ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

۳ کاربرد ویژه هوش مصنوعی در عینک

تکنولوژی های تشخیص چهره و هوش مصنوعی در سالهای اخیر به صنعت عینک در جهان وارد شدند و باعث تحولات زیادی در تولید عینک طبی و آفتابی و عدسی های پیشرفته شدند. در این مقاله ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تکنولوژی های تشخیص چهره و هوش مصنوعی در سالهای اخیر به صنعت عینک در جهان وارد شدند و باعث تحولات زیادی در تولید عینک طبی و آفتابی و عدسی های پیشرفته شدند. در این مقاله به بررسی چند تکنولوژی مهم که در ایران هم وجود دارند خواهیم پرداخت.

اپتیک وحدت به عنوان یک مجموعه پیشرو در صنعت عینک کشور یک گزارش کاملا کاربردی و جذاب از چند موضوع را تهیه کرده که می توانید در ادامه این گزارش با آن بیشتر آشنا شوید.در این گزارش قصد بر آن است که شما را با دو تکنولوژی جذاب و جدید و یک سیستم پیشنهاد دهی هوشمند در زمینه عینک آشنا کنیم. ابتدا از یک اپلیکیشن صحبت می کنیم که فروشگاه آنلاین عینک وحدت ارائه داده و راه حلی برای چالش این موضوع است که چه عینکی به صورت من بیشتر می آید؟ و بعد از آن در مورد تکنولوژی عینک های شخصی ساز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی صحبت می کنیم. مجموعه عینک وحدت، بزرگترین فروشگاه آنلاین کشور هست که فقط عینک های طبی و آفتابی اصل ارائه می دهد و احتمالا در این ایام کرونا امکاناتی مثل پرو در محل برای خیلی از افراد جذاب و قابل استفاده باشد. قبل از مطالعه ادامه مقاله پیشنهاد می کنیم که به سایت و اپلیکیشنشون یک سر بزنید.

اپلیکیشن اندروید هوشمند تشخیص فرم صورت

در برنامه عینکولوژی در مورد اینکه چه فرم های صورتی وجود دارد و چه عینک هایی به هر فرم صورت می آید صحبت شده اما این بار عینک وحدت در قالب یک اپلیکیشن هوشمند که با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین صورت شما را اسکن می کند و فرم صورت شما را تشخیص می دهد. همانطور که می دانید فرم های صورت مختلفی وجود دارد و در یک دسته بندی کلی می توان به چند فرم بیضی، مربع، مستطیل، گرد، مثلثی و قلبی شکل اشاره کرد. برخی از افراد سوالشان این هست که فرم صورتشان در کدام دسته قرار می گیرد که با استفاده از اپلیکیشن اندروید اپتیک وحدت به راحتی می‌توانند فرم صورت خودشان را پیدا کنند و از پیشنهادات هوشمندانه آن استفاده کنند.

عینک شخصی ساز با استفاده از پرینت 3 بعدی

برای خیلی از افراد این مطلب وجود دارد که عینک ها از قبل تولید شده اند و شاید یک فرم صورت خاص در نظر تولید کننده برای ساخت و طراحی آن عینک در نظر گرفته شده است. شرکت Materialise با استفاده از تکنولوژی های مختلف و همکاری با شرکت Hoya ژاپن اقدام به ساخت و طراحی یک دستگاه خاص شده اند که صورت شما با استفاده از 4 دوربین به صورت 3 بعدی اسکن می شود. و بعد از بررسی کامل و پر کردن چند پرسشنامه هوشمند عینکی متناسب با ابعاد صورت شما تولید خواهد شد. برای تولید این عینک ها از تکنولوژی پرینت سه بعدی استفاده شده و موادی در آن بکار رفته که کاملا قابل جذب در طبیعت هستند.

این نکته مهم را باید در نظر گرفت که عینک هایی به عنوان نمونه درکنار این دستگاه وجود دارد که شما از بین حدود 50 مدل عینک که هر مدل حداقل در 7 رنگ ارائه می شود می توانید مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که خیلی از این مدل‌ها، مدل‌هایی روشنفکرانه و متفاوت هستند و عینک هایی با زاویه های متفاوت هستند. تمامی عینک ها با عدسی های هویا ساخته و به دست شما می رسد و در روزهای عادی قبل از کرونا حدود 3 هفته زمان می برد. این عینک ها در کشور بلژیک تولید می شوند. اگر دوست دارید که اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید مطالعه این مقاله رو به شما پیشنهاد می کنیم.

نکته جالبتر اینکه سرپرست این پروژه در شرکت متریالایز نیز یک جوان ایرانی است.

سیستم هوشمند پیشنهاد دهی عدسی زایس آلمان

زایس آلمان که همیشه در زمینه تولید انواع عدسی طبی و صنعتی در جهان پیشرو است یک سیستم هوشمند پیشنهاد دهی عدسی مناسب بر اساس نیاز افراد تهیه کرده است که یک فرم آنلاین هوشمند هست. در این تست که شامل 6 سوال می‌شود شما می‌توانید چالش ها و نیازهای خود را در پاسخ به سوال ها بیابید و در انتها سیستم هوشمند زایس به شما بهترین نوع عدسی از مجموعه عدسی های تولید خود را معرفی می‌کند. این پرسشنامه هوشمند را می‌توانید در این لینک که مربوط به نمایندگی فروش زایس در ایران هست پیدا کنید.

انتخاب هوشمندانه عینک

این که چه عینکی به من بیشتر می آید و یا اینکه چه عینکی را انتخاب کنم و اینکه از کجا بفهمم عینکی که می خواهم بخرم اصل هست یا نه سوالاتی است که حق همه ماست که جوابش را بدانیم. این چالش را عینک وحدت با ارائه راهکارهای هوشمند و ساخت برنامه های تصویری اینترنتی برای خیلی ها راحت کرده است. پیشنهاد می کنیم اپلیکیشن اندروید هوشمند اپتیک وحدت را همین الان دانلود کنید و یا سری به برنامه عینکولوژی بزنید. دانستن حق ماست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی