ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

۵ دلیل برای اینکه طرفداران WoW کلاسیک باید بسته گسترش‌دهنده Shadowlands را بازی کنند

تازه‌ترین بسته گسترش‌دهنده بازی World of Warfcraft به نام Shadowlands تا کمتر از یک هفته دیگر عرضه می‌شود. تا پیش از پایان سال جاری میلادی، بازیکنان می‌توانند در سرزمین مردگان دست به ماجراجویی بزنند و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تازه‌ترین بسته گسترش‌دهنده بازی World of Warfcraft به نام Shadowlands تا کمتر از یک هفته دیگر عرضه می‌شود. تا پیش از پایان سال جاری میلادی، بازیکنان می‌توانند در سرزمین مردگان دست به ماجراجویی بزنند و انبوهی از محتویات تازه را تجربه کنند.

Shadowlands هشتمین بسته گسترش‌دهنده بازی WoW به حساب می‌آید و منصفانه است اگر بگوییم که بازی در این مسیر برخی از بازیکنان خود را از دست داده است. طی سالیان متمادی، بازی بلیزارد تغییرات زیادی به خود دیده و بسیاری از نخستین بازیکنان آن اکنون احساس می‌کنند که World of Warcraft با آنچه ۱۰ یا ۱۵ سال پیش بود تفاوت فراوان دارد.

هر زمان که یک بسته گسترش‌دهنده جدید منتشر می‌شود، طرفداران بازی کنونی وعده می‌دهند که زمان بازگشت بازیکنان قدیمی فرا رسیده و بسته جدید، بسیاری از عناصری که مورد پسند آن‌ها نبوده را کنار می‌گذارد. اما این بار به نظر می‌رسد که این وعده واقعا حقیقت داشته باشد.

Shadowlands قرار است یک بسته گسترش‌دهنده بسیار جاه‌طلبانه باشد و بیشترین تغییرات را از زمان عرضه بسته Cataclysm با خود به همراه خواهد آورد. اما آیا شاهد بازگشت بازیکنان قدیمی خواهیم بود؟ آیا زمانش رسیده که گرد و خاک اکانت‌تان را پاک کنید و مجددا در WoW لاگین کنید؟ بیایید ببینیم ماجرا از چه قرار است.

سیستم کاوننت (Covenant System)

هر منطقه در Shadolands تحت تسلط یکی از چهار گروهی خواهد بود که در این جهان Covenant نامیده می‌شوند. این چهار گروه Night Fae ،Venthyr ،Necrolord و Kyrian نام دارند. بازیکنان در ماجراجویی خود از هرکدام از این مناطق عبور کرده و ضمن آشنایی با کاوننت‌ها، به لول ۶۰ دست پیدا می‌کنند. هر کاوننت، ارمغان‌هایی منحصر به فرد برای بازیکنان خواهد داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به یک قابلیت مخصوص هر کاوننت، یک قابلیت حرکتی و ترنسماگ‌های منحصر به فرد (برای تغییر ظاهر آیتم‌ها) اشاره کرد.

بعد از رسیدن به بالاترین لول، قادر به انتخاب یکی از کاوننت‌ها و پیوستن به آن خواهید بود. این احتمالا بزرگ‌ترین انتخابی باشد که شرکت بلیزارد در اختیار بازیکنان WoW مدرن قرار داده است. طی سال‌های اخیر WoW بسیار انعطاف‌پذیرتر از قبل شده و تصمیماتی که پیش روی گیمرها قرار می‌گیرد وزن بسیار کمتری دارند. در واقع این تصمیمات هیچوقت به صورت کامل نهایی نمی‌شوند. به این ترتیب، تغییر کاونتت غیرممکن نخواهد بود، اما روندی پیچیده و زمان‌بر تلقی خواهد شد.

مناطق بازی مسحورکننده‌اند

WoW همواره استایل هنری زیبا و مخصوص به خود را داشته است. درحالی که WoW کلاسیک به خاطر استایل خاصش هنوز هم قابل قبول به نظر می‌رسد، اما باید اعتراف کرد که گرافیک بازی گاهی از اوقات حسابی تاریخ‌گذشته به چشم می‌آید. در Shadowlands قرار است شاهد شش منطقه جدید باشیم: Oirbos ،Bastion ،Maldraxxus ،Ardenweald ،Revendreth و The Maw. هر منطقه با ظرافت خاصی طراحی شده و شکل و شمایل خاص خود را دارد. به این ترتیب، هم سری به مناطق بسیار وحشتناک خواهید زد، هم مناطق بسیار خوش رنگ و لعاب و هم مناطق صلح‌آمیز.

تغییر سیستم لول‌آپ

یکی از بزرگ‌ترین انتقادات وارده به WoW مدرن، بی‌شمار لول‌هایی است که پیش روی بازیکنان جدید می‌گذارد و باعث می‌شود از تجربه بازی دلسرد شوند. بازیکنان تازه‌وارد باید تا لول ۱۲۰ به تجربه محتویاتی عمدتا تاریخ‌گذشته بپردازند که کاری بسیار خسته‌کننده به حساب می‌آید. در واقع مشکل اینست که بازیکنان مشغول تجربه خطوط داستانی‌ای می‌شوند که مدت‌ها پیش پرونده‌شان بسته شده. تمام این پروسه لول‌آپ شدن بسیار جدا افتاده از محتویات اند گیم به نظر می‌رسند و جای تعجب ندارد که خدمات بوست کردن لول WoW این روزها به محبوبیت رسیده‌اند.

در بسته گسترش‌دهنده Shadowlands، آخرین لول ۶۰ خواهد بود، درست مانند ورلد آو وارکرفت وانیلا. بسته به لول کنونی‌تان در بازی، لولی جدید در Shadowlands برایتان تنظیم می‌شود. برای مثال اگر لول ۱۲۰ باشید، لول‌تان به ۵۰ کاهش می‌یابد و در مناطق Shadowlands قادر به تجربه لول ۵۱ الی ۶۰ خواهید بود. رسیدن از لول ۱ به لول ۵۰ نیز کاری چندان زمان‌بر برای بازیکنان تازه‌وارد نخواهد بود. پروسه لول‌آپ اکنون به گونه‌ای بازسازی شده که سریع‌تر صورت بگیرد و شکلی روان‌تر داشته باشد. بازیکنان می‌تواند لول ۱۰ الی ۵۰ را در تنها یک بسته‌ گسترش‌دهنده سپری کنند یا در مسیر لول‌آپ، به سراغ بسته‌های گسترش‌دهنده مختلف بروند.

کسب طلا

اگر از تجربه داد و ستد در Auction House لذت می‌برید، بنابراین ایده خوبی خواهد بود اگر به محض عرضه به سراغ بسته گسترش‌دهنده Shadowlands بروید. این بسته در زمان عرضه بی‌شمار فرصت برای کسب طلا در اختیارتان قرار می‌دهد. حتی می‌توانید از طریق تبادل با کاربران مورد اعتماد، طلای کنونی را تبدیل به طلای WoW کلاسیک کنید. اگر به چنین کاری علاقه‌مند هستید، سر زدن به کانال دیسکورد WoW Market می‌تواند یک نقطه شروع مناسب باشد. و البته اگر نمی‌خواهید برای کسب طلا گرایند کنید، همواره امکان خرید طلای WoW و طلای WoW کلاسیک به صورت آنلاین وجود دارد.

افزون بر این، با به‌رزورسانی Relic of the Past، آیتم‌های جهان قدیم مانند چرم و پارچه قیمت‌هایی نجومی یافته‌اند. این یعنی هنگام لول‌آپ شدن می‌توانید مقادیر بسیار خوبی از طلا به دست آورید که معمولا کاری غیرممکن تلقی شده است.

فروشندگان تجهیزات PvP

فروشندگان PvP به بازی بازگشته‌اند! در بسته‌های گسترش‌دهنده Battle For Azeroth و Legion، بازیکنان در پایان هر هفته و براساس عملکرد PvP خود، یک آیتم رندوم دریافت می‌کردند. بسیاری از بازیکنان از این سیستم خسته شدند چون احساس می‌کردند کنترل چندانی بر کاراکتر خود ندارند. در Shadowlands اما بازیکنان امتیازهای فتح (Conquest) به دست می‌آورند و قادر به خرید تجهیزات PvP با این امتیازها خواهند بود. البته هنوز باید اندکی منتظر ماند تا جزییات بیشتری درباره چگونگی کارکرد سیستم امتیاز فتح به دست آید. برای مثال می‌دانیم که این امتیازها یک سقف مشخص دارند، اما نمی‌دانیم آن سقف چقدر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی