسیله سیم مسی متصل می شود.

فیبر نوری: فناوری جدیدی که بستر انتقال صدا و داده را از مرکز مخابرات با استفاده از فیبر نوری به کافو منتقل می‌کند و پس از آن بعد از اتصال به تجهیزات مربوطه، خط تلفن به کمک سیم مسی بین درخواست‌کنندگان ساکن در یک منطقه توزیع می‌شود.

PCM: یک سیم مسی که از مرکز تلفن تا کافو و از کافو تا ورودی ساختمان به عنوان یک خط منتقل و در ورودی ساختمان تعداد بیشتری خط تلفن از آن منشعب می‌شود.

چرا ارایه سرویس اینترنت پرسرعت روی خطوط فیبر نوری توسط شرکت‌های خصوصی امکان‌پذیر نبود؟

خطوط تلفن ساخته شده از زوج سیم مسی، قابلیت انتقال ۲۵۶ باند فرکانسی را دارند که فقط از دو باند آن برای انتقال صدا در تلفن شهری استفاده می‌شود. انتقال داده‌ها در سرویس اینترنت پر سرعت به گونه‌ای‌ست که فقط بر بستر زوج سیم مسی و با استفاده از باندهای فرکانسی باقی‌مانده امکان‌پذیر است. یعنی از تجهیزات ارایه کننده اینترنت پرسرعت تا مودم مشترک، بستر ارایه باید کاملا مسی باشد. اتفاقی که در مورد خط‌های فیبرنوری می‌افتاد این بود که در بخشی از مسیر، وجود فیبر موجب قطع شدن کانال ارتباطی و مانع از ارایه سرویس اینترنت روی این خطوط می‌شد. بنابراین تجهیزات ارایه اینترنت باید بعد از خطوط فیبر نوری یعنی در کافو مخابراتی قرار می‌گرفتند. اما شرکت‌های خصوصی ارایه‌کننده اینترنت نمی‌توانستند تجهیزات ارایه‌ سرویس را بعد از فیبر نوری مستقر و ارایه سرویس را از این طریق برای کاربران میسر کنند.

بهترین و مناسب‌ترین سرویس اینترنت ثابت روی خطوط فیبر نوری چیست؟

در حال حاضر برخی از شرکت‌های ارایه کننده‌ی اینترنت ثابت همچون شاتل، برای اولین بار مجوز جدیدی در اختیار دارند که به کمک آن می‌توانند، از تجهیزاتی که بعد از فیبر نوری مستقر شده است، استفاده کنند و از این رو فیبر دیگری مانعی برای ارایه سرویس اینترنت ثابت به مشتریان به شمار نمی‌آید.

ارایه سرویس‌های ADSL و VDSL بر این بستر بهترین پیشنهاد برای اینترنت ثابت خطوط فیبر نوری است که می‌تواند بسیار مورد توجه متقاضیان قرار گیرد.

شاتل نخستین ارایه کننده‌ی خدمات اینترنت ثابت بر بستر فیبر نوری در تهران

شاتل به عنوان نخستین شرکت ارایه کننده‌ی خدمات اینترنت در بخش خصوصی کشور ارایه سرویس‌های اینترنت ثابت بر بستر فیبر نوری را در شهر تهران آغاز کرده است.

متقاضیانی که پیش از این به دلیل فیبر بودن خط تلفن موفق به دریافت سرویس‌های اینترنت پرسرعت ثابت نشده‌اند، از این پس می‌توانند بدون محدودیت برای دریافت سرویس‌های اینترنت ثابت شاتل اقدام کنند.

مهم‌ترین ویژگی های اینترنت پرسرعت ثابت شاتل برای خطوط فیبر نوری

  • بهره‌مندی از خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته شاتل به عنوان شرکتی که طی چندین سال گذشته، دارای بالاترین سطح رضایت کاربران کشور بوده است.
  • بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ی بیشتر
  • با سرعت و کیفیتی تضمین شده
  • راه‌اندازی در کوتاه‌ترین زمان
  • پیشنهادهای استثنایی برای خرید سرویس ویژه مشتریان فیبر نوری
  • امکان دریافت سرویس‌های VDSL در مراکزی که تجهیزات مورد نیاز برای این سرویس‌ها فراهم باشد.

راه‌های دریافت سرویس اینترنت پرسرعت شاتل بر بستر فیبر نوری:

تماس با مرکز تماس سراسری شاتل به شماره ۹۱۰۰۰۰۰۰

مراجعه به وب‌سایت شاتل به نشانی shatel.ir

مراجعه به بخش سفارش‌ آنلاین خدمات

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • soroush_k_1370
    soroush_k_1370 | ۲۹ مهر ۱۳۹۹

    احتمالا سرعت 100 مگابیت، با حجم مطلوب نخجوانی (3 گیگ در ماه) - قیمت: 250 هزار تومان

مطالب پیشنهادی