ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چری آریزو ۶ سدان، سامورایی اما از جنس چینی

این روزها بخشی از خودروهای بازار ایران را محصولات شرکت‌های چینی تشکیل می‌دهند. اتومبیل‌هایی که یا در کارخانه‌های داخل ایران مونتاژ شده‌اند و یا از طریق گمرک راهشان را به خیابان‌های کشور پیدا کرده‌اند. یکی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

این روزها بخشی از خودروهای بازار ایران را محصولات شرکت‌های چینی تشکیل می‌دهند. اتومبیل‌هایی که یا در کارخانه‌های داخل ایران مونتاژ شده‌اند و یا از طریق گمرک راهشان را به خیابان‌های کشور پیدا کرده‌اند. یکی از این خودروها آریزو ۶ نام دارد و محصول شرکت چری است.

خودروهای چینی از زبان طراحی مدرن استفاده می‌کنند و شبیه به محصولات خودروسازان معروف جهان هستند. با این حال قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به رقبای معروف خود دارند و به همین دلیل خریداران بیشتری توانایی سفارش این نوع اتومبیل‌ها را دارند.

آریزو ۶ که در چین به نام آریزو جی‌ایکس شناخته می‌شود، خودرو سدان و بر اساس مدل آریزو ۵ ساخته شده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل پکن و در سال ۲۰۱۶ معرفی شد.

آریزو ۶ از پکن تا تهران

آریزو ۶ خودرو سدان چینی و محصول شرکت چری است که از نظر اندازه مابین خودرو کوچک‌تر آریزو ۵ و خودرو بزرگ‌تر آریزو ۷ قرار می‌گیرد. این اتومبیل در چین به نام آریزو جی‌ایکس شناخته می‌شود. آریزو ۶ در سال ۲۰۱۸ و بر اساس مدل آریزو ۵ و با همان شاسی و اسکلت تولید شده اما از نظر موتور و طراحی خارجی و طراحی داخلی متفاوت است.

این سدان چینی در مهر ماه ۱۳۹۷ در ایران و توسط شرکت مدیران خودرو رونمایی و به تعداد محدود عرضه شد. یک سال و یک ماه بعد، یعنی در آبان ۱۳۹۸، این محصول شرکت چری به دلیل تقاضای مشتریان دوباره توسط مدیران خودرو به بازار آمد.

چهره خشن آریزو ۶ چینی

یک جلوپنجره به شکل ضربدر یا ایکس به رنگ مشکلی قرار گرفته و از کنار چراغ‌های جلو به سمت پایین سپر گسترش پیدا کرده است. خطوط تیز به همراه جلوپنجره مشبک و چراغ‌های جلو، چهره‌ای خشن به آریزو ۶ داده است. چراغ‌های جلو و مه‌شکن‌ها از نوع ال‌ای‌دی هستند و چراغ‌های عقب نیز به صورت افقی قرار گرفته‌اند. درهای این خودرو همانند درهای آریزو ۵ ساخته شده، با این تفاوت که قاب پنجره‌ها از کروم است. ضریب درگ آریزو ۶ به ۰.۲۸ کاهش پیدا کرده است.

آریزو ۶ با کابین مدرن

کابین از هر نظری با آریزو ۵ تفاوت دارد و مدرن و امروزی کار شده است. داشبورد و تزئینات به کلی فرق کرده است و شباهتی به مدل قبلی ندارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات دیده می‌شود و یک نمایشگر هم در جلوی راننده قرار گرفته تا اطلاعات خودرو را مشاهده کند.

پیشرانه پرقدرت آریزو ۶

پیشرانه آریزو ۶ از نوع ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار نیرو تولید کرده و گشتاور آن نیز ۲۱۰ نیوتن متر است. قدرت موتور از طریق یک جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. لازم به ذکر است که خودروهای آریزو ۵ توربو و تیگو ۷ نیز از همین پیشرانه استفاده می‌کنند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این محصول چری ۹.۲ ثانیه است و برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر راه به ۶.۹ لیتر بنزین احتیاج دارد.

امکانات مدرن آریزو ۶

نمایشگر لمسی ۹ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، دوربین ۳۶۰ درجه، اینترنت ۴ جی، بلوتوث، وای فای، اپل کار پلی، اتو اندروید، رهیاب ماهواره‌ای، سنسور باد لاستیک، استارت دکمه‌ای، سنسور نور، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شش کیسه هوا، سیستم کنترل خودرو در شیب و سیستم کنترل لغزش از تجهیزات و امکانات آریزو ۶ است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • oldmuscleride
    oldmuscleride | ۲۲ دی ۱۳۹۹

    این چینی ها جدا دارن توی طراحی راه پیشرفت رو پیدا میکنن ?

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۷ دی ۱۳۹۹

    یکی واسه این واحد تبلیغات دیجیاتو یک دوربین بخره محض رضای خدا.
    گمونم تنها ابزارشون یک ماشین تحریره!
    آخه گزارش و نقد خودرویی در محیط آنلاین بدون حتی یک عکس! مگه روزنامه "وقایع اتفاقیه" اس؟

مطالب پیشنهادی