ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

معرفی کوادکوپتر دوربین دار مینی

کوادکوپتر دوربین دار مینی 2، نسخه جدید مویک مینی است. کمی بیشتر از یک سال پیش،شرکت دی جی آی، Mavic Mini را معرفی کرد. بارزترین ویژگی این پهپاد، وزن کمتر از 250 گرم آن بود. ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کوادکوپتر دوربین دار مینی 2، نسخه جدید مویک مینی است. کمی بیشتر از یک سال پیش،شرکت دی جی آی، Mavic Mini را معرفی کرد. بارزترین ویژگی این پهپاد، وزن کمتر از 250 گرم آن بود. اما اکنون، DJI کواد جدیدی معرفی کرده است که علاوه بر کوتاه کردن نام آن، وزن کم، قابلیتهای شگفت انگیز دیگری هم دارد.

کوادکوپتر مویک مینی یکی از بهترین خلاقیتهای شرکت دی جی آی بود. ویژگی اصلی این کواد، کار و پرواز آسان با آن بود. علاوه بر این، برنامه DJI Fly یک رابط کاربری ساده و کاربردی برای این کواد فراهم کرده بود. اما مواردی از قبیل قطع وصل مکرر هنگام انتقال تصاویر و یا عکسبرداری تنها در حالت JPEG از جمله مواردی بود که موجب ناامیدی برخی از افراد از این پهپاد میشد.

کوادکوپتر دوربین دار Mini 2 اینجاست که بسیاری از مشکلات کوادکوپتر دوربین دار مویک مینی را تا حدی برطرف کرده و تجربه پرواز و تصویربرداری با پهپاد را برای شما به سطح بهتری ارتقا دهد.

کوادکوپتر دوربین دار مینی 2 با استفاده از قابلیت تصویربرداری با کیفیت 4K / 30p در فرمتهای Raw + JPEG و سیستم انتقال تصویر OcuSync 2.0 به جای Wi-Fi، با کمترین هزینه، بهترین را برای شما به ارمغان می آورد.

ویژگیهای اصلی و مهم کوادکوپتر دوربین دار Mini 2

  • وزن کل 249 گرم
  • سیستم انتقال OcuSync 2.0
  • سنسور تصویر CMOS 1 / 2.3 "
  • لنز معادل 24 میلی متر (84º FOV)
  • دیافراگم 8 (ثابت)
  • وضوح عکس 12MP
  • تصاویر JPEG + RAW
  • فیلم 4K / 30p و 1080 / 60p (نرخ بیت 100 Mbps)
  • بزرگنمایی تا 4 برابر (2 برابر بدون افت کیفیت)
  • زمان پرواز 31 دقیقه

مقایسه پهپاد مینی 2 با مویک مینی

قبل از پرداختن به معرفی کوادکوپتر دوربین دار مینی 2، بهتر است به مقایسه جدیدترین محصول شرکت دی جی آی و نسخه قبلی آن، یعنی Mavic Mini بپردازیم. گرچه این دو کواد در نگاه اول مشابه با هم به نظر میرسند، اما تغییرات زیادی هم داشته اند.

  کوادکوپتر مویک مینی کوادکوپتر مینی 2
وزن کل 249 گرم 249 گرم
زمان پرواز 30 دقیقه 31 دقیقه
اندازه کواد در حالت تا شده 140x81x57 میلی متر 131x81x58 میلی متر
سنسور دوربین 1 / 2.3 اینچ CMOS ، 12 مگاپیکسل 1 / 2.3 اینچ CMOS ، 12 مگاپیکسل
کیفیت ویدیو 2.7K / 30p @ 40 Mbps 4K / 30p @ 100 Mbps
لنز F2.8 ، FOV 83º ، 35 میلی متر معادل 24 میلی متر F2.8 ، FOV 83º ، 35 میلی متر معادل 24 میلی متر
نوع فایل عکس JPEG JPEG + RAW
نوع فایل ویدیویی .MP4 .MP4
قابلیت بزرگنمایی ندارد 2X @ 4K, 2X @ 2.7K, 4X @ 1080p
سیستم انتقال Wi-Fi OcuSync 2.0
حداکثر برد 4 کیلومتر 10 کیلومتر
حالت های تصویر Timed Shots AEB (Auto Exposure Bracketing) Triple Shot, Timed Shots

 

اگر این دو پهپاد را از نظر طراحی مقایسه کنیم، باید بگوییم چیز زیادی تغییر نکرده است. در هر دو ورزن طراحی تاشو و جمع و جور است. پایه ها جمع میشوند و ملخ ها از طریق پیچ شدن نصب میشوند. محل قرارگیری باتری و کارت MicroSD در قسمت پشتی ک.اد در نظر گرفته شده و سنسورهای موقعیت یابی در قسمت پایین قرار گرفته اند. شاید بتوان گفت اگر حروف 4K روی دوربین و آرم Mini 2 روی بازوی سمت چپ کواد قرار نداشت؛ تشخیص این دو مدل از یکدیگر کار مشکلی بود.

دوربین کوادکوپتر مینی 2

کوادکوپتر دوربین دار Mini 2 دارای یک سنسور CMOS 1 / 2.3 "با دوربین 12MP است، دقیقاً مانند مویک مینی و Mavic Pro. دوربین دارای لنز F2.8 با دیافراگم ثابت 24 میلی متر (برابر) با 83 º FOV و محدوده ISO 100-3200 است. نکته ای که بسیاری از افراد را راضی میکند این است که JPEG دیگر تنها فرمت در دسترس برای ذخیره تصاویر نیست.

گیمبال سه محوره دوربین Mini 2 یکی دیگر از شگفتیهای این پهپاد کوچک است. چرا که علی رغم طراحی جمع و جور این کواد، گیبمال به خوبی روی پهپاد جا گرفته و پایداری تصاویر را به حداکثر میرساند.

Bracketing Auto Exposure (AEB)، یکی دیگر از مواردی است که قطعا برای عکاسان باتجربه شگفت انگیز است. با استفاده از این قابلیت، میتوانید سه عکس در سه حالت نوری متفاوت بگیرید؛ کم نور، عادی و پر نور. این سه تصویر به صورت خودکار باهم ترکیب شده و یک تصویر HDR به ارمغان می آورند.

کوادکوپتر دوربین دار مویک مینی، قابلیت تصویربراری با کیفیت 2.7K / 30p در 40 Mbps داشت. Mini 2 اکنون به شما امکان می دهد تا در رزولوشن های 4K / 30p ، 2.7K / 30p و 1080p / 60p با سرعت 100 Mbps تصویربرداری کنید.

علاوه بر این، در حین فیلمبرداری میتوانید تا 2 یا 4 برابر بزرگنمایی روی سوژه را تجربه کنید. در هر دو حالت 4K و 2.7K، بزرگنمایی تا 2 برابر بدون افت کیفیت امکانپذیر است. اما در رزولوشن 1080p میتوانید تا 4 برابر هم روی سوژه زوم کنید.

کنترلر کوادکوپتر مینی 2

پهپاد مویک مینی 2 از یک کنترل کننده متفاوت از مویک مینی و مشابه با مویک ایر 2 استفاده میکند. کاربری بهتر و نصب تلفن همراه در قسمت بالایی ریموت کنترلر، از جمله تغییرات اساسی است که میتوان به آن اشاره کرد. مسلما زمانی که تلفن همراه در قسمت بالایی نصب شود، دید بهتری به شما خواهد داد.

روی کنترل کننده و در قسمت چپ آن، فضایی برای دکمه بازگشت به خانه (Return to Home) در نظر گرفته شده است. این ویژگی برای افرادی که تجربه زیادی در زمینه پرواز با کوادکوپتر ندارند، پروازی امن و راحت فراهم میکند.

در بخش مرکزی، یک سوییچ برای تعیین حالت پرواز در نظر گرفته شده است. در حالتهای Cine، Normal و Sport سرعت به ترتیب 13، 22 و 36 مایل در ساعت خواهد بود.

در بخش راست هم دکمه پاور برای روشن و خاموش کردن کنترل کننده قرار دارد. با استفاده از دکمه Fn که در گوشه سمت بالا چپ قرار دارد، سنسور نوری را فعال میکند که در شرایط نوری ضعیف میتوانید از آن استفاده کنید. در سمت راست و بالا دکمه 'Photo / Video toggle' وجود دارد که به شما امکان می دهد فوراً حالت تصویربرداری را تغییر دهید.

با استفاده از چرخ دنده ای که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد، میتوانید دوربین را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید. با کمک دکمه ای که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد، میتوانید عکاسی یا فیلمبرداری را آغاز کنید. و در آخر، با استفاده از جوی استیک هایی که در قسمت کنار و پایین کنترل کننده به صورت جمع شونده قرار دارد، میتوانید کواد را به راحتی کنترل نمایید.

برنامه DJI Fly برای کوادکوپتر Mini 2

همزمان با معرفی کوادکوپتر مویک مینی، دی جی آی پرده از نرم افزار جدید و کاربردی DJI Fly هم برداشت. این برنامه به مراتب ساده تر و البته کاربردیتر از GO 4 DJI است. برنامه DJI Fly با کوادهای پیشرفته تر هم مانند فانتوم 4 و مویک 2 سازگار است. با استفاده از این برنام میتوانید میزان شارژ کواد و همچنین صفحه کنترل را مشاهده کنید.

در سمت چپ ، بالای دکمه شاتر ، یک نماد عکس مستطیلی قرار دارد. با استفاده از این آیکون به یک منو شامل گزینه های Photo ، Video ، QuickShot و Pano دسترسی خواهید داشت. در این بخش میتوانید به تنظیماتی از قبیل AEB و Timed Shots دسترسی داشته باشید. از طریق منوی ویدئو، میتوانید وضوح و فریم در ثانیه را تعیین کنید. زمانی که فیلمبرداری شروع شود، دو گزینه بزرگنمایی "2X" یا "4X" بسته به وضوح تصویر نمایش داده میشود.

حالت های تصویربرداری هوشمند کوادکوپتر مینی 2 چیست؟

کوادکوپتر دوربین دار مینی 2 دارای 5 حالت تصویربرداری هوشمند است. (فراموش نکنیم که مویک مینی تنها 4 حالت هوشمند دارد.) مانند گذشته "Dronie" که تا 120 فوت بالاتر از هدف خود پرواز می کند ، "Helix" که با فاصله تا 120 فوت مارپیچ می شود ، "Rocket" و "Circle" نیز وجود دارد. قابلیت جدید Boomerang است که در یک الگوی بیضی شکل، به سوژه نزدیک و دور میشود.

حالت های پرواز هوشمند ActiveTrack و Point of Interest در کوادکوپتر دوربین دار مینی 2 همچنان در دسترس نیست.

در آخر، سه گزینه مختلف برای ایجاد یک پانوراما وجود دارد. "کره" ، که شبیه یک سیاره کوچک است، بیست و شش تصویر را ضبط می کند. "180º" هفت تصویر را برای یک چشم انداز منظره ثبت می کند در حالی که wide یک 3 در 3 متشکل از نه تصویر را ایجاد میکند. بر خلاف Mavic Air 2 ، گزینه ای برای ایجاد پانورامای عمودی وجود ندارد.

خرید کوادکوپتر دوربین دار مینی 2 به چه کسانی توصیه میشود؟

Mavic Mini 2 یک گزینه عالی برای علاقه مندان به پرواز با کواد و مبتدیان در زمینه تصویربرداری هوایی است. در مقایسه با کوادکوپتر مویک ایر 2، که قبلتر از مینی 2 عرضه شد، این کواد جدید قیمت بیشتر و امکانات کمتری دارد. اگر به فکر ارتقا و خرید یک کوادکوپتر دوربین دار بهتر هستید، شاید بهتر است به جای مویک مینی 2 به فکر خرید مویک ایر 2 یا مویک 2 پرو باشید. در غیر این صورت، اگر اولین خرید را تجربه میکنید، قطعا در مقایسه با مویک مینی اصلی، کوادکوپتر Mini 2 انتخاب بهتری خواهد بود. با این وجود، اگر برای خرید بهتر و مطمئنتر نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیقتری دارید، میتوانید به فروشگاه آنلاین آیکواد مراجعه کنید. این فروشگاه اینترنتی امکان خرید قسطی کوادکوپتر دوربین دار را برای شما عزیزان فراهم کرده است. در نتیجه خرید کوادکوپتر دوربین دار مینی 2 دیگر یک رویای غیر ممکن برای شما نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی