ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

9 استراتژی تضمینی برای افزایش فروش محصولات شما

بخش مهمی از روند فروش به پیدا کردن افرادی مربوط می شود که به دنبال خرید محصول یا خدمات شما باشند. شاید این امر برای برخی از افراد دشوار باشد، اما اگر هدف شما افزایش ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بخش مهمی از روند فروش به پیدا کردن افرادی مربوط می شود که به دنبال خرید محصول یا خدمات شما باشند. شاید این امر برای برخی از افراد دشوار باشد، اما اگر هدف شما افزایش فروش است، باید به دنبال استراتژی های موثر و کارآمد برای مشتریان هدف خود باشید.

آیا محصول فوق العاده ای دارید، اما از پیدا کردن مشتریان خود عاجز مانده اید؟ بسیار خب، هیچ ایرادی ندارد، در اینجا به استراتژی هایی اشاره می کنیم که در رسیدن به این مهم به شما کمک خواهد کرد.

آیا نمی دانید چگونه به مشتریان تان نزدیک شوید یا با پیام های گمراه کننده در خصوص فروش مواجه هستید؟ ایرادی ندارد، ترفندهای مفید را در اختیارتان قرار خواهم داد.

از استراتژی ها، نکات و تکنیک های زیر استفاده کنید تا به سراغ مشتریان بالقوه بروید که اقدام به خرید محصولات تان خواهند کرد. از طراحی سایت گرفته تا بهینه سازی سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی تا نکات ریزی که در زیر برای شما آورده ایم همگی بر فروش بیشتر شما تاثیر بسزایی خواهند داشت.

افراد به دنبال خرید مزایا هستند

افراد محصول را خریداری نمی کنند، بلکه در واقع نتایجی که در اثر استفاده از آن محصول حادث می شوند را می خرند. یک فهرست از مزایایی که استفاده از محصول یا خدمات شما برای مشتریان به ارمغان می آورد، تهیه کنید.

مشتری خود را به درستی و به روشنی تعریف کنید

فردی که به احتمال فراوان می خواهد محصول تان را بخرد و با دیدن محصول شما بلافاصله دست به این کار می زند، کیست؟ فهرستی از این افراد را تهیه کنید. به عبارتی پرسونای مخاطب خود را ایجاد کنید.

سوالات اختصاصی زیر را بپرسید:

  • این افراد در چه رده سنی قرار دارند؟
  • آیا زن هستند یا مرد؟
  • آیا صاحب فرزند هستند؟
  • میزان درآمد آن ها چطور است؟
  • آیا تحصیل کرده اند؟

 

  • مشکل را به روشنی شناسایی کنید

مشتری با چه مشکلاتی مواجه است و شما می توانید در حل آن مشکل به مشتری کمک کنید؟ اگر مشتری تان را به درستی شناسایی کردید، این افراد به ازای حل مشکل شان، به شما پول می دهند.

  • گاهی اوقات مشکلات روشن و آشکار هستند.
  • گاهی اوقات مشکلات روشن و آشکار نیستند.
  • گاهی اوقات مشکلاتی پیش روی مشتری نیست. اگر مشکلی وجود نداشته باشد، مشتری برای خرید محصول شما، تمایلی به پرداخت پول نخواهد داشت.

مزیت رقابتی برای خود توسعه دهید (ایجاد کنید)

شما مزیت رقابتی تان را تعیین می کنید؛ علتی که برای خرید محصول یا خدمات از نظر مزایا، نتایج یا پیامدهایی که مشتری را قانع می کند تا به خرید محصول یا خدمات شما رو بیاورد؛ این مزایا باید به گونه ای باشند که در اثر استفاده از محصولات یا خدمات رقیب تان، بدست نیایند.

بر روی مزایایی تمرکز کنید که باعث می شود محصول شما یک سر و گردن از سایر محصولات بالاتر باشد.

  1. از سئو، بازاریابی رسانه اجتماعی و محتوا برای مزیت رقابتی استفاده کنید

در مقایسه با گذشته راه های زیادی وجود دارد تا محصولات را به مشتریان عرضه کنید. بهترین روش چیست؟ همه این راهکارها رایگان هستند. می توانید سئو وبسایت خود را شروع کنید، از رسانه های اجتماعی از جمله فیسبوک، توئیتر و بلاگ در راستای مزیت های رقابتی خود کمک بگیرید. از طریق این کانال با مشتریان خود رابطه برقرار کنید و به افراد بیشتری در قیاس با گذشته دسترسی پیدا نمایید.

برخی از مزایای بازاریابی محتوا عبارتند از:

  • دسترسی بیشتر به سرنخ ها
  • کانال های بیشتری برای فروش محصول
  • هزینه های کمتر دستیابی به مشتریان

در تصویر زیر اطلاعاتی را می بینید که در اینترنت تولید شده است. نگاهی به وب سایت های شبکه اجتماعی بیاندازید. آیا اهرم نمودن این مخاطبین وسیع جذاب نیست؟ قطعاً شما از پس این کار بر خواهید آمد!

  1. گاهی اوقات، باید برای فروش تماس های پی در پی با مشتریان بگیرید

چشم انداز این کار سخت و طاقت فرساست. اگر این کار را به صورت حضوری یا تلفنی انجام می دهید، باید مشتریان بالقوه را به وجد بیاورید. به خصوص اگر محصول جدیدی دارید، از طریق تماس با مشتریان باید تمایل و اشتیاق در آن ها ایجاد کنید.

وقتی فروش را شروع کردید، از روش 100 تماس استفاده کنید

اولین باری که می خواستم بر ترس عدم پذیرش غلبه کنم، از این روش استفاده کردم. در سریع ترین زمان ممکن به 100 مشتری دسترسی پیدا کنید. در واقع نیازی نیست به نتایج فروش اهمیتی بدهید، فقط با افراد تماس بگیرید. این کار کمک می کند که هنگام فروش محصول دیگر ترسی نداشته باشید.

قیمت صحیح را انتخاب کنید

برای تعیین قیمت صحیح، رقیبان تان را بررسی کنید. اگر محصول گران قیمت دارید، پس آماده ارائه کیفیت فوق العاده به مشتریان باشید. ارزش درک شده محصول می تواند قیمت را تعیین کند. اگر می توانید کاری کنید که محصول تان برتر از رقبا به چشم آید، پس می توانید قیمت بالاتری را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت سئو سایت چگونه محاسبه می شود؟

تکنیک های مناسب مذاکره را بیاموزید

مذاکره کنندگان ماهر اغلب نسبت به یافتن راه حل یا توافقی که برای دو طرف رضایت بخش باشد، دغدغه مند هستند.

آن ها به دنبال شرایط برد-برد هستند، طوری که هر دو طرف نسبت به نتایج مذاکره خرسند باشند.

مذاکره کنندگان درجه یک از 3 ویژگی برخوردارند:

  1. سوالاتی می پرسند تا نیاز واقعی شما را دریابند.
  2. صبور هستند.
  3. تا حد زیادی آماده هستند.
  • ارائه های موثر و کارآمد درست کنید

در امر فروش لازم است تا ارائه خلاقانه و دلپذیری برای مشتریان داشته باشید. از ابزار پاورپوینت برای ساخت چنین ارائه ای می توانید استفاده کنید.

 مشتری را برای ادامه زندگی آماده نگه دارید

«اگر یک بار مشتری شوید، همیشه مشتری خواهید ماند».

وقتی یک نفر یک دفعه اقدام به خرید محصول می کند، نباید این پایان رابطه با وی باشد. به دنبال حفظ روابط قدرتمند با مشتری باشید. این کار باعث اعتمادسازی و ارزش افزایی برای محصول می شود.

 چیزهای واقعاً عالی را به صورت رایگان در اختیار مشتریان تان قرار دهید

مشتری ایده آل دوست دارد قبل از خرید یک بار هم که شده محصول یا نمونه ای از محصول را امتحان کند. یک ویدئوی کوتاه درست کنید، بخشی از محتوا را به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار دهید و مشتری را به وجد بیاورید.

 از جزئیات محصول به مشتری بگویید

اگر می خواهید محصول تان را بفروشید، درباره جزئیات به مشتری توضیح دهید. مشتری با شنیدن جزئیات خوشحال می شود و این کار باعث اعتمادسازی خواهد شد. شاید به خاطر همین کار اقدام به خرید محصول کنند.

پیام فروش باید واضح باشد

یک یا چند مزیت از محصول خود را انتخاب کنید و در عنوان فروش به وضوح راجع به آن توضیحی داشته باشید. کاری کنید تا مشتری دقیقاً بداند که خرید محصول یا خدمات شما چه تغییر و تحولی برایش رقم خواهد زد. به طور اختصاصی عمل کنید و وارد نکات اختصاصی شوید. اگر محصول شما از چند مزیت برخوردار است، پیام های فروش برای مشتریان مختلف بسازید تا ارتباط خوبی بین محصول و مشتری ایجاد شود.

شما برای افزایش فروش خود از کدام استراتژی ها استفاده کردید؟ ممنون می شوم اگر نظرتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی