ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نحوه انتخاب دوربین مدار بسته (هایک ویژن – هایلوک)

دوربین مدار بسته که امروزه یکی از رایج ترین و پر طرفدار ترین سیستم های نظارتی است، ویژگی های منحصر به فرد و البته مهمی دارد که در هنگام انتخاب و خرید آن باید دقت ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دوربین مدار بسته که امروزه یکی از رایج ترین و پر طرفدار ترین سیستم های نظارتی است، ویژگی های منحصر به فرد و البته مهمی دارد که در هنگام انتخاب و خرید آن باید دقت نظر لازم را به خرج دهید. در ادامه با ما همراه شوید تا با آگاهی از راهنمای کامل خرید دوربین مدار بسته، بهترین و مناسب ترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

ویژگی های دوربین مدار بسته

یک دوربین مداربسته خوب باید ویژگی های متعددی را در بر بگیرد، اما مهمترین آن ها به شرح زیر است:

کیفیت و میزان رزولوشن

پیش از خرید دوربین مدار بسته، باید بدانید محیطی که می خواهید در آن دوربین مدار بسته را نصب کنید، چه محیطی است تا متناسب با آن، کیفیت دوربین خود را برای تشخیص چهره انتخاب کنید. کیفیت و میزان رزولوشن به شما برای هر چه بهتر تشخیص دادن چهره ی افراد کمک می کند. به این نکته توجه کنید که هر چه میزان رزولوشن دوربین مدار بسته ی شما بیشتر شود، به همان اندازه قیمت دوربینی که خریداری می کنید بیشتر می شود. برای این امر می گوییم که محیط خود را در نظر بگیرید، چرا که ممکن است دوربینی با بالا ترین رزولوشن که البته قیمت گزافی نیز دارد برای محیط خود نصب کنید، در حالی که دوربینی با رزولوشن پایین تر برای محیط شما انتخاب بهتری است.

زاویه دید وسیع

می توان گفت لنز دوربین هایی که قابلیت ثبت تصاویر 180 درجه یا 360 درجه را دارند، از بهترین و با کیفیت ترین لنز های دوربین های مدار بسته هستند. این دوربین ها با توجه به زاویه دید وسیع و گسترده ای که دارند، می توانند جایگزین  چهار دوربین آنالوگ، برای پوشش دهی محیط شما شوند و به همین خاطر قیمت بالا تری نسبت به سایر دوربین ها دارند.

نکته قابل توجه و مثبتی که باید در مورد این دوربین ها در نظر بگیرید این است که هزینه و نگهداری یک دوربین به مراتب به صرفه تر از هزینه نگهدار و خرید چندین دوربین است.

تشخیص حرکت

تشخیص حرکت، یکی از جالب ترین ویژگی هایی است که یک دوربین مدار بسته می تواند داشته باشد. برخی از مدل های دورین های مدار بسته این قابلیت را دارند تا با چندین سنسوری که در محل های حساس مثل درب، پنجره و... نصب می شوند، تنها در زمانی شروع به تصویر برداری و ضبط کنند که شی ای شروع به حرکت در مقابل آن سنسور ها کند. با این ویژگی منحصر به فرد دوربین های مدار بسته، حجم تصاویر ضبط شده در هارد به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.

قابلیت کنترل از راه دور

" از خانه، کارخانه خود را ببینید."

این جمله، تبلیغ یکی از شرکت های تولید و توزیع دوربین های مدار بسته بوده که مشوق افراد بیشماری در خرید و نصب دوربین های مدار بسته شده است. با قابلیت کنترول از راه دور دوربین های مدار بسته به واسطه اینترنت یا اپلیکیشن مربوطه، به راحتی می توانید محیط خود را از راه دور، کنترل کنید.

سازگاری با آب و هوای محل نصب

پیش از نصب دوربین مدار بسته باید به این نکته توجه کنید که محیطی که در نظر گرفته اید، در چه آب و هوایی قرار دارد. دوربین های مدار بسته درجه بندی های استاندارد مختلفی دارند که این درجه بندی در میزان مقاومت دستگاه در برابر بارندگی، گرد و خاک و... تاثیر بسزایی دارد.

سیستم میکروفون و ضبط صدا

یک دوربین مدار بسته خوب و ایده آل، دوربین مدار بسته ای است که توانایی ضبط صدا را داشته باشد. این توانایی به شما این امکان را می دهد تا در هنگام سرقت در محل، سارق را راحت تر شناسایی و پیدا کنید.

دید در شب

بیشتر سارقین شب را برای سرقت انتخاب می کنند؛ از این رو دوربین های مدار بسته بیشترین کارایی را در شب دارند. دوربین های مدار بسته دید در شب به واسطه ی ال ای دی های مادون قرمز، نور کافی را برای تصویر برداری دقیق در شب تامین می کنند.

انعطاف پذیری در عملکرد

دوربین های مدار بسته قدیمی، ثابت بوده و تنها از یک محدوده معین و مشخص فیلم برداری می کردند. اما نسل جدیدی از دوربین های مدار بسته وارد بازار شده اند که قابلیت چرخش بصورت عمودی و افقی و حتی زوم بر روی اشیاء را دارند. البته باید بگوییم که برای فضا های کوچک مانند حیاط هایی با ابعاد کم، دوربین های ثابت گزینه ی بسیار مناسبی هستند.

اندازه دوربین

اندازه دوربین یکی دیگر از گزینه هایی است که پیش از خرید دوربین مداربسته باید به آن توجه کنید. برای مثال اگر محیطی که می خواهید دوربین مدار بسته را در آن نصب کنید، محیط بیرونی یک ساختمان اداری است، توصیه می شود از دوربینی با ابعاد بزرگ برای تصویر برداری کمک بگیرید. چرا که این دوربین علاوه بر ثبت تصاویری با کیفیت تر، نظر سارقان احتمالی را به خود جلب می کند که در نهایت باعث دوری آن ها از ساختمان می شود.

لازم به ذکر است که طبق قوانین مرتبط، اگر درون ساختمان دوربین مدار بسته نصب می کنید، افرادی که به طور ثابت در آن محل رفت و آمد دارند را از نصب دوربین، مطلع نمایید.

قیمت دوربین مدار بسته

تمامی مواردی که تا اینجا برای شما باز گو کردیم، بر قیمت دوربین مداربسته انتخابی تان تاثیر مستقیمی دارد. اما توجه نمایید که گران ترین دوربین به معنی بهترین و با کیفیت ترین دوربین مدار بسته تلقی نمی گردد. شما قبل از خرید دوربین مدار بسته می بایستی عواملی چون شرایط محیطی، شرایط آب و هوایی و... را بررسی نمایید تا بتوانید با کم ترین هزینه، بهترین و با کیفیت ترین دوربین را انتخاب و خریداری نمایید.

در پایان

با پیشرفت تکنولوژی و وجود خطرات احتمالی، سیستم های نظارتی و امنیتی، پیشرفت چشمگیری در راه امنیت، داشته اند. یکی از وسایلی که شما را در تامین و حفظ امنیت همیاری می کند، دوربین مدار بسته است. در این مقاله سعی بر این داشته ایم تا با ذکر موارد مهم در انتخاب یک دوربین مدار بسته خوب، بهترین انتخاب را برای تان به ارمغان آوریم . از برندهایی که تنوع زیادی در مشخصات و امکانات میباشد میتوان به برندهای هایکویژن و هایلوک (Hikvision – Hilook) اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی